Jak otworzyć pierogarnię?
W raporcie „Polska na Talerzu 2019” aż 82 proc. respondentów, zapytanych o najchętniej wybierany rodzaj kuchni, wskazało kuchnię polską. Lubimy popróbować nowości, ale jesteśmy wierni tradycyjnym smakom i potrawom. Otwarcie lokalu z takim menu może więc być godnym rozważenia pomysłem na biznes.
Pierogi we franczyzie
Pierogarnia Stary Młyn, jak sama nazwa wskazuje, swój koncept restauracyjny zbudowała właśnie na jednym z tradycyjnych polskich dań. W menu są pierogi z miesem, słodkie, wegetariańskie, pieczone i gotowane. Oprócz tego listę dań dopełniają jeszcze m.in. zupy, placki ziemniaczane, desery.
– W naszych restauracjach ma być tradycyjnie, zdrowo i lokalnie – podkreśla Wojciech Lewandowski, menedżer ds. franczyzy i sprzedaży Pierogarni Stary Młyn. – Mamy bardzo szeroką grupę klientów. Przychodzą do nas zarówno turyści, jak i lokalni mieszkańcy. Osoby starsze i rodziny z dziećmi, pracownicy biur i kancelarii na lunch. Nie poddajemy się modom, a jednak sprzedaż w naszych restauracjach rok do roku rośnie.
Marka ma obecnie cztery restauracje własne (w Toruniu i Gdańsku) oraz trzy franczyzowe. Koncept stawia na lokalizacje w centralnych punktach miast: otoczenie starówek, rynków głównych. Ważne, aby to było miejsce dobrze widoczne i łatwo dostępne dla gości. Lokal na restaurację powinien być duży. W mniejszych miastach to minimum 200 m2, w większych minimum 300. Potrzebne jest również miejsce na sezonowy ogródek. Licencjodawca zawsze przygotowuje symulację kosztów i przychodów, by ocenić opłacalność inwestycji. Wysokość budżetu, jaki należy przygotować na start zależy od wyjściowego stanu lokalu, jego wielkości. Franczyzodawca szacuje, że wydatki powinny się zmieścić w widełkach od 2,5 do 5 tys. zł za 1 m2.
– Nasz partner może liczyć na stałe wsparcie. Przeprowadzimy go przez cały proces przygotowania lokalu, będziemy nadzorować i odbierać poszczególne etapy adaptacji, a także pomożemy przy uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – zapewnia Wojciech Lewandowski.
W wystroju restauracji dominuje drewno, pojawiają się elementy nawiązujące do nazwy oraz staropolskiej wsi, np. drewniane beczki, jutowe worki. W tym klimacie utrzymane jest obrandowanie lokali, elementy graficzne, np. karta dań czy zastawa stołowa. Kandydaci na franczyzobiorców Pierogarni Stary Młyn nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które odpowiednio przygotują przyszłego licencjobiorcę do pracy w restauracji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 17,5 tys. zł. Osobno płatny jest projekt lokalu 110 zł za 1 m2. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu (w tym zawiera się też budżet marketingowy).
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji kuchni polskiej.
PIEROGARNIA STARY MŁYN W 2019 ROKU
- restauracje własne 4
- 3 lokale franczyzowe
- jednorazowa opłata licencyjna 17,5 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali