Jedzenie on-line
Wojciech Goduński, franczyzodawca kilku marek gastronomicznych oraz sieci sklepów z zabawkami Toy Planet
Firma Wojtex to franczyzodawca m.in. takich marek gastronomicznych, jak Biesiadowo, Western Chicken czy Coffeeloffee. Niedawno firma wystartowała z nowym projektem – serwisem Zjemy.co, który chce pójść w ślady Pyszne.pl i Pizzaportal, królujących obecnie na polskim rynku zamówień on-line w gastronomii. Ich przykład może kusić. Serwis Pyszne.pl rok 2016 zamknął liczbą 4,3 mln zamówień, złożonych przez prawie milion użytkowników.
– W Polsce, jak i na świecie, rynek zamawiania jedzenia z dostawą do domu ulega wyraźnej przemianie, z roku na rok staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – Z drugiej strony internet jest najlepiej i najszybciej rozwijającym się środkiem przekazu. Dlatego zdecydowaliśmy o wejściu na ten rynek. Teraz nasi franczyzobiorcy – ale nie tylko oni – otrzymują usługę, która wpłynie na zwiększenie liczby zamówień, a co za tym idzie obrotów w ich lokalach.
Jako pierwsze do serwisu trafiły oczywiście marki należące do Wojtexu, ale można tam już znaleźć także inne restauracje.
– Przewidujemy, że na koniec listopada osiągniemy liczbę 200 lokali, oferujących różnorodną kuchnię, w różnych częściach kraju – zapowiada Wojciech Goduński. – Codziennie podpisujemy po kilka umów. Specjalnie dla pierwszych użytkowników Zjemy.co przygotowało specjalną ofertę, czyli najniższą stałą prowizję na rynku, wynoszącą 6 proc. Zjemy.co nie pobiera również od nowych użytkowników opłaty miesięcznej za korzystanie z aplikacji.
Po podpisaniu umowy użytkownicy otrzymują narzędzia niezbędne do obsługi strony oraz dostęp do panelu restauratora, dzięki któremu mogą kontrolować zamówienia składane w ich restauracjach. Jak zapewnia Wojtex, lokale podłączane są do serwisu w ciągu kilku dni od podpisania umowy.
Sfinks dla swoich
Własny portal zamówień on-line zamierza też uruchomić Grupa Sfinks. Ma ruszyć wczesną wiosną przyszłego roku i obejmować tylko restauracje i lokale należące do Sfinksa (m.in. restauracje Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabrykę Pizzy, właśnie przejętą Piwiarnię Warki oraz nowo planowane koncepty).
– Chcemy dać klientom możliwość, aby w jednym zamówieniu mogli zgromadzić dania z kilku różnych restauracji. To będzie absolutna nowość – podkreśla Sylwester Cacek. – W tej chwili, składając zamówienie online, klient musi zdecydować się tylko na jedną restaurację, np. sushi czy pizzę. My pozwolimy łączyć różne kuchnie, co będzie atrakcyjne np. jeśli chcemy zamówić szybko jedzenie na prywatkę, czy po prostu dla kilkuosobowej grupy o różnych upodobaniach kulinarnych.
Portal ma też dawać możliwość wyszukiwania dań po preferencjach żywieniowych, np. wegańskich albo dla alergików. Na razie Sfinks wprowadza usługę delivery stopniowo w kolejnych swoich lokalach. Zanim dojdzie do uruchomienia portalu, chce stworzyć własną flotę kurierską.
– Zgodnie z założeniami strategii sukcesywnie wdrażany w kolejnych miastach usługę delivery i uważamy, że w przyszłości będzie ona dla nas ważnym źródłem zwiększania sprzedaży i rentowności. Docelowo zamierzamy zdobyć jedną z wiodących pozycji na rynku sprzedaży w systemie dostaw do klienta i jestem przekonany, że przy naszym koncepcie biznesowym będziemy mogli ten cel z powodzeniem zrealizować – dodaje Sylwester Cacek.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali