Kto ma wyłączność na czekoladę?
Od połowy 2014 roku Pijalnie Czekolady E.Wedel są własnością firmy Lotte Wedel, należącej do japońskiego koncernu Lotte Group. Wcześniej marka pozostawała pod kontrolą spółki EBS. Po zrealizowaniu transakcji pojawiły się nawet plany otwarcia w ciągu 5 lat 70 nowych lokali.
- Wyznaczyliśmy ambitne cele zakładające zbudowanie silnej i niezależnej marki. Konsekwentnie realizujemy długofalowy plan rozwoju, czego dowodem może być chociażby otwarcie nowego lokalu w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście. Jesteśmy otwarci na współpracę z franczyzobiorcami. Należy jednak pamiętać, iż rozwój uwarunkowany jest wieloma czynnikami, np. koniunkturą czy podażą atrakcyjnych lokalizacji. Głęboko wierzymy w to, że uda nam się zrealizować wszystkie założenia strategiczne – zapewnia Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E.Wedel.
Na razie sieć liczy 20 pijalni. Franczyzodawca wymaga lokalu o powierzchni ok. 80-200 m2, w który należy zainwestować ok. 800 tys. zł. Posiadające podobną ofertę pijalnie z szyldem Mount Blanc można już otworzyć za 300 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że część inwestycji, w tym opłata franczyzowa, zawiera także możliwość wykorzystywania znanej marki. Trzeba sobie odpowiedzieć, na ile wyceniamy każdą z marek i jakie wsparcie w prowadzeniu biznesu nam oferuje.
- W pijalniach mamy zdywersyfikowane menu, dopasowane do różnych okazji i pór roku. Jego uniwersalność przejawia się w dużym wyborze dań i oryginalnych deserów: sernik z białą czekoladą, makaron czekoladowy czy jogurtowe czekolady do picia na zimno. W kawiarniach kupić można także po prostą czekoladę E.Wedel. Z naszych obserwacji wynika, iż sezonowe wzrosty sprzedaży pojawiają się właśnie wtedy, gdy zwiększa się popyt na ofertę sklepową, np. w okresie Świąt Bożego Narodzenia czy też przed Wielkanocą – twierdzi Daniel Kucharski.
Wedel na dobre zadomowił się w centrum Warszawy. Podczas kilkunastominutowego spaceru można odwiedzić cztery lokale – każdy w prestiżowym miejscu, takim jak centrum handlowe Złote Tarasy, Hotel Intercontinental oraz na Krakowskim Przedmieściu i przy ulicy Szpitalnej. Tę sielankę może jednak zburzyć główny konkurent – Mount Blanc. – W 2015 roku ruszą co najmniej cztery nowe lokale, w tym w Warszawie przy ulicy Chmielnej. Pijalnia o powierzchni 250 m2 będzie największą w sieci – zapowiada Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc.
Konkurencja serwująca belgijską czekoladę nie jest jednak straszna Wedlowi. – Sieć Pijalni Czekolady E.Wedel rozbudowujemy zgodnie z założeniami długofalowej, przemyślanej strategii. Liczba naszych lokali w Warszawie i ich bliskość nie wpływa negatywnie na rentowność. Stale obserwujemy także poczynania konkurencji, analizując ich wpływ na kształt rynku – stwierdza prezes Pijalni Czekolady E.Wedel. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Mistrz Piekarz rusza w Polskę
/03.11.2025
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kiedy prawo konsumenta staje się nadużyciem?
/08.11.2025
Czy klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, nawet gdy firma już wykonała usługę? Sprawa rozpatrywana przez Trybunał Sprawiedliwości UE pokazuje, że ochrona konsumenta ma swoje granice.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali