Co się dzieje z Fornetti?
– W 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald’s, który jest dzisiaj największą, pod względem liczby placówek, siecią gastronomiczną w Polsce – takie słowa padły z ust prezesa Fornetti Piotra Panasiewicza w październiku 2013 roku. Dziś już byłego prezesa.
Zgodne z jego zapowiedziami w 2014 roku co miesiąc miało przybywać 4-5 minipiekarni, a w obecnym sieć miała rosnąć w tempie dwa razy szybszym. Startując z poziomu 200 punktów własnych i partnerskich Fornetti miało ścigać się z gigantami polskiej gastronomii. McDonald’s miał wówczas nieco ponad 300 lokali, Da Grasso – ok. 200. Dziś Złote Łuki liczą 353 restauracje, Da Grasso utrzymało stan posiadania. A Fornetti? No właśnie.
Mając na uwadzę zbliżający się termin realizacji hucznych zapowiedzi, postanowiliśmy zapytać, czy podbój rynku przebiega po myśli franczyzodawcy. Usłyszeliśmy jednak, że zarząd nie zamierza na razie odpowiadać na nasze pytania, natomiast z chęcią uczyni to dopiero we wrześniu. Czyżby nie byłoby się jeszcze czym chwalić?
– To nie tak, po prostu dopiero jesienią będziemy mogli podzielić się konkretami dotyczącymi rozwoju sieci – zarzekał się przedstawiciel sieci, z którym udało nam się skontaktować.
Pytanie tylko dlaczego, skoro wszystko jest w najlepszym porządku, nie udało nam się uzyskać nawet informacji o aktualnej liczebności sieci. Z naszych informacji wynika, że w ubiegłym roku Fornetti otwierała piekarnie (przybyły m.in. placówki w Inowrocławiu, Bytomiu), ale liczba tych otwarć nie była tak wysoka, jak zapowiadano. Na stronie internetowej już jakiś czas temu w dziale aktualności przestały się pojawiać informacje o nowych minipiekarniach, a w zakładce dotyczącej zasięgu konceptu wciąż widnieje informacja o „ponad 200 punktach partnerskich”. Jeśli to liczba aktualna, to franczyzodawca musi się spieszyć – do końca roku musiałby otworzyć pewnie ok. 170-180 minipiekarnii, by dorównać McDonald’sowi.
Niepokój budzi fakt, że deklaracje gonienia największych realizują dziś inni menedżerowie niż ci, którzy je składali. Piotr Panasiewicz, który w październiku 2013 roku zapowiadał ambitne cele, już niecałe pół roku później nie był prezesem sieci (jako udziałowiec spółki przeniósł się do rady nadzorczej). Jego miejsce zastąpił najpierw Dariusz Jaskot, a pod koniec 2014 roku dotychczasowy wiceprezesa zarządu ds. marketingu i rozwoju, Maciej Martyna. Roszady na najwyższym szczyblu nie należały więc ostatnimi czasy do rzadkości. Zresztą, jak nieoficjalnie dowiedział się portal Franchising.pl, w spółce cały czas trwają intensywne zmiany i reorganizacja. Jaki jest ich charakter, cel i co z nich wyniknie dla franczyzobiorców, którzy tworzą sieć – tego zarząd na razie nie chce wyjawić.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali