Przepis na donuty
Donut jest najlepiej sprzedającym się deserem na świecie. Chyba największą miłością darzą go Amerykanie – w Stanach Zjednoczonych roczna sprzedaż pączków z dziurką to ponad 10 mld sztuk. Ale nie tylko Amerykanie zajadają się donutami. Słowacki koncept La Donuteria oferuje w swoich cukierniach ręcznie robione donuty. Dziś można je kupić w 18 krajach, w ponad 55 lokalizacjach.
– Mamy placówki i kolejne zaplanowane otwarcia m.in. w Wiedniu, Pradze, Budapeszcie, Paryżu, Barcelonie, Dublinie, Monachium, Kopenhadze, Kairze, Dubaju. Widzimy ogromną szansę na rozwój, zwłaszcza na rynkach Bliskiego Wschodu, gdzie w ciągu najbliższych trzech lat chcemy zbudować sieć liczącą ponad 15 oddziałów – zapowiada Peter Straňák, właściciel La Donuteria.
Rozważny dobór franczyzobiorców
Marka chce rozwijać się także w Polsce, gdzie szuka zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak i masterfranczyzobiorców.
– Jesteśmy zainteresowani współpracą z niezależnymi właścicielami firm, którzy będą prowadzić nasze sklepy w każdym dużym mieście w Polsce – mówi Peter Straňák. – Ale jesteśmy również otwarci na współpracę w oparciu o licencję master.
La Donuteria skupia się w Polsce na miastach o populacji co najmniej 100 tys. mieszkańców. Franczyzodawca starannie selekcjonuje kandydatów na franczyzobiorców.
– Z naszego doświadczenia wynika, że niestety wiele osób jest zainteresowanych franczyzą, ponieważ uważają ją za łatwy sposób na otwarcie biznesu i zarobienie dużych pieniędzy, bez nakładu pracy – nie ukrywa Peter Straňák. – Taka motywacja jest bardzo krótkotrwała. Dlatego zbudowaliśmy cały proces oceny franczyzobiorcy, w którym omawiamy z potencjalnymi partnerami ich umiejętności, doświadczenia i oczekiwania. To pomaga nam ich zrozumieć i dowiedzieć się więcej. Wybór partnera franczyzowego to złożone zadanie i wymaga dużej cierpliwości. To franczyzobiorca będzie nas przecież reprezentował w danym mieście.
Inwestycja w cukiernię
Oprócz ręcznie robionych donutów, z własnej produkcji polewami i kremami, cukiernie La Donuteria oferują też świeżo paloną kawę, domowe lemoniady, napoje importowane z USA, Meksyku, Tajlandii, a także wina. Na La Donuterie wystarcza od 40 do 70 m2 powierzchni. Inwestycja początkowa zaczyna się od 40 tys. euro. W tej kwocie zawiera się m.in. wstępna opłata franczyzowa, inwestycja w sprzęt kuchenny, wyposażenie. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i dostarcza projekt lokalu.
– Umożliwiamy zakup materiałów dla franczyzobiorców bezpośrednio od dystrybutora, w ich własnych krajach. Oznacza to, że nie mają obowiązku kupowania u nas sprzętu, a wszyscy wiemy, że w ten sposób zakup byłby droższy – wyjaśnia Peter Straňák. – We wszystkim co robimy, staramy się ważyć wartość każdego euro wydanego na inwestycję. I widzimy, że partnerzy franczyzowi naprawdę to doceniają.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. opłaty marketingowej.
– Oczywiście cieszy nas, jeśli franczyzodawca jest osobiście zaangażowany w prowadzenie biznesu. Dzięki temu ma lepszą kontrolę nad wszystkimi procesami zachodzącymi w placówce. Z drugiej strony możemy sobie wyobrazić współpracę z partnerem-inwestorem, który będzie miał swój zespół ludzi odpowiedzialnych za poszczególne procesy – dodaje Peter Straňák.
WIZYTÓWKA LA DONUTERIA
Międzynarodowa sieć cukierni z donutami.
- 55 lokali w 18 krajach
- inwestycja od 40 tys. euro
- opłata miesięczna 6 proc. od obrotu plus 2 proc. opłaty marketingowej

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali