Ochota na sushi

Marka Sakana istnieje na polskim rynku od 16 lat, ale w tej chwili ma tylko sześć restauracji: trzy to lokale własne, trzy kolejne działają we franczyzie. Od dłuższego czasu ta liczba nie wzrosła.
– Nie zależy nam na ogromnej liczbie restauracji – wyjaśnia Tomasz Kordek, odpowiedzialny za franczyzowy rozwój sieci Sakana. – Nasze restauracje to lokale klasy premium, dlatego skupiamy się na najlepszych lokalizacjach oraz utrzymaniu wysokiej jakości produktu.
Koncept sushi barów jest przeznaczony raczej dla dużych miast, choć – jak zapewnia franczyzobiorca – mniejsze też będą brane pod uwagę. Wszystko zależy od indywidualnej oceny potencjału rynku. Dolna granica to 80-100 tys. mieszkańców. Restauracje można otwierać w dwóch formatach powierzchniowych. Na mniejszy potrzebny jest lokal wielkości 80-120 m2, na większy 150-350 m2. Koszty inwestycji, według wyliczeń licencjodawcy, mieszczą się w dość rozległych widełkach: od 190 tys. zł do 1 mln zł netto.
– Wszystko zależy od wielkości lokalu, materiałów użytych to przygotowania wnętrz – tłumaczy Tomasz Kordek. – Kwota inwestycji uwzględnia także wydatki technologiczne, koszty zakupu sprzętu kuchennego.
Franczyzodawca analizuje opłacalność prowadzenia biznesu w danej lokalizacji, projektuje najbardziej korzystne rozwiązania aranżacyjne i technologiczne, przygotowuje kalkulację kosztów inwestycji. Wspiera franczyzobiorców w procesie przygotowania i otwarcia restauracji oraz jej prowadzenia. Zapewnia też pakiet teoretycznych i praktycznych szkoleń dla biorcy oraz jego pracowników, m.in. z zarządzania lokalem oraz przygotowywania menu (od przyjęcia produktów w lokalu, przez sposób ich przechowywania po przygotowanie dań).
– Możemy także pomóc w rekrutacji pracowników, zwłaszcza sushi mastera, który jest kluczową postacią restauracji – dodaje Tomasz Kordek.
Opłata licencyjna jest negocjowana indywidualnie. Miesięczna opłata franczyzowa to 7,5 proc. od obrotu.
Sushi nie jest już dziś tak ekskluzywnym i modnym produktem, jak kilka lat temu. Można je zrobić samemu w domu albo kupić w delikatesach czy hipermarkecie. Czy wobec tego sushi bar to to dobry pomysł na biznes?
– Sushi z marketu nie ma nic wspólnego z prawdziwym sushi, przyrządzonym ze świeżych produktów w obecności gości, jak to się odbywa w naszych restauracjach – podkreśla Tomasz Kordek. – Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy mogą np. dokonywać modyfikacji w menu, zgodnie ze swoimi upodobaniami. Nasze usługi poszerzyliśmy o realizowanie zamówień na dowóz, mamy też ofertę cateringową, która jest bardzo popularna.
ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali