Sphinx z Pepsi, Hard Rock Cafe z Żywcem

Na wartość kontraktu wpływa przede wszystkim liczba sprzedanych w lokalach sieci hektolitrów napojów.
Piątek
01.02.2013
Dostawcy napojów walczą o umowy z sieciami restauracji. Wartości kontraktów sięgają milionów złotych.
 

Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło podpisała na początku roku umowę z PepsiCo, dostawcą napojów. Przez 5 najbliższych lat koncern będzie dostarczać soki, napoje gazowane i wodę do lokali zarządzanych przez Sphinxa. Wartość kontraktu szacowana jest na 25 mln zł. Współpracę z PepsiCo Sfinks rozpoczął w 2006 roku.
- Jesteśmy zadowoleni ze wspólnie przeprowadzanych akcji sprzedażowo-marketingowych. Nasz produkty uzupełniają się, bo są skierowane do podobnych grup docelowych – komentuje Bogdan Bruczko, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Podobnie wygląda zawieranie umów na dostawę napojów alkoholowych. Grupa Żywiec współpracuje w tym zakresie z kawiarniami Empik Cafe, lokalami Hard Rock Cafe, hotelami Qubus, Sheraton oraz salonami gier Fantasy Park. Jeśli chodzi o sieci franczyzowe, Żywiec dostarcza piwa, mocniejsze alkohole oraz wody i soki do pizzerii Fabryki Pizzy i Da Grasso. Na wartość kontraktu wpływa przede wszystkim liczba sprzedanych w lokalach sieci hektolitrów piwa oraz innych alkoholi. Grupa Żywiec przekazuje swojemu klientowi lodówkę oraz nalewaki z logotypem firmy. Zakup stolików, krzeseł i parasolów leży już po stronie restauratora. Kontrakt z dostawcą zawiera dokładne instrukcje dotyczące ekspozycji piw. Grupa Żywiec dostarcza także swoje produkty na różnego rodzaje eventy.

Również Kolporter o kolejne 2 lata przedłużył kontrakt z PepsiCo. W ramach umowy PepsiCo zapewnia kompleksową obsługę punktów sprzedaży w trzech kanałach dystrybucyjnych Kolportera – salonikach prasowych, sieci sklepów spożywczych Dobry Wybór oraz nowej sieci franczyzowej - Traf Press. Koncern dostarcza Kolporterowi napoje gazowane (Pepsi, Mirinda, 7 UP, Schweppes), wodę mineralna Górska Natura, napoje energetyczne Adrenaline Mountain Dew i Rockstar, Lipton Ice Tea oraz soki Toma.

Nie trzeba działać w ramach sieci, żeby nawiązać z firmą współpracę. Do dostawców zgłaszają się przedsiębiorcy prowadzący swój lokal samodzielnie. Przedstawiciele regionalni firm docierają również do nich.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022