Franczyza, które nie topnieje
Historia Mini Melts zaczęła się w latach 90. w Stanach Zjednoczonych. To tam dwójka przyjaciół z college'u otworzyła lodową fabrykę. Wspólnie opatentowali metodę produkcji lodów, opartą na technologii kriogenicznej z użyciem ciekłego azotu. Dzięki zamrażaniu substancji w temperaturze -197 C deser zachowuje pierwotny smak i przybiera kształt kulek. Lody posmakowały klientom w Ameryce i wkrótce właściciele konceptu zdecydowali się na ekspansję poza granice kontynentu. Pierwsze kroki skierowali do Azji. Tam kulki Mini meltas można kupić m.in. w Korei Południowej i Singapurze. Dziś marka jest znana w ponad 30 krajach świata. Na polskim rynku pojawiła się w 2011 roku.
- Już rok później ruszyliśmy z franczyzą. W 2016 roku, kiedy osiągnęliśmy zadowalający poziom rentowności, podjęliśmy decyzje o wejściu w system partnerski – informuje Krzysztof Bik, odpowiedzialny za rozwój sieci Mini Melts.
Firma sprzedaje lody w oparciu o różne modele stoisk handlowych, od standardowych witryn lodowych, poprzez maszyny vendingowe, po samodzielne, zewnętrze stoiska handlowe. Lody są przechowywane w temperaturze poniżej minus 30 stopni C, dlatego Mini Melts korzysta ze specjalistycznego sprzętu mroźniczego. Wytwórcą lodów na rynku europejskim jest fabryka na Łotwie, natomiast akcesoria i stoiska sprzedażowe są produkowane w Polsce.
Franczyzobiorca puka do drzwi
Mini Melts dysponuje kilkoma modelami stoisk. Wersje Kiosk i Compact są dedykowane szczególnie dla lokalizacji zewnętrznych. Natomiast na potrzeby centrów handlowych czy parków zabaw franczyzodawca przygotowała mniejsze punkty: Mini, Mini Compact, Mini Glass czy urządzenie bezobsługowe (maszyny vendingowe). Właściciele konceptu proponują współpracę w dwóch modelach: franczyzowym i partnerskim.
– W modelu partnerskim przedsiębiorca poszerza ofertę swojego lokalu, na przykład kawiarni, czy parku rozrywki, o nasze urządzenie. Najczęściej wybiera jedno z mniejszych stoisk sprzedaży. Franczyzobiorca nawiązuje współpracę na innych zasadach. Biznes w Mini Melts traktuje jako swoje główne zajęcie, inwestując zazwyczaj w większe stoisko – wyjaśnia Krzysztof Bik.
Mini Melts działa na terenie całej Polski, choć największe zagęszczenie stoisk z lodami jest na południu kraju, gdzie firma ma swoją siedzibę.
– Lokalizacja punktu franczyzowego bądź partnerskiego jest dla nas bardzo ważna. Dobre miejsce do rozpoczęcia sprzedaży to jeden z głównych wymogów, jakie stawiamy przed partnerem w sieci – mówi Krzysztof Bik.
Stoisko z lodami musi stanąć w miejscu atrakcyjnym dla turystów, szczególnie tych najmłodszych: na deptaku, w parku czy wesołym miasteczku. Firma stawia na rozwój punktów, w których sprzedaż nie wygasa również po zakończeniu miesięcy wakacyjnych. – Sztuką jest utrzymać dobrą sprzedać po sezonie. Z tego względu chcemy umieszczać punkty w parkach zabaw czy trampolin, które cieszą się zainteresowaniem klientów przez cały rok – podkreśla Krzysztof Bik.
Budżet na start
Zarówno w systemie franczyzowym, jak i partnerskim nie trzeba ponosić żadnej opłaty na rzecz właścicieli marki. Wszystkie wydatki są przeznaczone na start biznesu. Na początek - według szacunków licencjodawcy - potrzeba od 10 do 15 tys. zł. Na tę kwotę składa się roczna dzierżawa sprzętu, zatowarowanie punktu i kaucja. Działalność partnerska pociąga za sobą znacznie niższe koszty. Partner dba wyłącznie o zatowarowanie. W obu przypadkach koncept nie narzuca w umowie koniecznosci zakupu określonej ilości produktu.
Franczyzobiorcy i partnerzy uczestniczą w szkoleniach sprzedażowych. Trafiają również pod skrzydła indywidualnego opiekuna firmy, do którego w razie potrzeby mogą zwrócić się o pomoc. Do tej pory z własnym biznesem pod szyldem Mini Melts wystartowało 60 franczyzobiorców i ponad 100 partnerów. To ta ostatnia forma współpracy jest obecnie oczkiem w głowie franczyzodawców. Głównym celem Mini Melts jest zwiększenie sieci punktów partnerskich o kolejnych kilkadziesiąt.


ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali