„Gigant” chce otwierać restauracje na terenie całego kraju. Franczyzobiorcy potrzebny jest lokal o powierzchni co najmniej 70 m2.
Czwartek
22.10.2015
Właściciele barów Gigant chcą udostępnić franczyzobiorcom swoją receptę na sukces. Kwota inwestycji to 120 tys. zł.
 

Pierwsza restauracja "Gigant" powstała w 2008 roku. Dziś działają trzy lokale – w Ełku, na promenadzie nad jeziorem, w galerii handlowej w Suwałkach oraz na starym rynku w Łomży. Serwują kebaby, burgery, sałatki.
Na lokalnym rynku mamy mocną pozycję. Jesteśmy rozpoznawalni i lubiani przez klientów – mówi Karol Łaguna, współwłaściciel restauracji Gigant. – Klienci wielokrotnie wypytywali nas, czy można nawiązać z nami współpracę i otworzyć lokal sieciowy. Mieliśmy takie pytania nawet od gości z Litwy, którzy zaglądają do nas ze względu na bliskość granicy. Dlatego w końcu pomyśleliśmy, że pora zdecydować się na rozwój we franczyzie. Inni szukają franczyzobiorców, a do nas ludzie sami przychodzą. Szkoda byłoby nie wykorzystać takiej okazji.

Pół roku na rozruch

„Gigant” chce otwierać restauracje na terenie całego kraju. Franczyzobiorcy potrzebny jest lokal o powierzchni co najmniej 70 m2. Dawca licencji oferuje pomoc przy wyborze najlepszego miejsca. Punkt może być zlokalizowany w galerii hadnlowej lub przy ulicy – w tym drugim przypadku konieczne jest bezpośrednie wejście (więcej szczegółów w artykule Kebab na zielono na portalu lokalnabiznes.pl). Minimalna kwota potrzebna na inwestycję to 120 tys. zł. Wszystko zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Gotowy projekt aranżacji wnętrza dostarcza franczyzodawca. Opłata licencyjna to 10 tys. zł netto. Franczyzobiorca może w zamian liczyć m.in. na szkolenie dla siebie i personelu, obejmujące przygotowywanie potraw z menu, prowadzenie restauracji. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. zł netto. Franczyzodawca pomaga też biorcy zrobić symulację przychodów, opartą na wynikach osiąganych przez restauracje własne.
Z własnego doświadczenia możemy powiedzieć, że po około pół roku działalności lokal powinien osiągnąć stabilność finansową, czyli zacząć zarabiać na swoje utrzymanie – dodaje Karol Łaguna. Jeśli po roku nie widać postępów, to znak, że należy myśleć o zamknięciu albo zmianie lokalizacji.
Licencjodawca szacuje, że całkowity zwrot inwestycji powinien nastąpić po około dwóch latach działania restauracji.


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa