Pub we franczyzie

Browar Pinta buduje franczyzową sieć firmowych pubów. Pierwszy franczyzowy lokal ruszy w sierpniu we Wrocławiu. Firma prowadzi rozmowy z trzema kolejnymi franczyzobiorcami. Docelowo ma działać kilkanaście takich miejsc, we wszystkich dużych miastach w Polsce.
– Realizujemy w ten sposób marzenie, żeby firmowe puby Pinta nadawały ton dalszemu rozwojowi piwnej rewolucji w Polsce – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Pinty.
Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, ale z wyłączeniem centrów handlowych czy nowoczesnych budynków biurowych.
– Panujący w nich klimat nie pasuje do tego, który chcielibyśmy stworzyć w naszych pubach – wyjaśnia Ziemowit Fałat.
Lokale mają mieć powierzchnię między 100 a 200 m2, tak, żeby mogły przyjmować jednocześnie od 70 do 150 gości. Ponadto lokal powinien dysponować ok. 100 m2 powierzchni pomocniczej na chłodnię, magazyn oraz pomieszczenienia socjalne i sanitarne, a także mniej więcej 16 m2 na kuchnię. Będą w niej przyrządzane proste przekąski jak półmiski serów i wędlin oraz proste dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Żywność ma być kupowana od lokalnych dostawców i producentów.
Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów, w których będą serwowane nie tylko piwa Pinty.
– Razem z innymi browarami rzemieślniczymi warzymy piwo i chętnie sprzedamy też ich produkty. Szeroka oferta dzięki takiej współpracy jak najbardziej leży w naszym interesie – tłumaczy Ziemowit Fałat.
Instalacja piwna będzie podzielona przynajmniej na trzy moduły, aby dać możliwość serwowania różnych piw w różnych temperaturach.
Potencjalni franczyzobiorcy muszą posiadać około 1 mln zł na inwestycję. Jeśli lokal jest pusty i wymaga pełnego dostosowania, to kapitał potrzebny na start wynosi 700 tys. zł przy powierzchni 150 m2, 850 tys. zł przy 200 m2 i 1 mln zł przy 250 m2. Inwestycja powinna się w pełni zwrócić po trzech, najpóźniej czterech latach. W trakcie działalności lokalu prowizja franczyzodawcy wynosi 5 proc. miesięcznego obrotu pubu. Partnerzy mogą liczyć na wyłączność na prowadzenie pubu Pinta na terenie danego miasta.
Browar ma także ściśle określone wymagania odnośnie kandydatów do współpracy. Franczyzobiorcy powinni posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do prowadzenia pubu. Muszą także znać treść obowiązujących przepisów, w tym w szczególności prawa pracy, ustawy o wychowaniu w trzeźwości, o bezpieczeństwie żywności i żywienia, zasady GHP/GMP/HACCP. Ponadto wymagany jest status samodzielnego przedsiębiorcy.
Franczyzodawca pomoże partnerom w opracowaniu planów dekoracji wewnętrznej i zewnętrznej pubu. Będzie dostaczał do pubu piwa oraz odpowiednie gadżety.
– Ponadto zapewnimy niezbędne szkolenia oraz odpowiednie wsparcie marketingowe – zapewnia Ziemowit Fałat.
Sieciowe lokale z rzemieślniczym piwem to mało popularny biznes w Polsce. Częściej można u nas znaleźć pojedyncze lokale z rzemieślniczymi trunkami, otwierane przez właścicieli browarów rzemieślniczych.

ZOBACZ W KATALOGU

















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali