Nowy kebab we franczyzie
Pomysł na koncept Carat Kebab narodził się pod koniec 2019 roku, ale – jak mówi franczyzodawca – plany zepsuła pandemia.
– W lutym 2020 roku otworzyliśmy testowy lokal na warszawskim Mordorze, nastawiony przede wszystkim na sprzedaż do biur – opowiada Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – Niestety, pandemia i lockdown spowodowały zamknięcie biur i drastyczny spadek sprzedaży, przez co musieliśmy zawiesić testy.
Wyróżnić się wśród konkurencji
Jednak pomysł, choć odłożony do szuflady, nie poszedł w niepamięć. W lutym tego roku, czyli dokładnie trzy lata później Carat Kebab otworzył lokal w Elblągu, franczyzowy.
– Prowadzi go franczyzobiorca, który ma też franczyzy dwóch naszych innych marek – wyjaśnia Łukasz Błażejewski. – Popularność naszych kebabów przerosła nasze oczekiwania. Po kilkunastu dniach okazało się, że zamiast planowanych dwóch kierowców, rozwożących dostawy, potrzeba czterech.
Franczyzodawca otworzył też lokal własny marki, w Żyrardowie i pracuje nad kolejnymi lokalizacjami.
Czym chce wyróżnić się Carat Kebab wśród – nie ma co ukrywać niemałej – konkurencji? Kebabowni na polskim rynku jest w końcu mnóstwo.
– Ale bardzo różnej, czasem bardzo kiepskiej jakości – uważa Łukasz Błażejewski. – Natomiast od 2-3 lat pojawiają się na rynku rzemieślnicze kebaby, które są takim novum, jak w 2012 roku pierwsze rzemieślnicze burgerownie. I właśnie w ten trend chcemy się wpisać.
W Carat Kebab nie będzie więc gotowego mięsa, a wszystkie sztyce są robione ręcznie według autorskich receptur, w małym zakładzie, pod osobistym nadzorem franczyzodawcy.
– Jako nieliczni w Polsce mamy sztyce wołowo-baranie, z baraniną w całych płatach, nie mieloną – podkreśla Łukasz Błażejewski. – Wyróżniają nas także sosy, które w 100 proc. są robione w lokalu. W ogóle nie używamy białej kapusty, która w większości kebabowni w Polsce jest jedynym dodatkiem. My zastępujemy ją sałatą lodową, która nadaje swieżości a dodatkowo każdy nasz kebab jest skrapiany kilkoma kroplami świeżego soku z cytryny.
Oprócz klasycznych kebabów w menu Carat Kebab są też oryginalne propozycje, jak np. kebab z mango czy dressingiem ze świeżych malin. Jest też wersja wegańska, o smaku kurczaka.
– Opracowaliśmy autorską technologię pakowania kebabów, tak aby w dostawie wyglądały dokładnie tak samo jak serwowane w lokalu – dodaje Łukasz Błażejewski. – Inne lokale mają z tym ogromny problem, bo zapakowany i dostarczony do domu kebab, po rozpakowaniu wygląda jak zgnieciona papka, co jest bardzo mało estetyczne i niewygodne do jedzenia. My sobie z tym poradziliśmy.
W dogodnym modelu
Współpracę z Carat Kebab można nawiązać w różnych formatach. Jest opcja prowadzenia działalności w formule dark kitchen – dla tych, którzy już mają lokal gastronomiczny i chcą poszerzyć ofertę. Koszt inwestycji wynosi 18-21 tys. zł netto. Można też otworzyć lokal nastawiony tylko na dostawy – wówczas należy się liczyć z wydatkami inwestycyjnymi rzędu 41-46 tys. zł netto. Kolejna możliwość to lokal z salą konsumpcyjną (też realizujący dostawy) – tutaj franczyzodawca szacuje wysokość inwestycji na 76-110 tys. zł netto. Jest też opcja zakupu food trucka. Nowa przyczepa, z homologacją i kompletnym wyposażeniem kosztuje 150-180 tys. zł netto.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzyma kilkudniowy pakiet szkoleń, komplet przepisów, projekt wystroju lokalu, pomoc w remoncie i aranżacji, plan pierwszego zatowarowania.
– Co bardzo istotne, ekipa z ramienia centrali przyjeżdża na miejsce, pomaga w organizacji otwarcia i zostaje na pierwsze dni działania lokalu – podkreśla Łukasz Błażejewski.
Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty za pośrednictwem centrali.
Miesięczna opłata franczyzowa liczona jest w procentach od obrotu.
– Lokal powinien osiągnąć rentowność po trzech miesiącach działania. Oczekiwanie na zwrot z inwestycji szacujemy na 1-1,5 roku – dodaje Łukasz Błażejewski.
WIZYTÓWKA CARAT KEBAB
Lokale serwujące kebab.
- liczba lokalizacji: 2
- opłata wstępna: 5 tys. zł
- oczekiwanie na zwrot z inwestycji: 1-1,5 roku
Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab / "Od 2-3 lat pojawiają się na rynku rzemieślnicze kebaby. I właśnie w ten trend chcemy się wpisać". ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Szybki rozwój z McDonald's
/07.10.2025
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali