Przy lokalu wielkości 50 m2 kwota inwestycji może wahać się między 30 a 50 tys. zł. Wydatki zależą m.in. od tego, czy lokal był wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii, czy nie.
Małgorzata Rzepecka, właścicielka Przystanku Pierogarnia.
Sobota
19.11.2016
Dziś czas oczekiwania na zamówienie jest jednym z ważniejszych aspektów, jakim klienci kierują się przy wyborze miejsca na posiłek – mówi Małgorzata Rzepecka, właścicielka Przystanku Pierogarnia.
 

Pierogi można zjeść właściwie w każdym lokalu. Czy typowo pierogowy koncept jest więc konkurencyjny na rynku?
Rzeczywiście, pierogi można kupić w wielu restauracjach, barach, czy punktach garmażeryjnych. Ale nie ma w Polsce tradycyjnego, typowo pierogowego fast foodu. Mówiąc fast food mam tu na myśli szybkość obsługi i podawania posiłków. Bo jakość mamy na pewno zdecydowanie lepszą. Sami robimy nasze pierogi. Jednak dziś to właśnie czas oczekiwania na zamówienie jest jednym z ważniejszych aspektów, jakimi klienci kierują się przy wyborze miejsca na posiłek. Dlatego właśnie sześć lat temu zdecydowaliśmy się uruchomić Przystanek Pierogarnia. Dziś w macierzystym Krakowie mamy już cztery lokale. Oprócz pierogów serwujemy też tradycyjne dania jednogarnkowe, np. fasolkę po bretońsku, zupy, gołąbki. O tym, że przez te lata zapracowaliśmy na zaufanie klientów świadczy chociażby fakt, że na portalu Tripadvisor, gdzie klienci oceniają m.in. restauracje, wśród 1200 krakowskich lokali plasujemy się w pierwszej dziesiątce.

To koncept dla dużych czy także dla średnich i małych miast?
Myślimy raczej o większych miastach, ale sądzę, że ze względu na atrakcyjne ceny posiłków mógłby też się sprawdzić w mniejszych. Na razie chcemy wystartować z franczyzą od południowej Polski. Mamy też jednak pytania od osób zainteresowanych z Warszawy czy Poznania.

Na jaką inwestycję powinien być przygotowany franczyzobiorca?
Przy lokalu wielkości 50 m2 kwota inwestycji może wahać się między 30 a 50 tys. zł. Wydatki zależą m.in. od tego, czy lokal był wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii, czy nie. Nasze punkty funkcjonują w różnych formatach. Jeden z nich prowadzi sprzedaż tylko przez okienko, w dwóch są dla gości krzesła przy długich blatach, w ostatnim jest większa sala konsumpcyjna. Franczyzobiorca zdecyduje, jaki format chce wybrać. Opłata licencyjna wynosi 9 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 900 zł, a marketingowa 100 zł. Lokal powinien być rentowny już od pierwszego miesiąca. Zwrot z inwestycji następuje po około siedmiu miesiącach.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa