Pierogi nie tylko na święta

Maciej Podlaszewski, przedstawiciel Pierogarni Stary Młyn
Pierogi to jedno z popularniejszych dań, nie tylko w Polsce. Rosjanie mają pielmieni, Włosi ravioli, a Gruzini chinkali. Przywiązanie Polaków do pierogów wykorzystała Pierogarnia Stary Młyn, której pierwszy lokal powstał w 2007 roku na toruńskiej Starówce, a od jakiegoś czasu rozwija koncept na licencji. Pod szyldem Pierogarni działają już cztery restauracje, w tym jedna franczyzowa. Na liście życzeń franczyzodawcy, gdzie mogłyby powstać punkty, znajdują się miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, w tym Warszawa, Szczecin, Kraków, Łódź i Trójmiasto. W menu Pierogarni Stary Młyn, oprócz tradycyjnych gotowanych pierogów, znajdują się także pierogi z pieca, z ciasta francuskiego, żytniego, z farszem mięsnym i wegetariańskim oraz na słodko. Klienci mogą także skosztować placków ziemniaczanych, kluch oraz deserów i wypieków własnej produkcji.
- Idealna lokalizacja pod Pierogarnię to starówka. Oprócz dużych miast umożliwiamy otwarcie biznesu pod naszym szyldem w miejscowościach turystyczbych, takich jak Zakopane. Jednym z wymogów jest powierzchnia minimum 160 m2, a najlepiej 200-350 m2 z możliwością ustawienia ogródka letniego – mówi Maciej Podlaszewski, przedstawiciel franczyzodawcy.
Wynajęcie lokalu na starówce nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Na przykład wynajem ok. 160 m2 lokalu na parterze przy na gdańskiej Starówce kosztuje ok. 10 tys. zł miesięcznie. Tutaj jednak łatwiej o klienta, także tego zagranicznego, który chciałby spróbować tradycyjnej polskiej kuchni. Inwestycja w biznes wynosi 2,5-3,5 tys. zł za m2, czyli nawet pół miliona złotych. Opłata wstępna zamyka się w kwocie 35-65 tys. zł, a opłata bieżąca wynosi 7 proc. sprzedaży netto. Zwrot z inwestycji następuje po 1,5-3 lat prowadzenia restauracji.
- Franczyzobiororca otrzymuje od nas wsparcie na każdym etapie współpracy. Oceniamy lokalizację pod kątem ryzyka oraz potencjalnych obrotów, negocjujemy czynsz, przygotowujemy projekt Pierogarni, rekrutujemy pracowników, a następnie ich szkolimy. Pomagamy także w uzyskaniu wszelkich zezwoleń i w znalezieniu dostawców wyposażenia i półproduktów. W początkowym okresie działalności wsparcia udziela doświadczonymi menedżer i nasz szef kuchni. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną – wylicza korzyści wynikające ze współpracy Maciej Podlaszewski. (dw)

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali