Makarun w wersji mobilnej
Jak w tym trudnym roku przebiega rozwój sieci Makarun Spaghetti and Salad?
Okres pandemii zatrzymał otwarcia naszych lokali własnych w biurowcach. Teraz z niecierpliwością czekamy na ponowne zapełnienie biurowców w co najmniej 70 proc., aby powrócić do tych planów. W przypadku lokali przyulicznych, część wynajmujących okazała duże zrozumienie i patrzyła na współpracę długoterminowo. Niestety w przypadku dwóch lokali nie udało się dojść do porozumienia i zostały one zamknięte. Zamknęliśmy także jeden lokal w galerii handlowej. Ale są też dobre wiadomości. W okresie pandemii podpisaliśmy umowy franczyzowe z naszymi partnerami, którzy już posiadają Makaruny lub współpracują z nami i dobrze znają naszą franczyzę. Uruchomiliśmy w tym czasie dwie palcówki, w Warsaw Hub oraz Arkadach Wrocławskich. Obecnie pod szyldem Makaruna działa 29 lokali, w tym cztery własne. Do końca roku otworzymy jeszcze trzy lokale franczyzowe i 2-3 własne.
A jak wygląda ekspansja zagraniczna?
Po otwarciach showroomów w Dubaju i Kalifornii, tworzymy sieć Makarunów w Algierii, z partnerem, który ma bardzo bogate doświadczenie i sukcesy w gastronomii na tamtejszym rynku. Ponadto prowadzimy negocjacje w celu utworzenia bliźniaczej sieci w krajach europejskich, ale na razie nie chcemy zdradzać szczegółów.
Otwieracie lokale w różnych formatach. Który jest najpopularniejszy?
Dla franczyzobiorców mamy przewidziane wszystkie formaty, czyli lokale uliczne, w galeriach handlowych, wyspy oraz food trucki. Obecnie uruchomimy kilka lokali w galeriach handlowych. Oczywiście, teraz obroty są w takich lokalizacjach o około 30-40 proc. słabsze, ale za 4 czy 6 miesięcy powinny wrócić do normy. Zarządcy centrów handlowych w większości mają świadomość niższej odwiedzalności i oferują znaczne ulgi czynszowe, co pomaga utrzymać płynność.
Natomiast uważamy, że w obecnych czasach zdecydowanie najbezpieczniejszą formą działalności są food trucki. Praktycznie nie występuje w tym przypadku ryzyko słabych lokalizacji, bo wspólnie z franczyzobiorcą wybieramy te, które generują najlepsze obroty. Naszym partnerom oferujemy obecnie możliwość wynajmu gotowych food trucków. Na początek franczyzobiorca musi zainwestować kwotę 27 tys. zł, która jest przeznaczana na szkolenia, ubezpieczenie pojazdu i sprzętu, system POS, opłatę wstępną i pierwsze zatowarowanie. Miesięczna opłata za najem to 1,5 tys. zł netto. Gwarantujemy food cost na poziomie 50 proc. Mamy również gotowe propozycje lokalizacji. Jesteśmy po bardzo owocnych rozmowach z ponad 200 retail parkami w mniejszych miejscowościach, a także mamy możliwości postawienia food trucków pod marketami Kaufland, Carrefourczy Leroy Merlin.
W jakich miejscowościach chcecie rozstawić foodtruckową flotę?
Myślimy o miejscowościach liczących ponad 30 tys. mieszkańców. Przy czym w naszym macierzystym Krakowie większością food trucków będziemy operować sami. Natomiast poza Krakowem jesteśmy otwarci na franczyzobiorców.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI Makarun Spaghetti and Salad
- 29 lokali franczyzowych
- 4 lokale własne
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...