Przepis na kuchnię azjatycką
Pomysł na Mama Thai narodził się w pandemii.
– Zauważyliśmy, że zmieniają się preferencje zakupowe klientów. Nagle wzrósł popyt na dowozy posiłków, cateringi – opowiada Marta Makar, współwłaścicielka Mama Thai. – Postanowiliśmy otworzyć więc lokal działający tylko w formule delivery i take away. Postawiliśmy na kuchnię azjatycką, bo w Białymstoku mało było lokali z taką ofertą.
Mamam Thai została otwarta w 2020 roku i obroniła się w pandemii. Prosperowała tak dobrze, że w styczniu 2023 właściciele postanowili uruchomić stacjonarną restaurację. A teraz ruszają z franczyzą.
Nie tylko Tajlandia
Wbrew nazwie Mama Thai serwuje nie tylko tajskie jedzenie. – Owszem, zaczynaliśmy od kuchni tajskiej – mówi Marta Makar. – Ale z czasem postawiliśmy na różnorodność. Chcieliśmy, aby nasi klienci znaleźli w menu coś więcej, niż te najbardziej znane w Polsce dania. Postawiliśmy na dania z różnych krajów Azji, popularne bardzo tam na miejscu, ale mniej znane u nas.
W karcie Mama Thai znalazły się więc m.in. jajangmyeon, tteobokki, kkanpunggi.
– Wszystko robimy na świeżo, w lokalu – podkreśla współwłaścicielka marki. – Łącznie z sosami, kiszonkami. Nie pracujemy na mrożonych „gotowcach”.
Pod szyldem Mama Thai można otworzyć klasyczną restaurację lub lokal w formacie point, czyli realizujący zamówienia w dostawie i take away. W tym drugim przypadku koszt inwestycji, w zależności od lokalu, to ok. 100 tys. zł. Natomiast na restaurację trzeb zaplanować większy budżet.
– Nasza własna kosztowała mniej więcej 300 tys. zł, ale przygotowywaliśmy pomieszczenia od stanu deweloperskiego – wyjaśnia Marta Makar. – Jeśli znajdziemy lokal przystosowany już do potrzeb gastronomii, inwestycja będzie zapewne niższa.
Szybka rentowność
Franczyzodawca Mama Thai uważa, że im większe miasto, tym łatwiej będzie funkcjonować na rynku.
– Ze względu na większą świadomość konsumencką – mówi Marta Makar. – Oczywiście, zdajemy sobie sprawę z tego, że w dużych miastach jest też większa konkurencja. Ale uważam, że trzeba robić swoje i nie oglądać się na innych. I oczywiście pilnować jakości.
Franczyzobiorcy marki otrzymają listę produktów, z których powinni korzystać. Mogą znaleźć własnych dostawców lub robić zakupy razem z centralą, co może okazać się tańsze.
– W tym aspekcie franczyzobiorca ma wybór. Na pewno jednak nie może stosować tańszych zamienników żadnych produktów, zwłaszcza jeśli chodzi o oryginalne azjatyckie przyprawy, pasty, kremy – podkreśla Marta Makar.
Inwestycja w format point, jak zapewnia franczyzodawca, może się zwrócić w 7-8 miesięcy. W przypadku restauracji może to potrwać dwa lata.
– Na koszty stałe lokal zaczyna zarabiać po przekroczeniu 120 tys. z obrotu miesięcznie. I dzieje się to już od pierwszego miesiąca – zapewnia Marta Makar.
WIZYTÓWKA MAMA THAI
Lokale z kuchnią azjatycką.
- 1 lokal własny
- 2 formaty
- inwestycja od 100 tys. zł, w zależności od formatu

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali