Ciepłe kluchy? Tylko na talerzu

Makarun Spaghetti and Salad, koncept oferujący dania kuchni włoskiej, głównie w systemie „na wynos”, świętował w lutym otwarcie szóstej restauracji. Nowy lokal ruszył w Lublinie, w sąsiedztwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Jego właścicielce nie można zarzucić, że wybrała pierwszą lepszą franczyzę.
- Wybór franczyzodawcy poprzedzony był uważnym badaniem rynku. Czytałam branżową prasę, udałam się na targi w Pałacu Kultury w Warszawie. Starałam się dowiedzieć jak najwięcej o tym, na co zwrócić uwagę analizując oferty – wspomina Urszula Mostowiec. – Gdy trafiłam na propozycję Makarun, postanowiłam najpierw pojechać do istniejącego lokalu i spróbować potraw, a także poczuć atmosferę panującą w lokalu.
Jej wcześniejsze doświadczenia i umiejętności zawodowe wyniesione z korporacji pomogły policzyć spodziewaną rentowność przedsięwzięcia. Analiza była skrupulatna, bo planowany biznes miał być pierwszym tego typu przedsięwzięciem w życiu. Urszulę Mostowiec od początku ciągnęło do gastronomii, ale debiut w tej branży wymaga znajomości licznych szczegółów technicznych i sanitarnych. Doświadczony franczyzodawca pomógł w „przeprawie” przez prace przygotowawcze.
- Poszukiwania lokalizacji trwały niemal trzy miesiące, ale udało się znaleźć odpowiednie miejsce w pobliżu lubelskich uczelni. Z miejsca odstraszającego swoim wyglądem udało się przygotować restaurację, którą każdego dnia odwiedza coraz większa liczba gości, sięgająca już nawet powyżej 100 klientów dziennie – mówi Marcin Szworak, specjalista ds. franczyzy w sieci.
Lubelski lokal urządzono na powierzchni 60 m2, czyli nieco większej niż standardowa (punkty Makarun miały do tej pory 30-50 m2). Taki metraż wymagał też nieco pokaźniejszej inwestycji, która w tym przypadku sięgnęła 60 tys. zł. W założeniu placówka ma być „lunchownią” dla mieszkańców położonego niedaleko miasteczka studenckiego. To właśnie młodzież akademicka stanowi wymarzoną klientelę dla punktów spod znaku Makarun.
Urszula Mostowiec otworzyła swój biznes na początku lutego. Na zwrot zainwestowanych środków jest jeszcze za wcześnie, ale punkt już w pierwszym miesiącu zaczął zarabiać na bieżące koszty (w tym dwoje pracowników pomagających właścicielce).
- Nie możemy narzekać na klientów. Ich rotacja w lokalu jest spora – zapowiada właścicielka pierwszego lubelskiego „Makaruna”.
I nie wyklucza , że jeśli pierwsza placówka okaże się sukcesem, rozważy otwarcie kolejnych.
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali