Sezon za pasem

Paweł Kaziród, menedżer ds. rozwoju sieci ICE’N’GO!
Jak wyglądają przygotowania franczyzobiorców przed rozpoczęciem sezonu?
Mimo że do rozpoczęcia sezonu jeszcze dwa miesiące, przygotowania do niego są bardzo intensywne. Można je podzielić na dwa obszary – pierwszy związany z naszymi przygotowaniami jako spółki ICE’N’GO Polska, drugi to przygotowania franczyzobiorców – zarówno tych, którzy już współpracowali z nami w ubiegłym roku jak i naszych nowych partnerów. W tej chwili pracujemy nad usprawnieniem naszego systemu logistycznego, który w pełni zabezpieczy funkcjonowanie franczyzowych i własnych punktów handlowych, bezkolizyjnie realizując dostawy towarów zgodnie ze złożonymi zamówieniami. W ubiegłym roku posiadaliśmy prawie 30 punktów, w tym planujemy posiadać ich ponad 60. Jest to pewne wyzwanie logistyczne tym bardziej, że należy pamiętać o temperaturze w jakiej produkt jest magazynowany i transportowany - minus 40 stopni Celsjusza. Obecnie trwa także obsługa techniczna i serwis urządzeń używanych w ubiegłym roku.
Zima to dla sieci lodziarni najlepszy okres na wdrożenie zmian, które pomogą uzyskać wyższe zyski w kolejnym roku.
Zgodnie z sugestiami naszych partnerów, a także na podstawie naszych własnych obserwacji, opracowaliśmy koncepcję nowego modelu stoiska. Przygotowany model będzie jeszcze bardziej funkcjonalny i ergonomiczny, a także atrakcyjniejszy wizualnie – mamy nadzieję, że spodoba się klientom. Planujemy też zorganizować cykl szkoleń dla naszych franczyzobiorców, podczas którego otrzymają od nas niezbędny zasób wiedzy na temat funkcjonowania naszego modelu biznesowego. I tu właśnie chciałem płynnie przejść do drugiego obszaru przygotowań, czyli obowiązkach franczyzobiorców. Partnerzy, którzy współpracowali z nami w ubiegłym roku mają już pewne doświadczenia w zakresie prowadzenia punktu handlowego ICE’N’GO! i rozpoczęli już poszukiwania nowych atrakcyjnych lokalizacji na kolejne stoiska. Równolegle do tych wszystkich działań cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami, oglądamy miejsca i analizujemy ich potencjał aby maksymalnie ograniczyć ryzyko słabych wyników sprzedażowych.
We wrześniu minionego roku zapowiadaliście otwarcie 50-60 punktów franczyzowych – czy te plany zmieniły się?
Nasze plany się nie zmieniły. W tym roku chcemy posiadać ok 50-60 punktów franczyzowych i kilkanaście punktów własnych. Na pewno pojawią się nowe punkty w takich miastach jak: Warszawa, Wrocław, Kraków czy Zakopane. ICE’N’GO! zawita też do Rzeszowa, Opola, Szczecina i Trójmiasta. Będą punkty w wielu miejscowościach nadmorskich m.in. w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Łebie i oczywiście w górskich kurortach - Szczawnicy i Krynicy.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU


























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali