Zarabiamy na tajskich lodach
Lody tajskie powstają w obecności klientów. Mają formę rolek, których smaki można samemu komponować, dodając np. różne owoce, słodycze etc. Ten nowy lodowy trend – rodem z Azji – przebija się na polskim rynku coraz mocniej. Oryginalną lodziarnię można otworzyć we franczyzie. Licencję na taki biznes udostępnia koncept Chop Chop Lody Tajskie.
– Do naszych punktów codziennie ustawiają się kolejki – zapewnia Gerald Tomasik, franczyzodawca marki Chop Chop. – I to nie tylko dlatego, że od początku tegorocznego sezonu sprzyja nam pogoda. Nasze lody są oryginalne, robione z naturalnych produktów i naprawdę świetnie przyjęły się na rynku.
Obecnie działa pięć punktów własnych sieci i jeden franczyzowy, a z początkiem czerwca otwiera się kolejny własny. Zdecydowana większość placówek jest w Warszawie, dwie funkcjonują nad morzem – w Pucku i Władysławowie. Koncept szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Lodziarnie można otwierać w czterech formatach. Pierwszy to ice bike, który kosztuje ok. 25 tys. zł. Kolejny to PopUp kontener, za który trzeba zapłacić ok. 40 tys. zł. Wyspa handlowa wiąże się natomiast z wydatkami rzędu 45-50 tys. zł. Ostatnią z możliwości jest lodziarnia stacjonarna, przy której kwota inwestycji zaczyna się od 50 tys. zł przy lokalu wielkości 30 m2 (są to koszty wyposażenia, należy do nich doliczyć wydatki na remont i adaptację). Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa wynosi 600 zł miesięcznie. W przypadku punktów sezonowych jest pobierana tylko w okresie ich działalności.
– Jeśli ktoś chciałby w tej chwili dołączyć do naszej sieci, to zalecamy otwieranie punktów mobilnych, czyli ice bike oraz PopUp kontener – radzi Gerald Tomasik. – Lodziarnię stacjonarną należy moim zdaniem otwierać najpóźniej w maju, bo w tym przypadku oczekiwanie na rentowność i zyski trwa dłużej.
Oprócz czterech wymienionych formatów Chop Chop pracuje też nad nowym modelem. Będzie to propozycja dla już działających lokali gastronomicznych – możliwość wstawienia dodatkowo małego stoiska z lodami tajskimi.
– To świetna propozycja np. do letniego ogródka – przekonuje Gerald Tomasik. – Koszt inwestycji w tym przypadku będzie się zamykał w kwocie 12-15 tys. zł.

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali