Mała gastronomia, dobry zysk

Minimalna kwota inwestycji, w najmniejszy proponowany format gastronomiczny, to 14 tys. zł netto.
Środa
19.08.2015
Mariusz Kimborowicz wraz z żoną od roku są franczyzobiorcami New York Hot Dog. Interes idzie na tyle dobrze, że zdecydowali się otworzyć kolejne stoisko z hot dogami.
 

Mariusz Kimborowicz pracuje w korporacji. Rok temu jego żona szukała pracy.
Wcześniej długo była księgową. Miała dość biurowej pracy, która polega na ciągłym wykonywaniu tych samych czynności – opowiada Mariusz Kimborowicz. – Szukaliśmy pomysłów na biznes. W Łodzi zobaczyliśmy wózki z logo New York Hot Dog. W Białymstoku, gdzie mieszkamy, nie było takich punktów.
Małżonkowie zadzwonili do firmy i umówili się na spotkanie. Z pomocą franczyzodawcy znaleźli lokalizację – w galerii Atrium Biała.
– Branża gastronomiczna to była dla nas zupełna nowość. Spotkania z Damianem Gosławskim, który zajmuje się w firmie franczyzą, bardzo nam pomogły. Tłumaczył na czym polega taka działalność, wyjaśniał, jakie są progi opłacalności, jakie obroty trzeba osiągnąć. Żona jeździła na szkolenia do innych punktów – relacjonuje franczyzobiorca. -–To wszystko nas ośmieliło.
Nowojorskie hot dogi w Białymstoku wystartowały we wrześniu ubiegłego roku. Podobno nie potrzebowały nawet promocji – od razu zdobyły klientów. Interes idzie na tyle dobrze, że franczyzobiorcy własnie postanowili otworzyć drugi punkt, w innej białostockiej galerii.

Format do wyboru

New York Hot Dog liczy w tej chwili 40 punktów w całej Polsce, z czego tylko dziewięć należy do franczyzodawcy. Serwują oczywiście różne rodzaje hot dogów, ale też zapiekanki, ciabatty, smażone polędwiczki – w zależności od rodzaju punktu. Marka proponuje trzy formaty gastronomiczne. Na otwarcie restauracji potrzeba lokalu o powierzchni 20-40 m2 oraz 200 tys. zł. Opłata licencyjna to 20 tys. zł, miesięcznie płaci się franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Szacunkowy okres zwrotu inwestycji to około roku. Tańsze jest otwarcie wyspy gastronomicznej. Ma nieco skromniejsze menu niż restauracja. Kwota inwestycji to 80 tys. zł, opłata licencyjna 10 tys. zł, miesięczna opłata dla franczyzodawcy 5 proc. od obrotu. Na zwrot nakładów trzeba czekać około ośmiu miesięcy. Najpopularniejszy dotychczas format to wózki gastronomiczne, serwujące wybrane rodzaje hot dogów. Kosztują 14 tys. zł. Nie ma opłaty licencyjnej. Miesięcznie płaci się franczyzodawcy 1 tys. zł, za kolejny punkt w tym formacie już tylko 500 zł. Zwrot z inwestycji – zdaniem licencjodawcy – następuje już po trzech miesiącach. W tej chwili firma przekształca wózki w format małej wyspy, zachowując jednak bez zmiany warunki finansowe.
– W tym roku otworzyliśmy sześć nowych punktów – mówi Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju sieci. – W tegorocznych planach mamy jeszcze przynajmniej trzy otwarcia. Jeden z naszych punktów, w Ostrołęce, zmieni też format. Do tej pory funkcjonował jako wózek, teraz zostanie przekształcony w restaurację.


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022