Sezon za pasem

Paweł Kaziród, menedżer ds. rozwoju sieci ICE’N’GO!
Jak wyglądają przygotowania franczyzobiorców przed rozpoczęciem sezonu?
Mimo że do rozpoczęcia sezonu jeszcze dwa miesiące, przygotowania do niego są bardzo intensywne. Można je podzielić na dwa obszary – pierwszy związany z naszymi przygotowaniami jako spółki ICE’N’GO Polska, drugi to przygotowania franczyzobiorców – zarówno tych, którzy już współpracowali z nami w ubiegłym roku jak i naszych nowych partnerów. W tej chwili pracujemy nad usprawnieniem naszego systemu logistycznego, który w pełni zabezpieczy funkcjonowanie franczyzowych i własnych punktów handlowych, bezkolizyjnie realizując dostawy towarów zgodnie ze złożonymi zamówieniami. W ubiegłym roku posiadaliśmy prawie 30 punktów, w tym planujemy posiadać ich ponad 60. Jest to pewne wyzwanie logistyczne tym bardziej, że należy pamiętać o temperaturze w jakiej produkt jest magazynowany i transportowany - minus 40 stopni Celsjusza. Obecnie trwa także obsługa techniczna i serwis urządzeń używanych w ubiegłym roku.
Zima to dla sieci lodziarni najlepszy okres na wdrożenie zmian, które pomogą uzyskać wyższe zyski w kolejnym roku.
Zgodnie z sugestiami naszych partnerów, a także na podstawie naszych własnych obserwacji, opracowaliśmy koncepcję nowego modelu stoiska. Przygotowany model będzie jeszcze bardziej funkcjonalny i ergonomiczny, a także atrakcyjniejszy wizualnie – mamy nadzieję, że spodoba się klientom. Planujemy też zorganizować cykl szkoleń dla naszych franczyzobiorców, podczas którego otrzymają od nas niezbędny zasób wiedzy na temat funkcjonowania naszego modelu biznesowego. I tu właśnie chciałem płynnie przejść do drugiego obszaru przygotowań, czyli obowiązkach franczyzobiorców. Partnerzy, którzy współpracowali z nami w ubiegłym roku mają już pewne doświadczenia w zakresie prowadzenia punktu handlowego ICE’N’GO! i rozpoczęli już poszukiwania nowych atrakcyjnych lokalizacji na kolejne stoiska. Równolegle do tych wszystkich działań cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami, oglądamy miejsca i analizujemy ich potencjał aby maksymalnie ograniczyć ryzyko słabych wyników sprzedażowych.
We wrześniu minionego roku zapowiadaliście otwarcie 50-60 punktów franczyzowych – czy te plany zmieniły się?
Nasze plany się nie zmieniły. W tym roku chcemy posiadać ok 50-60 punktów franczyzowych i kilkanaście punktów własnych. Na pewno pojawią się nowe punkty w takich miastach jak: Warszawa, Wrocław, Kraków czy Zakopane. ICE’N’GO! zawita też do Rzeszowa, Opola, Szczecina i Trójmiasta. Będą punkty w wielu miejscowościach nadmorskich m.in. w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Łebie i oczywiście w górskich kurortach - Szczawnicy i Krynicy.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali