Cofix

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
COFIX jest międzynarodową siecią kawiarni działającą od 2013 roku i posiadającą łącznie ponad 400 lokali w pięciu krajach oraz prowadzącą intensywne przygotowania do uruchomienia kolejnych rynków. Około 90% wszystkich kawiarni na świecie jest prowadzona przez partnerów. W Polsce COFIX zaprosił pierwszych gości do swojego lokalu w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 16 w czerwcu 2020 roku. Obecnie zarządza 9 lokalami własnymi i wspiera 6 jednostek franczyzowych usytuowanych m.in. w Białymstoku, Lublinie i Katowicach. Kolejne lokale franczyzowe są w trakcie przygotowań do otwarcia.
Wszystkie produkty (kawa, zimne napoje, kanapki, przekąski, dania obiadowe, desery, lody) są oferowane klientom w atrakcyjnych cenach w ramach czterech podstawowych kategorii cenowych: 6, 9, 12, 15 i 18 zł. Bezpretensjonalny wystrój, miła atmosfera, atrakcyjność i przewidywalność cenowa, nowoczesny i niekonwencjonalny marketing oraz oferowana gama produktów trafiających w gusta i oczekiwania klientów są naszymi atutami w rywalizacji z konkurencją o preferencje konsumentów.
Kawa przygotowywana jest z dobranej przez COFIX mieszanki ziaren mielonych na miejscu w kawiarni, dostarczanych przez palarnię kawy współpracującą z nami w Polsce.
COFIX łączy gastronomię z nowoczesnymi technologiami, takimi jak m.in. aplikacja na telefon dla klientów z programem lojalnościowym i możliwością złożenia zamówienia (odbiór w wybranej kawiarni lub z dostawą do domu).
Obecnie oferujemy możliwość uruchomienia własnej kawiarni COFIX na zasadzie umowy franczyzowej. Preferowane są osoby posiadające własny lokal, usytuowany w miejscu atrakcyjnym dla klientów, o powierzchni od 60 do 150 m2, jednak nie jest to warunek konieczny. Atrakcyjne warunki czekają też na Partnerów myślących o rebrandingu ich funkcjonującego lokalu gastronomicznego.
JEDNOSTKI WŁASNE
9 lokali w Warszawie, około 60 lokali w różnych krajach
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
6 w Polsce, ok. 350 lokali na świecie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
W ramach systemu franczyzy COFIX zapewnia:
- pomoc w wyborze lokalu i uruchomieniu kawiarni,
- analiza modelu biznesowego,
- projekty architektoniczne i wykonawcze,
- pomoc w zakupie wyposażenia na warunkach cenowych wynegocjowanych przez COFIX, niedostępnych dla indywidualnego nabywcy,
- organizację dostaw (cyfrowy system zamówień),
- system kasowy (POS),
- pomoc w rekrutacji i szkoleniu zespołu oraz dodatkowe wsparcie operacyjne przy otwarciu,
- działania marketingowe, stały rozwój i optymalizacja oferty produktowej,
- rozwój aplikacji na telefon dla klientów,
- wsparcie operacyjne (w tym związane z zarządzaniem i rekrutacją zespołu) przez cały czas obowiązywania umowy,
- pomoc w formalnościach przy uruchamianiu działalności przez osoby z zagranicy.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Nakłady inwestycyjne związane w uruchomieniem własnej kawiarni (adaptacja lokalu, wyposażenie kawiarni, meble, szyld, szkolenie personelu, środki obrotowe) wynoszą od 250 do 450 tys. zł, przy czym silnie zależą od zakresu prac niezbędnych do przygotowania pomieszczenia. Nie wymagamy od partnera doświadczenia w branży gastronomicznej.
Decyzją Zarządu przez ograniczony czas nie będzie pobierana wstępna opłata franczyzowa, której standardowa wysokość wynosi 30 tys. zł., a która jest przeznaczona na pokrycie kosztów własnych firmy związanych z poszukiwaniem lokalizacji dla Partnera, wsparciem prawno-podatkowym, projektami architektonicznymi czy analizami.
Z tytułu franczyzy pobierane są: opłata licencyjna w wysokości 6% od obrotu i opłata marketingowa w wysokości 2% od obrotu, przy czym do końca 2022 roku w celu ułatwienia uruchomienia biznesu przez naszych Partnerów, opłata licencyjna wynosi 0% przez pierwsze 3 miesiące.
Środki pozyskiwane przez COFIX z opłaty marketingowej, uzupełniane o taki sam dwuprocentowy odpis z obrotów osiąganych przez COFIX we własnych lokalach, są przeznaczone w całości na akcje marketingowe promujące markę COFIX, w celu przyciągnięcia szerokiej grupy klientów do kawiarni funkcjonujących pod tą marką.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Chęć prowadzenia własnego biznesu, przedsiębiorczość;
- Środki niezbędne do uruchomienia kawiarni: od 250 tys. zł;
- Mile widziane doświadczenie w branży gastronomicznej;
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Cofix Polska Sp. z o. o.
ul. Świętokrzyska lok. LU 3, 00-050 Warszawa
+48 798 670 888
Osoba do kontaktu dla kandydatów
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Cofix Polska Sp. z o. o. (ul. Świętokrzyska lok. LU 3, 00-050 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Cofix oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie cofix.global.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Paweł Kamiński właśnie planuje otwarcie trzeciej kawiarni na licencji Cofix. Co mu się podoba we współpracy z franczyzodawcą?

Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą tej międzynarodowej marki?
Pączkownia Smak Sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Dla franczyzobiorców ma też dodatkową opcję na sezon letni.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie w jej skład wchodzi blisko 190 lokali, a już wkrótce do tego grona dołączą kolejne lokalizacje.
Bike Cafe wchodzi w nowy segment gastronomii – rowerowe lodziarnie pod szyldem Bike Cafe Ice Cream już w przyszłym roku wyjadą na ulice.

Mama Thai serwuje klientom kuchnię krajów Azji. Teraz chce podzielić się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami.
Stava proponuje nowy model współpracy – dla inwestorów, którzy wolą mniej angażować się w prowadzenie biznesu.
Franczyzodawca AM AM Kebab zapewnia, że na start w tym biznesie nie potrzeba dużych pieniędzy. A ile można zarobić?
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Sprawdzamy, jakie koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes sprawdzi się najprawdopodobniej w 2024 roku.
Restuaracja marki Subway, pączkownia, sklep z fajerwerkami, agencja ochroniarska – opisujemy jak z sukcesem prowadzić te biznesy.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.