Firma z potrzeby sumienia

Dla Piotra Chwieralskiego otwarcie baru wegetariańskiego Bioway nie było biznesowym debiutem. Od wielu lat prowadził firmę zajmującą się monitoringiem pojazdów flotowych w firmach. O branży gastronomicznej, jak przyznaje, wiedział jednak niewiele. A właśnie w niej postanowił otworzyć firmę, która stanowiłaby uosobienie jego przekonań.
- Wraz z całą rodziną jesteśmy zwolennikami zdrowej żywności, a jednocześnie sprzeciwiamy się wykorzystywaniu zwierząt na skalę przemysłową. Pracujemy też charytatywnie na ich rzecz – opowiada Piotr Chwieralski. - Bioway wydał nam się biznesem, który uosabia te wartości, bo promuje wegetariańską kuchnię i zdrowe odżywianie. Poza tym bar ze zdrową żywnością to dobry pomysł na firmę rodzinną.
Pierwszy lokal Bioway uruchomił w kwietniu 2015 roku, w przejściu podziemnym przy warszawskim Dworcu Centralnym. Nie czekając na zwrot z pierwszej inwestycji, postanowił iść za ciosem i w lipcu otworzył drugi punkt, również w Warszawie, tym razem w Centrum Handlowym Wola Park. W obu przypadkach inwestycja sięgnęła nieco ponad 500 tys. zł, a ok. 70 proc. kwoty pochodziło z kredytów.
- Średnio rzecz biorąc bary Bioway notują ok. 100 tys. zł przychodów miesięcznie, z czego ok. 15 tys. zł zostaje w ręku właściciela (przed opodatkowaniem) – mówi Chwieralski.
Zagramy w zielone
- Bez franczyzy nie byłbym w stanie wejść na rynek gastronomiczny – przyznaje przedsiębiorca. - Nigdy wcześniej nie prowadziłem firmy w tej branży, a od franczyzodawcy mogłem nauczyć się wszystkiego od podszewki. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że najtrudniejszą częścią działalności jest umiejętne zarządzanie dostawami. Chodzi o to, by jak najmniej towaru się marnowało, a jednocześnie nigdy go nie zabrakło. Sukces w gastronomii zależy też od doboru pracowników wykazujących duże zaangażowanie, którym można zaufać.
Piotr Chwieralski już myśli o kolejnych otwarciach. Niebawem planuje podpisanie umowy najmu w nowo powstającej galerii Forum Radunia Gdańsk. Jest przekonany, że w Polsce trend zdrowej gastronomii będzie rósł w siłę i któregoś dnia tego typu jedzenie będzie równie popularne, jak na Zachodzie.
- W nadchodzących latach oferta z segmentu „zielonych” barów będzie się powiększać. Prawdziwe hossa dopiero nadejdzie – zapowiada.
Potencjał wydaje się spory. Widać to nawet na samym rynku produktów spożywczych, na którym żywność ekologiczna odpowiada raptem za 0,3 proc. sprzedaży. Według prognoz największego polskiego dystrybutora produktów BIO, spółki Bio Planet, popyt na produkty eko będzie rósł w tempie 20-30 proc. rocznie. A skoro tak, to można się spodziewać, że i bary z zieloną żywnością będą odwiedzane coraz chętniej.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Jak organizuje się wyprawy w odległe zakątki świata? Czy Polacy są w stanie dużo zapłacić za podróżowanie? – o tym i nie tylko o tym opowiada Tomasz Obuchowicz, współwłaściciel biura podróży Sunsara.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali