Sieć YanTea zmniejszyła wysokość kapitału wymaganego do otwarcia własnego punktu do 8 tys. zł oraz zaczęła uruchamiać placówki w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.
Środa
03.07.2013
Czy niska kwota inwestycji w punkt sprzedaży koktajli Bubble Tea przyciągnie potencjalnych partnerów?
 

Firma YanTea buduje sieć punktów serwujących Bubble Tea, oryginalny koktajl, który pije się przez specjalną grubą słomkę przystosowaną do „wyławiania” z napoju smakowych dodatków. Pod wspólnym szyldem działają obecnie dwie placówki własne oraz sześć partnerskich. Firma poszukuje kolejnych franczyzobiorców i lokalizacji na terenie całej Polski. Do końca roku franczyzodawca chce uruchomić 40 nowych punktów, które będą prowadzone przez partnerów sieci. Obiecujemy sprawdzić za 6 miesięcy, czy udało się zrealizować te plany.

- Punkt partnerski może otworzyć każdy, kto posiada już swój biznes. Najlepiej jeśli jest to kawiarnia, cukiernia lub restauracja. W przeciągu dwóch tygodni wdrażamy do danego lokalu nasz koncept i można rozpocząć serwowanie Bubble Tea - mówi Maria Huk, prezes zarządu spółki YanTea. - Na podstawie doświadczeń naszych dotychczasowych partnerów musimy przyznać, że punkty partnerskie sprawdzają się nawet w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.

Koszt otwarcia punktu partnerskiego YanTea to ok. 8 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzobiorca otrzymuje szkolenie personelu oraz niezbędny sprzęt do przygotowania napojów. Przystąpienie do sieci wiąże się także z przekazaniem firmowego know-how, wtym wszystkich koktajlowych receptur. Punkty YanTea w swojej ofercie posiadają blisko 100 smaków, które klienci mogą jeszcze dowolnie ze sobą mieszać. Największym zainteresowaniem cieszy się Bubble Tea na zielonej herbacie z dodatkiem mleka i truskawek. Coraz modniejsze stają się także Bubble Tea light – bez dodatku cukru.

- Konkurencja wśród lokali serwujących Bubble Tea nie jest zbyt duża. Ludzie otwierający tego typy działalność często nie mają pojęcia, jak dostosować się do rynku. Ciężką pracą jest samo uświadomienie klientów czym jest Bubble Tea, ponieważ blisko 70 proc. osób nie wie jak napój smakuje – dodaje Maria Huk.

Sezon letni jest najlepszym okresem dla sprzedaży Bubble Tea, ponieważ ludzie chętniej sięgają po orzeźwiające koktajle. Inwestycja w punkt YanTea zwraca się w dobrze prosperującym lokalu już po dwóch tygodniach. W najgorszym wypadku trwa to trzy miesiące – zapewniają przedstawiciele sieci.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022