Max zamiast McDonald’s?

Zdrowe hamburgery i frytki? Podobno to możliwe. Szwedzka firma Max Hamburgerrestauranger AB, właściciel 77 restauracji Max w tym kraju, w produkcji swojej żywności korzysta z nieutwardzonego oleju, który nie zawiera związków trans i ma małą zawartość tłuszczów nasyconych. Dzięki temu Szwedzi bardzo chętnie odwiedzają Maksa. Mimo ciągłej dominacji Mc Donald's, w kilku rejonach kraju sieć przejęła jego restauracje i zdominowała rynek. Oprócz burgerów i frytek, w ofercie znajdują się również sałatki, desery i napoje, w tym dania bezglutenowe.
Firma założona przed 40 laty przez Curta Bergforsa, zamierza w przyszłym roku otworzyć pierwsze placówki w Polsce. Do końca grudnia przeprowadzone zostaną spotkania z potencjalnymi franczyzobiorcami. Jak dowiedzieliśmy się, niedługo do Polski ma przyjechać jeden z właścicieli Maksa oraz dyrektor do spraw rozwoju firmy, aby wziąć udział rozmowach. Pod uwagę brane są największe miasta: Warszawa, Poznań, Gdańsk, Wrocław i Kraków, a zwłaszcza cztery pierwsze, gdzie rozgrywane będą mecze w trakcie EURO 2012.
Do entuzjastów sieci Max należy Arkadiusz Kocikowski, który brał udział w tworzeniu strategii wejścia szwedzkich restauracji do Polski. Uczestniczył w 5-miesięcznym programie dla managementu organizowanego przez Swedish Institute, wraz z menedżerami z Rosji, Litwy i Łotwy. Przedstawiony przez niego projekt przekonał Szwedów do ekspansji na rynek polski.
- Kultura pracy i podejście do CSR oraz środowiska w restauracjach Max, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Mają dobre produkty, wyeliminowali emisję CO2, bardzo dbają o satysfakcję klienta. Polski rynek jest wciąż otwarty na nowe inicjatywy, więc widzę duże szanse na powodzenie tej inwestycji - mówi Kocikowski. - Max od lat sprzedaje popularne Deli Fresh menu, które charakteryzuje się obniżoną zawartością tłuszczów. Tym zestawem żywił się otyły bohater filmu "Minimize me", który schudł przez 30 dni 12 kg - uzupełnia.
Czy oferta szwedzkiej sieci zniechęci Polaków do jadania w restauracjach Mc Donald's? Wątpliwe. Amerykańska sieć zakorzeniła się w świadomości i żołądkach Polaków, jak schabowy z kapustą i ziemniakami.
- O podejmowaniu jakichkolwiek działań zaczniemy myśleć, gdy konkurencyjna sieć stworzy 50 restauracji. Na razie Max nie ma ich wcale. Wciąż pojawiają się nowe sieci i słuch po nich ginie, albo zaczynają funkcjonować w niszowych miejscach. Polski rynek, wbrew pozorom, nie jest łatwy. Trudno znaleźć dobrą lokalizację, właściwie te najlepsze są już zagospodarowane, albo dostępne za zaporowe ceny. Nasza firma koncentruje się na tym, w czym jesteśmy najlepsi: hamburgery, frytki, standardy obsługi - mówi Dominik Szulowski, menedżer PR McDonald's Polska.
– Czym są zdrowe hamburgery? - pyta rozbawiony Krzysztoł Kłapa, dyrektor do spraw korporacyjnych McDonald's Polska. - Nasze hamburgery spełniają najwyższe standardy, jeśli chodzi o żywność sprzedawaną w restauracjach sieciowych. Co do tłuszczów trans, to używamy oleju o zawartości związków trans na poziomie 2 proc., tyle ile ma żywność dla dzieci – dodaje.
(mip)

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali