Mała gastronomia, dobry zysk

Mariusz Kimborowicz pracuje w korporacji. Rok temu jego żona szukała pracy.
– Wcześniej długo była księgową. Miała dość biurowej pracy, która polega na ciągłym wykonywaniu tych samych czynności – opowiada Mariusz Kimborowicz. – Szukaliśmy pomysłów na biznes. W Łodzi zobaczyliśmy wózki z logo New York Hot Dog. W Białymstoku, gdzie mieszkamy, nie było takich punktów.
Małżonkowie zadzwonili do firmy i umówili się na spotkanie. Z pomocą franczyzodawcy znaleźli lokalizację – w galerii Atrium Biała.
– Branża gastronomiczna to była dla nas zupełna nowość. Spotkania z Damianem Gosławskim, który zajmuje się w firmie franczyzą, bardzo nam pomogły. Tłumaczył na czym polega taka działalność, wyjaśniał, jakie są progi opłacalności, jakie obroty trzeba osiągnąć. Żona jeździła na szkolenia do innych punktów – relacjonuje franczyzobiorca. -–To wszystko nas ośmieliło.
Nowojorskie hot dogi w Białymstoku wystartowały we wrześniu ubiegłego roku. Podobno nie potrzebowały nawet promocji – od razu zdobyły klientów. Interes idzie na tyle dobrze, że franczyzobiorcy własnie postanowili otworzyć drugi punkt, w innej białostockiej galerii.
Format do wyboru
New York Hot Dog liczy w tej chwili 40 punktów w całej Polsce, z czego tylko dziewięć należy do franczyzodawcy. Serwują oczywiście różne rodzaje hot dogów, ale też zapiekanki, ciabatty, smażone polędwiczki – w zależności od rodzaju punktu. Marka proponuje trzy formaty gastronomiczne. Na otwarcie restauracji potrzeba lokalu o powierzchni 20-40 m2 oraz 200 tys. zł. Opłata licencyjna to 20 tys. zł, miesięcznie płaci się franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Szacunkowy okres zwrotu inwestycji to około roku. Tańsze jest otwarcie wyspy gastronomicznej. Ma nieco skromniejsze menu niż restauracja. Kwota inwestycji to 80 tys. zł, opłata licencyjna 10 tys. zł, miesięczna opłata dla franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Na zwrot nakładów trzeba czekać około ośmiu miesięcy. Najpopularniejszy dotychczas format to wózki gastronomiczne, serwujące wybrane rodzaje hot dogów. Kosztują 14 tys. zł. Nie ma opłaty licencyjnej. Miesięcznie płaci się franczyzodawcy 1 tys. zł, za kolejny punkt w tym formacie już tylko 500 zł. Zwrot z inwestycji – zdaniem licencjodawcy – następuje już po trzech miesiącach. W tej chwili firma przekształca wózki w format małej wyspy, zachowując jednak bez zmiany warunki finansowe.
– W tym roku otworzyliśmy sześć nowych punktów – mówi Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju sieci. – W tegorocznych planach mamy jeszcze przynajmniej trzy otwarcia. Jeden z naszych punktów, w Ostrołęce, zmieni też format. Do tej pory funkcjonował jako wózek, teraz zostanie przekształcony w restaurację.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Franczyzobiorcy New York Hot Dog mają do wyboru kilka formatów, w których mogą działać. Dodatkowo licencjodawca uruchamia dwa zupełnie nowe koncepty.
Koncept New York Hot Dog wprowadza do oferty nowy format franczyzowy, czyli przyczepy gastronomiczne. Będzie je można kupić albo wynająć.
Mobilna gastronomia, zwłaszcza wiosną i latem jest kuszącym biznesem. Ale w tej branży można zarabiać przez cały rok. Trzeba tylko dobrze wybrać.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali