Pierogi nie tylko na święta
Maciej Podlaszewski, przedstawiciel Pierogarni Stary Młyn
Pierogi to jedno z popularniejszych dań, nie tylko w Polsce. Rosjanie mają pielmieni, Włosi ravioli, a Gruzini chinkali. Przywiązanie Polaków do pierogów wykorzystała Pierogarnia Stary Młyn, której pierwszy lokal powstał w 2007 roku na toruńskiej Starówce, a od jakiegoś czasu rozwija koncept na licencji. Pod szyldem Pierogarni działają już cztery restauracje, w tym jedna franczyzowa. Na liście życzeń franczyzodawcy, gdzie mogłyby powstać punkty, znajdują się miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, w tym Warszawa, Szczecin, Kraków, Łódź i Trójmiasto. W menu Pierogarni Stary Młyn, oprócz tradycyjnych gotowanych pierogów, znajdują się także pierogi z pieca, z ciasta francuskiego, żytniego, z farszem mięsnym i wegetariańskim oraz na słodko. Klienci mogą także skosztować placków ziemniaczanych, kluch oraz deserów i wypieków własnej produkcji.
- Idealna lokalizacja pod Pierogarnię to starówka. Oprócz dużych miast umożliwiamy otwarcie biznesu pod naszym szyldem w miejscowościach turystyczbych, takich jak Zakopane. Jednym z wymogów jest powierzchnia minimum 160 m2, a najlepiej 200-350 m2 z możliwością ustawienia ogródka letniego – mówi Maciej Podlaszewski, przedstawiciel franczyzodawcy.
Wynajęcie lokalu na starówce nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Na przykład wynajem ok. 160 m2 lokalu na parterze przy na gdańskiej Starówce kosztuje ok. 10 tys. zł miesięcznie. Tutaj jednak łatwiej o klienta, także tego zagranicznego, który chciałby spróbować tradycyjnej polskiej kuchni. Inwestycja w biznes wynosi 2,5-3,5 tys. zł za m2, czyli nawet pół miliona złotych. Opłata wstępna zamyka się w kwocie 35-65 tys. zł, a opłata bieżąca wynosi 7 proc. sprzedaży netto. Zwrot z inwestycji następuje po 1,5-3 lat prowadzenia restauracji.
- Franczyzobiororca otrzymuje od nas wsparcie na każdym etapie współpracy. Oceniamy lokalizację pod kątem ryzyka oraz potencjalnych obrotów, negocjujemy czynsz, przygotowujemy projekt Pierogarni, rekrutujemy pracowników, a następnie ich szkolimy. Pomagamy także w uzyskaniu wszelkich zezwoleń i w znalezieniu dostawców wyposażenia i półproduktów. W początkowym okresie działalności wsparcia udziela doświadczonymi menedżer i nasz szef kuchni. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną – wylicza korzyści wynikające ze współpracy Maciej Podlaszewski. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Szybki rozwój z McDonald's
/07.10.2025
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali