Lokal z wnętrzem / Franczyzodawca La Donuteria pomaga w wyborze lokalizacji i dostarcza projekt lokalu.
Wtorek
12.04.2022
La Donuteria szuka w Polsce zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak masterfranczyzobiorców. Ile trzeba zainwestować w biznes?
 

Donut jest najlepiej sprzedającym się deserem na świecie. Chyba największą miłością darzą go Amerykanie – w Stanach Zjednoczonych roczna sprzedaż pączków z dziurką to ponad 10 mld sztuk. Ale nie tylko Amerykanie zajadają się donutami. Słowacki koncept La Donuteria oferuje w swoich cukierniach ręcznie robione donuty. Dziś można je kupić w 18 krajach, w ponad 55 lokalizacjach.

– Mamy placówki i kolejne zaplanowane otwarcia m.in. w Wiedniu, Pradze, Budapeszcie, Paryżu, Barcelonie, Dublinie, Monachium, Kopenhadze, Kairze, Dubaju. Widzimy ogromną szansę na rozwój, zwłaszcza na rynkach Bliskiego Wschodu, gdzie w ciągu najbliższych trzech lat chcemy zbudować sieć liczącą ponad 15 oddziałów – zapowiada Peter Straňák, właściciel La Donuteria.

Rozważny dobór franczyzobiorców

Marka chce rozwijać się także w Polsce, gdzie szuka zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak i masterfranczyzobiorców.

– Jesteśmy zainteresowani współpracą z niezależnymi właścicielami firm, którzy będą prowadzić nasze sklepy w każdym dużym mieście w Polsce – mówi Peter Straňák. – Ale jesteśmy również otwarci na współpracę w oparciu o licencję master.

La Donuteria skupia się w Polsce na miastach o populacji co najmniej 100 tys. mieszkańców. Franczyzodawca starannie selekcjonuje kandydatów na franczyzobiorców.

– Z naszego doświadczenia wynika, że niestety wiele osób jest zainteresowanych franczyzą, ponieważ uważają ją za łatwy sposób na otwarcie biznesu i zarobienie dużych pieniędzy, bez nakładu pracy – nie ukrywa Peter Straňák. – Taka motywacja jest bardzo krótkotrwała. Dlatego zbudowaliśmy cały proces oceny franczyzobiorcy, w którym omawiamy z potencjalnymi partnerami ich umiejętności, doświadczenia i oczekiwania. To pomaga nam ich zrozumieć i dowiedzieć się więcej. Wybór partnera franczyzowego to złożone zadanie i wymaga dużej cierpliwości. To franczyzobiorca będzie nas przecież reprezentował w danym mieście.

Inwestycja w cukiernię

Oprócz ręcznie robionych donutów, z własnej produkcji polewami i kremami, cukiernie La Donuteria oferują też świeżo paloną kawę, domowe lemoniady, napoje importowane z USA, Meksyku, Tajlandii, a także wina. Na La Donuterie wystarcza od 40 do 70 m2 powierzchni. Inwestycja początkowa zaczyna się od 40 tys. euro. W tej kwocie zawiera się m.in. wstępna opłata franczyzowa, inwestycja w sprzęt kuchenny, wyposażenie. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i dostarcza projekt lokalu.

– Umożliwiamy zakup materiałów dla franczyzobiorców bezpośrednio od dystrybutora, w ich własnych krajach. Oznacza to, że nie mają obowiązku kupowania u nas sprzętu, a wszyscy wiemy, że w ten sposób zakup byłby droższy – wyjaśnia Peter Straňák. – We wszystkim co robimy, staramy się ważyć wartość każdego euro wydanego na inwestycję. I widzimy, że partnerzy franczyzowi naprawdę to doceniają.

Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. opłaty marketingowej.

– Oczywiście cieszy nas, jeśli franczyzodawca jest osobiście zaangażowany w prowadzenie biznesu. Dzięki temu ma lepszą kontrolę nad wszystkimi procesami zachodzącymi w placówce. Z drugiej strony możemy sobie wyobrazić współpracę z partnerem-inwestorem, który będzie miał swój zespół ludzi odpowiedzialnych za poszczególne procesy – dodaje Peter Straňák.

 

WIZYTÓWKA LA DONUTERIA

Międzynarodowa sieć cukierni z donutami.

  • 55 lokali w 18 krajach
  • inwestycja od 40 tys. euro
  • opłata miesięczna 6 proc. od obrotu plus 2 proc. opłaty marketingowej

Peter Straňák, właściciel La Donuteria / "Zbudowaliśmy cały proces oceny franczyzobiorcy, w którym omawiamy z potencjalnymi partnerami ich umiejętności, doświadczenia i oczekiwania".

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa