Apetyt na sałatkę

Obecnie pod marką Salad Story działa 18 lokali własnych i osiem franczyzowych, serwujących oparte głównie na warzywach posiłki. W pewnej chwili rozwój sieci przyhamował, bo w firmie trwała restrukturyzacja i zmiany własnościowe. Teraz jedyną właścicielką marki jest Anna Krajewska, która wcześniej posiadała 40 proc. udziałów. Ma ambitne plany ekspansji.
– Zamierzamy otwierać zarówno lokale własne, jak i franczyzowe – zapowiada Anna Krajewska, właścicielka Salad Story. – Do 2022 roku chcemy osiągnąć liczbę około 70 punktów. Przy czym lokale własne zamierzamy skupić w dwóch miastach: Warszawie i jeszcze jednym, na razie jeszcze nie zdecydowaliśmy którym. Natomiast w pozostałych miastach będą powstawać nasze placówki franczyzowe. Co za tym idzie, te lokale własne, które już funkcjonują poza wybranymi przez nas dwoma miastami, oddamy w ręce partnerów. To dobra oferta, bo lokalizacje są sprawdzone, rentowne.
Koncept jest przeznaczony dla dużych miast, powyżej 200 tys. mieszkańców. Lokale otwierane są w food courtach galerii handlowych. Wyjątkiem jest Warszawa, gdzie własne lokale Salad Story funkcjonują także w okolicach biurowców, z myślą o ofercie lunchowej dla ich pracowników.
Na inwestycję w bar sałatkowy potrzeba od 300 do 500 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł. Opłaty miesięczne to 5 tys. zł lub 5 proc. od obrotu.
– Zależy to jednak od potencjału danej lokalizacji, możemy je obniżać – dodaje Anna Krajewska. – Każdą propozycję lokalową dokładnie analizujemy, pod kątem możliwych do osiągnięcia dochodów. Raz przechodziliśmy przez zamknięcie placówki i nie chcemy tego powtórzyć. Franczyzobiorca to nasz partner w biznesie i jest dla nas ważne, by dobrze prosperował i był zadowolony.
Franczyzodawca udostępnia też bazę dostawców usług (np. projektantów, dostawców sprzętu), organizuje szkolenia dla pracowników każdego szczebla (z przygotowywania dań, sprzedaży, dla kierowników m.in. z zarządzania, sprzedaży).
Trend zdrowego żywienia w ciągu ostatnich lat systematycznie zyskuje na popularności. Nie jest to skala masowa, ale rynek rośnie.
– I to o około 20 proc. rocznie – podkreśla Anna Krajewska. – A my jesteśmy silną i znaną na rynku marką, oferującą zdrową żywność w wersji fast. Dzięki wielkości sieci korzystamy już z efektu ekonomii skali, np. przy negocjowaniu cen produktów u dostawców. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na większe marże, niż gdyby chcieli taki biznes prowadzić samodzielnie.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali