Biznes, który daje wolność
Od kwietnia do końca września ubiegłego roku liczba świderków sprzedanych w całej sieci wynosiła ok. 3 mln. sztuk miesięcznie.
– To produkt wysokomarżowy. Koszt wyprodukowania jednego loda wynosi 1,25 zł, natomiast jego cena sprzedaży to 7 zł. Model franczyzowy opiera się na prostych, ale skutecznych zasadach. Produkcja lodów jest szybka, prosta i tania – podkreśla Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia.
W tej chwili pod marką Lodolandia funkcjonuje kilkaset punktów. Oznacza to, że sieć zajmuje obecnie 20 proc. branży street food w Polsce.
Kobiety dają radę
W grupie franczyzobiorców Lodolandii jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie. Koncept daje zarówno możliwość zarobku, jak też swobodę i niezależność. Zarządzanie punktem franczyzowym jest elastyczne, można połączyć je z wychowywaniem dzieci i prowadzeniem domu. Właśnie dlatego jest szczególnie atrakcyjne dla matek, które chcą pogodzić pracę z życiem rodzinnym, ale także dla kobiet, które oprócz biznesu cenią sobie wolny czas i niezależność.
– Praca na etacie dyktuje rytm całego dnia. Dlatego zdecydowałam się na własny biznes, by wyzwolić się z zewnętrznie narzuconego rygoru i móc samodzielnie o sobie decydować. Dzięki temu mam czas dla siebie i rodziny – mówi Edyta Węc, franczyzobiorczyni Lodolandii.
Pani Edyta do sieci dołączyła cztery lata temu i w tej chwili zarządza czterema punktami Lodolandia. Co ciekawe, punkty oddalone są od siebie dobre kilkaset kilometrów. Mieszczą się w Legionowie, Łodzi, Zduńskiej Woli i w Poznaniu.
– Obawiałam się dużej odległości, ale można to wszystko poukładać – zapewnia Edyta Węc. – Pozwala na to m.in., system IT i kamery, dzięki którym można zdalnie kontrolować sprzedaż, stan kasy oraz mieć podgląd na punkt i obsługę klientów.
Ponad dwa lata temu Edyta Węc połączyła dwa punkty Lodolandii z konceptem Kołacz na Okrągło. Teraz od kwietnia do końca września sprzedaje lody świderki, gofry, desery, buble tea, napoje chłodzące, a od października do końca marca w ofercie są kołacze, churrosy, gofry bąbelkowe, pączki oraz gorące napoje. Zamiana punktu Lodolandia na Kołacz na Okrągło zajmuje 2-3 godziny. Maszyna do lodów wymieniana jest na urządzenie do wypieku kołaczy. Zmieniana jest także część zewnętrzna punktu oraz menu. Dzięki temu franczyzobiorcy nie tracą dnia sprzedaży i zarabiają przez 12 miesięcy w roku.
Biznes zamknięty w przyczepie
Są trzy możliwości dołączenia do sieci Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Do wyboru jest zakup przyczepy, leasing lub wynajem. W tym przypadku firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Franczyzobiorca musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości 35 tys. zł. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży, z pełnym wyposażeniem. Takie rozwiązanie pozwala w najbezpieczniejszy sposób otworzyć własną działalność. Firma przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, gotowym do funkcjonowania. Cały biznes zamknięty jest w jednej przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu.
Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje przeszkolony według standardów sieci. Szkolenie podzielone jest na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania lodów i deserów. Drugi blok szkoleniowy to teoretyczne aspekty prowadzenia punktu, m.in.: pełna organizacja biznesu, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie.
Firma samodzielnie wyszukuje lokalizacje dla franczyzobiorców. Punkty powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko ich głównego wejścia, na skwerach, w parkach oraz w miejscowościach już nawet kilkutysięcznych.
WIZYTÓWKA LODOLANDIA&KOŁACZ NA OKRĄGŁO
Sieć franczyzowych punktów z lodami świderkami i wegierskimi kołczami.
- inwestycja od 35 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU


















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali