Makarun

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Sieć spaghetterii Makarun posiada 34 punkty gastronomicznych – 32 w Polsce i dwa za granicą: w Algierii. Nasze makaronowe specjały można już dostać w 15 miastach w kraju – m.in.: w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu, w Lublinie. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się też makarunowe food trucki, które od kwietnia 2018 roku jeżdżą po polskich ulicach, a sieć przygotowuje już kolejne modele na sprzedaż w tym niskoinwestycyjna opcja wynajmu za jedyne 29 tys. zł.
Funkcjonujemy na rynku od 2012 roku i dziś jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek gastronomicznych w Polsce. Dowodem na to są również nasi zadowolenifFranczyzobiorcy, z których wielu, zachęconych sukcesem, prowadzi kilka lokali pod naszym pomarańczowym szyldem. Niektórzy z nich zdecydowali się pójść o krok dalej, wykupując licencję zakładającą wyłączność terytorialną np. na terenie miasta jak choćby Rzeszów. To najlepsze dowody na rentowność i perspektywiczność tego biznesu.
W 2019 roku marka przeszła totalny rebranding we współpracy z Schwitzke & Górski, dzięki któremu znacznie podniosła swą atrakcyjność. Na polskim rynku byliśmy pierwsi. I choć doczekaliśmy się już naśladowców, to wciąż chcemy być znani nie tylko z tego powodu, ale również dlatego, że jesteśmy najlepsi. Makarun był pierwszym w kraju konceptem franczyzowym oferującym świeży, naturalny włoski makaron spaghetti w formie „take away”, wpisując się w modny w ostatnich latach „street food”.
W 2016 roku zaowocowało to przyznaniem marce prestiżowej nagrody Food Business Award w kategorii fast food. W 2017 roku zostaliśmy finalistami w tej kategorii, utrzymując pozycję najlepszej sieci serwującej szybkie jedzenie na wynos. Zdobyliśmy też wyróżnienie w kategorii efektywny rozwój marki oraz food truck.
Wiemy, że jakość serwowanych przez nas dań wpływa na zadowolenie klientów, dlatego to właśnie jakość jest dla nas najważniejsza. W związku z tym korzystamy z oryginalnych włoskich receptur i produktów cenionych we włoskich kuchniach (makaronu, pomidorów czy oliwy). Używamy najlepszych certyfikowanych pomidorów oraz makaronów sprowadzanych prosto z serca Włoch. Wprowadziliśmy do menu sosy miesiąca, bazujące na sezonowych produktach i sałatki. To sprawia, że nasze dania są fast foodem, ale w tym najlepszym i najzdrowszym wydaniu.
Nasza marka ma już rozpoznawalny brand, który przyciąga klientów: charakterystyczne pomarańczowe kubeczki, nowoczesny wystrój lokali, prowadzona na bieżąco strona i fanpage na portalu Facebook. Wypracowaliśmy nie tylko przepis na dobrą pastę, ale też na dochodowy biznes: oryginalny produkt w niskiej cenie, ciekawie serwowany w dogodnej lokalizacji.
Dodatkowo oprócz makaronów wprowadziliśmy do oferty koncepty takie jak Pinsa Italiana, serwujący pinsę na prawdziwym, włoskim spodzie, z włoskimi serami i wędlinami, Pizzerię Prościutko czyli funky koncept z pizzą, skierowany do studentów i młodzieży oraz U Hindusa z aromatycznymi daniami kuchni indyjskiej w formule express.
Klienci do nas wracają, bo lubią nasze produkty!
JEDNOSTKI WŁASNE
7 (Kraków)
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
27 (w tym dwa w Algierii)
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- dołączenie do największej, dynamicznie rozwijającej się sieci spaghetterii w Polsce, rozpoznawalnej i nowoczesnej,
- pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji przed podpisaniem umowy,
- niski poziom ryzyka zapewniony przez wypracowane standardy i sprawdzony przepis na biznes,
- klarowne oszacowanie kosztów dostosowania lokalu, załatwienia niezbędnych formalności, przygotowaniu dokumentów,
- pomoc w oszacowaniu kosztów dostosowania lokalu, załatwieniu niezbędnych formalności, przygotowaniu dokumentów,
- wysokojakościowy produkt w atrakcyjnej cenie, wpisujący się w popularny trend street food,
- różnorodność klientów – od studentów po pracowników korporacji,
- wsparcie marketingowe,
- kompletny pakiet szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji aż po obsługę klientów,
- pomoc w przystosowaniu lokalu oraz standaryzację aranżacji wnętrz,
- merytoryczne wsparcie w prowadzeniu biznesu przez doświadczonych przedsiębiorców.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Minimalna kwota inwestycji w formie wynajmu food trucka to jedynie 29 tys. zł. Inwestycja w lokal jest szacowana indywidualnie dla każdej lokalizacji jeszcze przed podpisaniem umowy franczyzowej jednak zazwyczaj nie przekracza ona pułapu 200 tys. zł. Poszczególne modele współpracy franczyzowej dostosowane są do portfela inwestora.
W przypadku lokali i food trucków własnościowych:
- wstępna opłata franczyzowa wynosi – 19 tys. zł,
- miesięczna opłata franczyzowa – 7% od obrotu,
- opłata marketingowa – 335 zł.
W przypadku food trucków w formie wynajmu:
- wstępna kwota inwestycji w tym opłata franczyzowa wynosi – 29 tys. zł,
- opłata za wynajem pojazdu: 2 tys. zł,
- miesięczna opłata franczyzowa – 0 zł,
- opłata marketingowa – 335 zł.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Czym oferta wyróżnia się na tle podobnych modeli francyzowych:
- unikalnym produktem z atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości,
- atrakcyjną ofertą inwestycyjną z możliwością dostosowania się do kwoty inwestycji przez partnera,
- gwarancją wyceny kosztu inwestycji przed podpisaniem umowy najmu i umowy franczyzowej,
- nowoczesnym i zwracającym na siebie uwagę designem,
- doświadczonym zespołem służącym wsparciem w trakcie trwania współpracy franczyzowej.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Makarun Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków
691 254 638
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Marcin Szworak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Makarun Sp. z o. o. Sp. k. (ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków ). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Makarun oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie makarun.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.

Franczyzodawca AM AM Kebab zapewnia, że na start w tym biznesie nie potrzeba dużych pieniędzy. A ile można zarobić?
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
Karol Nowosielski zupełnie przypadkiem trafił na koncept Bafra Kebab. Nie szukał nowej drogi zawodowej. O jego przyszłości zadecydował przypadek.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.

Salsiccia ma już trzy lokale własne w Warszawie. Teraz startuje z franczyzą.
We franczyzowe pizzerie Da Grasso zainwestowało prawie 200 franczyzobiorców i norweski koncern Orkla. Co zobaczyli w tym biznesie? Rozmawiamy z Magdaleną Piróg, prezes zarządu sieci Da Grasso.
Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Punkt z kebabem można otworzyć nawet w miejscowości liczącej 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
W niecałe dwa lata Marcin Winkel otworzył cztery lokale Sushi Kushi i Ramen Shop.
Ofertę The Burgers można dołączyć do już działającej restauracji lub uruchomić pod tą marką samodzielny lokal.
Carat Kebab to nowa marka franczyzowa w segmencie kebabowni. Czym chce się wyróżnić na rynku?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
W co zainwestować, aby mieć szansę na dobre zyski? Jakie biznesy są dzisiaj na topie? Odpowiedź znajdziesz w październikowym numerze „WBF” oraz na Targach Franczyza.
Kobiety nie boją się zakładać firm. Dla wielu z nich własny biznes to jedyna droga zawodowa, jaką mogą sobie wyobrazić. Prezentujemy biznesy, w które chętnie inwestuje płeć piękna.
Krok po kroku opisujemy jak otworzyć m.in.: żłobek, farmę dyń, salon masażu, sklep z cygarami. Sprawdzamy też czy aplikacja, która ma pomagać radzić sobie ze stresem, przynosi zyski.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.