Zarabiamy na tajskich lodach
Lody tajskie powstają w obecności klientów. Mają formę rolek, których smaki można samemu komponować, dodając np. różne owoce, słodycze etc. Ten nowy lodowy trend – rodem z Azji – przebija się na polskim rynku coraz mocniej. Oryginalną lodziarnię można otworzyć we franczyzie. Licencję na taki biznes udostępnia koncept Chop Chop Lody Tajskie.
– Do naszych punktów codziennie ustawiają się kolejki – zapewnia Gerald Tomasik, franczyzodawca marki Chop Chop. – I to nie tylko dlatego, że od początku tegorocznego sezonu sprzyja nam pogoda. Nasze lody są oryginalne, robione z naturalnych produktów i naprawdę świetnie przyjęły się na rynku.
Obecnie działa pięć punktów własnych sieci i jeden franczyzowy, a z początkiem czerwca otwiera się kolejny własny. Zdecydowana większość placówek jest w Warszawie, dwie funkcjonują nad morzem – w Pucku i Władysławowie. Koncept szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Lodziarnie można otwierać w czterech formatach. Pierwszy to ice bike, który kosztuje ok. 25 tys. zł. Kolejny to PopUp kontener, za który trzeba zapłacić ok. 40 tys. zł. Wyspa handlowa wiąże się natomiast z wydatkami rzędu 45-50 tys. zł. Ostatnią z możliwości jest lodziarnia stacjonarna, przy której kwota inwestycji zaczyna się od 50 tys. zł przy lokalu wielkości 30 m2 (są to koszty wyposażenia, należy do nich doliczyć wydatki na remont i adaptację). Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa wynosi 600 zł miesięcznie. W przypadku punktów sezonowych jest pobierana tylko w okresie ich działalności.
– Jeśli ktoś chciałby w tej chwili dołączyć do naszej sieci, to zalecamy otwieranie punktów mobilnych, czyli ice bike oraz PopUp kontener – radzi Gerald Tomasik. – Lodziarnię stacjonarną należy moim zdaniem otwierać najpóźniej w maju, bo w tym przypadku oczekiwanie na rentowność i zyski trwa dłużej.
Oprócz czterech wymienionych formatów Chop Chop pracuje też nad nowym modelem. Będzie to propozycja dla już działających lokali gastronomicznych – możliwość wstawienia dodatkowo małego stoiska z lodami tajskimi.
– To świetna propozycja np. do letniego ogródka – przekonuje Gerald Tomasik. – Koszt inwestycji w tym przypadku będzie się zamykał w kwocie 12-15 tys. zł.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali