Ciepłe kluchy? Tylko na talerzu

Makarun Spaghetti and Salad, koncept oferujący dania kuchni włoskiej, głównie w systemie „na wynos”, świętował w lutym otwarcie szóstej restauracji. Nowy lokal ruszył w Lublinie, w sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Jego właścicielce nie można zarzucić, że wybrała pierwszą lepszą franczyzę.
- Wybór franczyzodawcy poprzedzony był uważnym badaniem rynku. Czytałam branżową prasę, udałam się na targi w Pałacu Kultury w Warszawie. Starałam się dowiedzieć jak najwięcej o tym, na co zwrócić uwagę analizując oferty – wspomina Urszula Mostowiec. – Gdy trafiłam na propozycję Makarun, postanowiłam najpierw pojechać do istniejącego lokalu i spróbować potraw, a także poczuć atmosferę panującą w lokalu.
Jej wcześniejsze doświadczenia i umiejętności zawodowe wyniesione z korporacji pomogły policzyć spodziewaną rentowność przedsięwzięcia. Analiza była skrupulatna, bo planowany biznes miał być pierwszym tego typu przedsięwzięciem w życiu. Urszulę Mostowiec od początku ciągnęło do gastronomii, ale debiut w tej branży wymaga znajomości licznych szczegółów technicznych i sanitarnych. Doświadczony franczyzodawca pomógł w „przeprawie” przez prace przygotowawcze.
- Poszukiwania lokalizacji trwały niemal trzy miesiące, ale udało się znaleźć odpowiednie miejsce w pobliżu lubelskich uczelni. Z miejsca odstraszającego swoim wyglądem udało się przygotować restaurację, którą każdego dnia odwiedza coraz większa liczba gości, sięgająca już nawet powyżej 100 klientów dziennie – mówi Marcin Szworak, specjalista ds. franczyzy w sieci.
Lubelski lokal urządzono na powierzchni 60 m2, czyli nieco większej niż standardowa (punkty Makarun miały do tej pory 30-50 m2). Taki metraż wymagał też nieco pokaźniejszej inwestycji, która w tym przypadku sięgnęła 60 tys. zł. W założeniu placówka ma być „lunchownią” dla mieszkańców położonego niedaleko miasteczka studenckiego. To właśnie młodzież akademicka stanowi wymarzoną klientelę dla punktów spod znaku Makarun.
Urszula Mostowiec otworzyła swój biznes na początku lutego. Na zwrot zainwestowanych środków jest jeszcze za wcześnie, ale punkt już w pierwszym miesiącu zaczął zarabiać na bieżące koszty (w tym dwoje pracowników pomagających właścicielce).
- Nie możemy narzekać na klientów. Ich rotacja w lokalu jest spora – zapowiada właścicielka pierwszego lubelskiego „Makaruna”.
I nie wyklucza , że jeśli pierwsza placówka okaże się sukcesem, rozważy otwarcie kolejnych.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali