Szkolenia dotyczące wyrabiania ciasta i wypieku pizzy odbywają się przed uruchomieniem punktu i trwają do tygodnia.
Sobota
04.01.2014
Franczyzodawca pizzerii Zebra umożliwia otwarcie lokalu, który będzie realizował wyłącznie zamówienia z dostawą.
 

Pizzeria Zebra powstała w 1996 roku w Toruniu. Drugi lokal własny jest w trakcie realizacji. W 2014 roku powstaną dwie kolejne pizzerie należące do centrali. Firma liczy również na pozyskanie pierwszych partnerów, których poszukiwania rozpoczęła jesienią ubiegłego roku.
Przed inwestycją w biznes przedsiębiorca powinien poszukać lokalu, w okolicy którego znajdują się skupiska różnego rodzaju klientów: pracowników firm, studentów, uczniów, mieszkańców osiedli.

– Zanim podpiszemy umowę, prosimy franczyzobiorcę o dokładną analizę rynku. Na jej podstawie przygotowujemy promocje, na przykład dla studentów lub przy zamówieniu do biur. Warto też sprawdzić, czy w okolicy lokalu nie są lub nie będą prowadzone duże inwestycje budowlane. W trakcie budowy naszymi klientami będą pracownicy, natomiast w perspektywie czasu mieszkańcy lub pracownicy nowopowstałego biurowca lub osiedla – mówi Piotr Górny, właściciel pizzerii Zebra.

Partner Zebry otrzyma pomoc w zakresie organizacji dostaw i negocjacji cen u dostawców produktów oraz sprzętu gastronomicznego. Po wskazaniu miasta i lokalu, w którym powstanie pizzeria, franczyzodawca dobierze menu, które oprócz kilkudziesięciu rodzajów pizzy obejmuje także spaghetti, sałatki i naleśniki. Ciasto do pizzy wykonywane jest na miejscu, jak również sosy do makaronów – kucharze nie korzystają z polepszaczy. Klienci Zebry mają możliwość składania zamówień telefonicznie oraz za pomocą platformy internetowej PizzaPortal.pl. Minimalna inwestycja w biznes przy lokalu o powierzchni 40 m2 wynosi 35 tys. zł. Możliwe jest również otwarcie restauracji, która będzie realizować wyłącznie zamówienia z dostawą. Inwestycja będzie wtedy niższa, niż w przypadku lokalu z obsługą kelnerską Wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej ustalana jest indywidualnie, natomiast na fundusz marketingowy wynosi 300 zł.

– Wielkość miasta nie ma większego znaczenia. Znam przypadki, gdzie restauracje, w tym pizzerie, lepiej sobie radzą w miejscowościach dziesięciotysięcznych niż w dużo większych miastach. Wszystko zależy od lokalizacji i jakości sprzedawanego produktu – twierdzi Piotr Górny. – W gastronomii zjawisko sezonowych spadków i wzrostów jest trudno uchwytne. Na przykład w trakcie nieobecności studentów w okresie wakacyjnym, stworzona przez nich luka natychmiast jest wypełniana przez napływ turystów.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022