Biznes na zupach
Soup Culture to marka pochodząca z Ukrainy, gdzie narodziła się siedem lat temu. Dziś ma 21 lokali w kilku krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Czechach, Rosji. W Polsce działają trzy punkty franczyzowe i jeden partnerski: we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Bielsku- Białej.
– Serwujemy zupy oraz inne dania, podawane w jadalnych chlebowych naczyniach, wypiekanych na miejscu – wyjaśnia Angelika Szkołuda, współwłaścicielka Soup Culture. – Przygotowujemy wyłącznie posiłki wegetariańskie i wegańskie. Wszystko to czyni z nas miejsce w pełni eco-friendly. Chcemy wnosić nową jakość do street foodu.
Gdzie i za ile?
W lokalach Soup Culture zupy można zjeść na miejscu, ale są też przygotowywane w formule na wynos i w dostawie. Oprócz ponad 30 smaków zup, w menu są również grillowane wrapy, bowle i pierogi. Jako że zupiarnie mogą być prowadzone w różnych formatach - od kilkunastometrowego street foodu po większy lokal z miejscami siedzącymi – menu jest dostosowywane indywidualnie dla każdej lokalizacji.
Współpracę z marką można nawiązać w systemie partnerskim oraz na zasadach franczyzy. System partnerski funkcjonuje tylko w Polsce. Mogą z niego skorzystać już działające lokale gastronomiczne. Jedyny koszt, jaki ponoszą, to 20 tys. zł netto. Ta kwota obejmuje zakup pieca, w którym wypiekane są naczynia oraz szkolenia z produkcji ciasta.
Z kolei franczyzobiorcy Soup Culture – jak już wspomnieliśmy – mogą otwierać lokale w różnych formatach.
– Naprawdę można zmieścić się na niewielkim metrażu. Piec służący do wypieku naczyń jest mały, wielkości 40 na 40 cm, nie zajmuje więc dużo miejsca – podkreśla Angelika Szkołuda.
Lokale można otwierać przy ulicach miast, w centrach handlowych i rozrywkowych, na uczelniach, w biurowcach, jako punkty mobilne na eventach. Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu lokalu, ale to minimum 70 tys. zł (w tym piec, którego franczyzodawca jest producentem). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, opłata miesięczna 5 proc. od obrotu plus 500 zł na marketing. Franczyzodawca gwarantuje szkolenie z przygotowywania ciasta i zup, obsługi pieca, wszystkie receptury, projekt wystroju wnętrza, pomaga w znalezieniu lokalu, wspiera marketingowo.
– Nasz koncept sprawdzi się nie tylko w dużych miastach. Najbardziej lubią nasze dania uczniowie, studenci, pracownicy korporacji, turyści – wylicza Angelika Szkołuda.
WIZYTÓWKA SOUP CULTURE
Międzynarodowa sieć zupiarni.
- 21 lokali na świecie
- 4 lokale w Polsce
- kwota inwestycji min. 70 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...