Czat o Podniebnym Barku
Redakcja: Witamy! We wtorek 15 listopada o godzinie 11.00 rozpocznie się spotkanie z Maciejem Golnowskim o Podniebnych Barkach, sieci punktów gastronomicznych stworzonej przez LOT Catering. Prosimy o przesyłanie swoich pytań.
Adam: Ogłosiliście swoją ofertę franczyzową w maju. Co przez ten okres zostało wykonane przez was jako operatora sieci np. ile nowych punktów zostało uruchomionych? Czy już jakieś umowy franczyzowe zostały podpisane?
Maciej Golnowski: W tym okresie zostały uruchomione dwa nowe „Podniebne Barki” w Warszawie, dodatkowo jeden już funkcjonujący barek został dostosowany do nowych standardów (przebudowa). Cały czas uczymy się i udoskonalamy produkt jakim jest nasza oferta franczyzowa, m.in. niedawno wprowadziliśmy w życie wspólną ofertę kawową przygotowaną we współpracy z firmą Segafredo Zanetti itd. Odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z osobami zainteresowanymi przystąpieniem do naszej sieci – prowadzone są zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi biorcami, dwie umowy powinny zostać podpisane jeszcze w tym roku.
MaKi: Czy franczyzobiorca może decydować o tym jak ma wyglądać lokal, który będzie prowadził – czy sam może wybrać wykonawców prac budowlanych, meblarskich czy też dostawców urządzeń?
Maciej Golnowski: Oczywiście tak. Franczyzobiorca ma pełną swobodę w zakresie wyboru ekip budowlanych i wykończeniowych zaangażowanych w dostosowanie powierzchni gastronomicznej do standardów sieci, jak również może sam wybrać dostawcę urządzeń gastronomicznych. LOT Catering nadzoruje jedynie zgodność lokalu biorcy z przyjętymi w projekcie i podręczniku operacyjnym standardami, dotyczącymi m.in. wystroju, funkcjonalności itd.
Studentka prawa: Czy w lokalach waszej sieci mogą być sprzedawane jedynie produkty, które zostały dostarczone przez LOT Catering?
Maciej Golnowski: Ofertę główną „Podniebnych Barków” muszą stanowić nasze produkty, oczywiście dopuszczamy możliwość sprzedaży w lokalach sieci produktów pochodzących od innych producentów – szczegółowe zapisy określające możliwość sprzedaży produktów nie przygotowanych przez LC znajdują się w umowie licencyjnej i podręczniku operacyjnym.
$$$$$: Czy prowadząc „Podniebny Barek” można zarobić – jaki obrót miesięczny robi wasz najlepszy i najgorszy barek? Jakie są zyski z tej działalności?
Maciej Golnowski: Jak najbardziej można zarobić na prowadzeniu „Podniebnego Barku”. Odpowiadając na pytanie dotyczące obrotów w barkach - to oczywiście tajemnica handlowa, w trakcie prac nad przystąpieniem do naszej sieci każdy biorca może otrzymać aktualne informacje dotyczące obrotów w działających „Podniebnych Barkach”.
Adam: Dlaczego lokale waszej sieci nazywane są „Podniebnymi Barkami”, nie prościej byłoby nazwać lokal po angielsku?
Maciej Golnowski: LOT Catering już od kilku lat otwierał lokale gastronomiczne właśnie pod nazwą „Podniebny Barek”, uznaliśmy, że nie ma potrzeby wymyślać nowej nazwy skoro obecna dobrze kojarzy się klientom. Dodatkowo chcieliśmy wprowadzić nową jakość na polskim rynku gastronomicznym nadając właściwy sens słowu „barek”, nadal wielu klientom słowo "barek" kojarzy się z punktami gastronomicznymi z okresu PRL, a nie lokalami gdzie można w miłej atmosferze zjeść dobry posiłek i spędzić wolny czas.
Pracując nad konceptem franczyzowym „Podniebnych Barków” szukaliśmy niszy i stwierdziliśmy, że na naszym rynku brakuje punktów gastronomicznych, w których klient może zjeść np. pełnowartościowy obiad w rozsądnej cenie i dobrych warunkach. Powstają nowe kebaby, kawiarnie, pizzerie, a nie lokale w których można zjeść obiad składający się z talerza zupy + kotleta schabowego z ziemniakami i surówką w cenie poniżej 12 zł, u nas taki obiad można zjeść.

ZOBACZ W KATALOGU






















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali