Czat o Podniebnym Barku
malanit: Ile zysku miesięcznie może spodziewać się przedsiębiorca, który zainwestuje w Podniebny Barek?
Maciej Golnowski: Zysk biorcy zależy oczywiście od lokalizacji w jakiej znajduje się barek i kosztów np. najmu lokalu itd. Biznesplan dla każdej lokalizacji przygotowywany jest przed podpisaniem umowy licencyjnej.
Jerzy Dudek: A czy można urządzić swój Barek w tonacji sportowej - przypominającej Champions's? Uważam, że w Warszawie ciągle brakuje przystępnych lokali dla kulturalnych kibiców.
Maciej Golnowski: Oczywiście jest to możliwe, z tym że akcenty sportowe nie mogą przesłonić elementów wystroju wnętrza nawiązujących do lotnictwa. Nad ogólnym wystrojem punktów sieci dba m.in. nasz projektant.
Agata: Jakie są wasze plany rozwoju?
Maciej Golnowski: Chcemy do końca 2006 roku uruchomić cztery, pięć nowych lokali franczyzowych.
Saleta: A jak wygląda sprawa sprzedaży alkoholu w Barku?
Maciej Golnowski: Oczywiście sprzedaż alkoholu w barkach jest możliwa – w części już istniejących lokali prowadzimy już taką sprzedaż. Wszystko zależy od uzyskania koncesji na sprzedaż alkoholu. Jesteśmy pewni, że sprzedaż alkoholu do 4,5 proc. i piwa korzystnie wpływa na atrakcyjność oferty lokalu.
Saleta: Jest Pan dość ugodowy. Czy są rzeczy, których w Podniebnym Barku nie można zrobić?
Maciej Golnowski: Czy jestem ugodowy, z tym bym się spierał, jestem po prostu otwarty na dialog i rzeczowe argumenty. Umowa Franczyowa i Podręcznik Operacyjny „Podniebnych Barków” zawiera wiele zapisów i określonych standardów nad którymi nie można dyskutować i podważać ich istnienia – siłą franczyzy jest jej standaryzacja i powtarzalność, jednak nawet jako operator sieci zakładamy stopniową ewolucję naszej oferty, tak żeby była ona ciągle atrakcyjna i nie odstawała od pojawiających się na rynku trendów np. żywienia.
Mona: Czy dobrze rozumiem, że Podniebny Barek powinnien być w lokalizacji umożliwiającej sprzedaż przez 7 dni w tygodniu? Co myślicie o Centrach Handlowych?
Maciej Golnowski: Oczywiście „Podniebne Barki” nie muszą być otwierane w lokalizacjach umożliwiających sprzedaż przez siedem dni w tygodniu – powinny być otwierane w lokalizacjach, które gwarantują osiąganie wysokich zysków, i nie ma znaczenia czy jest to centrum handlowe, zamknięty biurowiec, uczelnia wyższa, czy też dworzec kolejowy.
Agata: Jaka jest największa konkurencja dla Podniebnego Barku?
Maciej Golnowski: To trudne pytanie, tak jak już wcześniej pisałem pracując nad konceptem „PB” szukaliśmy niszy rynkowej do zagospodarowania i gdzie nie ma mocnej konkurencji. Odpowiadając wprost, trudno wskazać bezpośrednią konkurencję dla naszych punktów, zapewne wszystkie lokale posiadające podobną ofertę produktową – choć tak dużej jak my nikt nie ma.
Redakcja: Nasze spotkanie się kończy. Prosimy o przesyłanie ostatnich pytań.
A: Skoro jest Pan otwarty na nowości, czy jest na nie otwarty PB? Czy można spodziewać się rozszerzania oferty Barków?
Maciej Golnowski: Jak najbardziej, osoby pracujące nad ofertą „PB” cały czas starają się udoskonalać naszą ofertą, wyrazem tego jest choćby wprowadzenie nowych produktów kawowych. Dział Receptur LOT Catering, w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów cały czas pracuje nad nowymi produktami, które stopniowo wprowadzamy do menu lokal.
Redakcja: Dziękujemy za udział w dzisiejszym spotkaniu.
Maciej Golnowski: Dziękuję Państwu za pytania i poświęconą uwagę. Pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem e-mail: maciej.golnowski@lotcatering.pl.

ZOBACZ W KATALOGU

















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali