Makarun w Kalifornii
Kalifornijski lokal Makaruna został otwarty w centrum handlowym Fashion Island w Newport Beach.
– Naszymi amerykańskimi franczyzobiorcami są Polacy, którzy od ponad dwóch dekad mieszkają w Stanach Zjednoczonych. Wcześniej prowadzili biznes gastronomiczny o profilu cukierniczym. Teraz szukali rokującego konceptu, który zapewniłby im sukces na większą skalę, z możliwością rozwoju franczyzy i zgłosili się do nas – mówi Przemysław Tymczyszyn współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad.
Beata i Piotr Marcinek, bo tak nazywają się inwestorzy z Kalifornii, przyjechali w kwietniu do Polski, by lepiej poznać markę, spróbować makarunowych dań i omówić warunki finansowe. Umowę franczyzową podpisali w maju, a od czerwca ruszyły procedury uruchomienia Makaruna za oceanem. Odbyły się testy produktów, zmodyfikowano menu tak, by spełniało oczekiwania amerykańskich klientów. Nowością jest m.in. wprowadzenie popularnej w Stanach Zjednoczonych pasty z cukinii czy Mac and Cheese. Uruchomiony 20 września lokal w Newport Beach ma ponad 70 m2 powierzchni. Powstał w formacie specjalnie zaprojektowanym dla food courtów w centrach handlowych. Marka wprowadziła go do swojej oferty franczyzowej w ostatnim roku i zastosowała już wcześniej np. w Gliwicach w Galerii Forum czy w Lublinie w Galerii Vivo.
– Kalifornia to piąta gospodarka świata, zaistnienie na tym rynku to dla sieci naprawę duża rzecz – przyznaje Przemysław Tymczyszyn. – Nasi amerykańscy partnerzy podpisali z nami plan rozwoju sieci, dzięki któremu będą w stanie uzyskać wyłączność na Kalifornię oraz możliwość sprzedaży franczyzy na rynku lokalnym na zasadzie masterfranczyzy. Są przekonani, że znajdą inwestorów chętnych do prowadzenia naszych spaghetterii w USA.
Pod szyldem Makaruna działa obecnie blisko 30 lokali w 17 miastach w Polsce. Już wkrótce ma nastąpić zapowiadane od dawna otwarcie w Dubaju. Sieć rozwija sie także w Polsce, w przyszłym tygodniu uruchomi spaghetterię w Pile. Jak szacuje franczyzodawca, inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Ale marka przygotowała też tańszy format, dla inwestorów o mniej zasobnych portfelach. To przenośne pawilony o powierzchni 16 m2. Koszt uruchomienia tego modelu wynosi ok. 100 tys. zł. Ten format – jak zapewnia licencjodawca – sprawdza się np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali