Apetyt na hot dogi
Sprzedająca amerykańskie hot dogi sieć New York Hot Dog jest zadowolona z sezonu wakacyjnego, choć zauważa zmiany w zachowaniach klientów.
– Nasze punkty w galeriach handlowych miały bardzo dobre obroty. Nieco gorzej było w lokalizacjach nadmorskich, m.in. ze względu na uszczuplone portfele klientów – mówi Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju New York Hot Dog. – Polacy woleli sami gotować na urlopie. Choć nasz hot dog to najtańsza opcja obiadowa, więc i tak w lokalizacjach turystycznych wyszliśmy z tegorocznego wakacyjnego sezonu suchą stopą.
W różnych miejscach
NYHD ma ok. 40 punktów całorocznych i co roku kilkanaście sezonowych. Ostatnie otwarcia to mobilny punkt na połączeniu Galerii Katowickiej i tamtejszego dworca kolejowego. Kolejny punkt – tym razem w formacie wyspy – zostanie też otwarty wewnątrz galerii.
– To największa nasza wyspa, z dużą strefą stolikową. Ma też nową aranżację, w industrialnym stylu – opisuje Damian Gosławski.
Działa też punkt marki na wrocławskim lotnisku, z hot dogami i bubble tea.
– Życzyłbym sobie i franczyzobiorcom, aby wszystkie nasze lokalizacje miały takie obroty – uśmiecha się Damian Gosławski.
Franczyzobiorcy mogą wybierać z kilku formatów, ale dominującym są wyspy handlowe. Inwestycja w taką wyspę to koszt min. 150 tys. zł. Inna możliwość to mobilne przyczepy gastronomiczne. Dają dużą elastyczność i pozwalają na łatwą zmianę lokalizacji. Latem mogą stać np. nad morzem, a po sezonie wakacyjnym przy galeriach handlowych. W tym przypadku inwestycja zaczyna się od. 100 tys. zł. Ale przyczepę można też wynająć, np.jeśli ktoś chce działać tylko sezonowo.
– W każdym przypadku dostarczamy ją kompletnie wyposażoną i gotową do pracy. Franczyzobiorca musi tylko wskazać lokalizację – podkreśla Damian Gosławski. – My ją podłączymy, zatowarujemy, pomożemy w formalnościach z sanepidem, przeszoklimy personel. A na koniec sezonu zabierzemy przyczepę z powrotem.
Franczyzodawca ma jeszcze wózki gastronomiczne, ale są one obecnie wykorzystywane na eventach.
Plany na przyszłość
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł i zawiera się w niej m.in. projekt i montaż punktu, pełne doradztwo i opieka ze strony franczyzodawcy. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto.
– Zależy nam, aby otwierać tylko takie punkty, które mają szansę zarabiać na odpowiednim poziomie. Unikamy słabych lokalizacji – mówi Damian Gosławski.
Oprócz marki NYHD franczyzodawca ma też food trucka z lodami rzemieślniczymi, pod szyldem Lód Miód.
– Być może w przyszłym sezonie będziemy gotowi na franczyzę tego konceptu – zdradza Damian Gosławski. – Chcemy też dać naszym sezonowy punktom NYHD możliwość dołączenia lodów do oferty.
WIZYTÓWKA NEW YORK HOT DOG
Sieć punktów z hot dogami.
- ok. 40 lokalizacji całorocznych i kilkanaście sezonowych
- opłata wstępna 10 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Franczyzobiorcy New York Hot Dog mają do wyboru kilka formatów, w których mogą działać. Dodatkowo licencjodawca uruchamia dwa zupełnie nowe koncepty.
Koncept New York Hot Dog wprowadza do oferty nowy format franczyzowy, czyli przyczepy gastronomiczne. Będzie je można kupić albo wynająć.
Mobilna gastronomia, zwłaszcza wiosną i latem jest kuszącym biznesem. Ale w tej branży można zarabiać przez cały rok. Trzeba tylko dobrze wybrać.
– Polacy zaczynają preferować handel uliczny. Dotyczy to również gastronomii – uważa Damian Gosławski, kierownik działu rozwoju New York Hot Dog.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...