Mimo coraz obszerniejszej oferty kuchni zagranicznej nad Wisłą, Polacy wciąż najchętniej wybierają restauracje serwujące rodzime dania. W badaniu Makro ‘Polska na talerzu 2015” najwięcej ankietowanych (56 proc.) za swój ulubiony wybór uznało właśnie knajpy z polską kuchnią. Na drugim miejscu znalazły się lokale z potrawami włoskimi (pizza, makarony – 52 proc.), a podium zamknęła kuchnia amerykańska (hamburgery, hot dogi – 33 proc.).
Na fali popularności polskiej kuchni budować chce Chłopskie Jadło, należąca do Sfinks Polska sieć restauracji z segmentu premium. Pod koniec maja powiększyła się o punkt w Poznaniu. To druga placówka sieci w stolicy Wielkopolski i jej okolicach, a 10 w ogóle.
– W nowej restauracji można zamówić wiele tradycyjnych potraw w nieco lżejszym wydaniu, charakterystycznych dla polskiej kuchni, która niezmiennie cieszy się dużą popularnością. Co więcej w poznańskiej restauracji jako pierwszej w sieci będzie można spróbować nowej, bogatej oferty pierogów oraz kasz przyrządzonych na wiele sposobów – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
W menu restauracji Chłopskie Jadło znajdują się soczyste mięsa, steki, dania z ryb, zupy, sałaty czy przystawki. W ofercie specjalnej pierogów znajdziemy m.in. dobrze znane ruskie czy z kapustą i grzybami, ale też bardziej nowoczesne – z papryczką chilli albo dworskie, z kaszą i jabłkiem. Dodatkowo klientom proponowany jest duży wybór dań z kaszą np. „Kresowa” z prażonym boczkiem, suszoną śliwką i cebulą, z sosem czosnkowym i surówką z białej kapusty czy „Wiejska” z wątróbką z kurczaka, białym winem, jabłkiem, pieczarkami i cebulą, z sosem chrzanowym i surówką z białej kapusty. Nowa propozycja pierogów i kasz będzie testowana w stolicy Wielkopolski, a w przyszłości planowane jest jej wdrożenie w pozostałych restauracjach sieci w Polsce.
W nowej restauracji Chłopskie Jadło na klientów czeka ponad 300 miejsc na łącznej powierzchni blisko 1,2 tys. m2. Więcej o wystroju i wymogach lokalizacyjnych w sieci można przeczytać na Lokalnabiznes.pl.Restauracja zarządzana jest w modelu operatorskim. W odróżnieniu od modelu franczyzowego, operator nie inwestuje własnego kapitału w uruchomienie restauracji, natomiast zarządza nią jako niezależny przedsiębiorca. Jego wynagrodzenie zależy do wyników finansowych osiąganych w lokalu. Całość kosztów związanych z uruchomieniem placówki pozostaje po stronie właściciela konceptu.
Oprócz restauracji Chłopskie Jadło spółka Sfinks Polska zarządza też 94 restauracjami Sphinx oraz 5 restauracjami z kuchnią orientalną Wook. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali