Jedzenie on-line

Wojciech Goduński, franczyzodawca kilku marek gastronomicznych oraz sieci sklepów z zabawkami Toy Planet
Firma Wojtex to franczyzodawca m.in. takich marek gastronomicznych, jak Biesiadowo, Western Chicken czy Coffeeloffee. Niedawno firma wystartowała z nowym projektem – serwisem Zjemy.co, który chce pójść w ślady Pyszne.pl i Pizzaportal, królujących obecnie na polskim rynku zamówień on-line w gastronomii. Ich przykład może kusić. Serwis Pyszne.pl rok 2016 zamknął liczbą 4,3 mln zamówień, złożonych przez prawie milion użytkowników.
– W Polsce, jak i na świecie, rynek zamawiania jedzenia z dostawą do domu ulega wyraźnej przemianie, z roku na rok staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – Z drugiej strony internet jest najlepiej i najszybciej rozwijającym się środkiem przekazu. Dlatego zdecydowaliśmy o wejściu na ten rynek. Teraz nasi franczyzobiorcy – ale nie tylko oni – otrzymują usługę, która wpłynie na zwiększenie liczby zamówień, a co za tym idzie obrotów w ich lokalach.
Jako pierwsze do serwisu trafiły oczywiście marki należące do Wojtexu, ale można tam już znaleźć także inne restauracje.
– Przewidujemy, że na koniec listopada osiągniemy liczbę 200 lokali, oferujących różnorodną kuchnię, w różnych częściach kraju – zapowiada Wojciech Goduński. – Codziennie podpisujemy po kilka umów. Specjalnie dla pierwszych użytkowników Zjemy.co przygotowało specjalną ofertę, czyli najniższą stałą prowizję na rynku, wynoszącą 6 proc. Zjemy.co nie pobiera również od nowych użytkowników opłaty miesięcznej za korzystanie z aplikacji.
Po podpisaniu umowy użytkownicy otrzymują narzędzia niezbędne do obsługi strony oraz dostęp do panelu restauratora, dzięki któremu mogą kontrolować zamówienia składane w ich restauracjach. Jak zapewnia Wojtex, lokale podłączane są do serwisu w ciągu kilku dni od podpisania umowy.
Sfinks dla swoich
Własny portal zamówień on-line zamierza też uruchomić Grupa Sfinks. Ma ruszyć wczesną wiosną przyszłego roku i obejmować tylko restauracje i lokale należące do Sfinksa (m.in. restauracje Sphinx, Chłopskie Jadło, Fabrykę Pizzy, właśnie przejętą Piwiarnię Warki oraz nowo planowane koncepty).
– Chcemy dać klientom możliwość, aby w jednym zamówieniu mogli zgromadzić dania z kilku różnych restauracji. To będzie absolutna nowość – podkreśla Sylwester Cacek. – W tej chwili, składając zamówienie online, klient musi zdecydować się tylko na jedną restaurację, np. sushi czy pizzę. My pozwolimy łączyć różne kuchnie, co będzie atrakcyjne np. jeśli chcemy zamówić szybko jedzenie na prywatkę, czy po prostu dla kilkuosobowej grupy o różnych upodobaniach kulinarnych.
Portal ma też dawać możliwość wyszukiwania dań po preferencjach żywieniowych, np. wegańskich albo dla alergików. Na razie Sfinks wprowadza usługę delivery stopniowo w kolejnych swoich lokalach. Zanim dojdzie do uruchomienia portalu, chce stworzyć własną flotę kurierską.
– Zgodnie z założeniami strategii sukcesywnie wdrażany w kolejnych miastach usługę delivery i uważamy, że w przyszłości będzie ona dla nas ważnym źródłem zwiększania sprzedaży i rentowności. Docelowo zamierzamy zdobyć jedną z wiodących pozycji na rynku sprzedaży w systemie dostaw do klienta i jestem przekonany, że przy naszym koncepcie biznesowym będziemy mogli ten cel z powodzeniem zrealizować – dodaje Sylwester Cacek.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali