Makarun

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Sieć spaghetterii Makarun Spaghetti and Salad posiada 30 punktów gastronomicznych - 28 w Polsce i dwa za granicą: w Dubaju i Kalifornii. Nasze makaronowe specjały można już dostać w 17 miastach w kraju - m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Lublinie. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się też makarunowy Food Truck, który od kwietnia 2018 jeździ po ulicach Krakowa, a sieć przygotowuje już kolejne modele na sprzedaż.
Funkcjonujemy na rynku od 2012 roku i dziś jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek gastronomicznych w Polsce. Dowodem na to są również nasi zadowoleni Franczyzobiorcy, z których wielu, zachęconych sukcesem, prowadzi kilka lokali pod naszym pomarańczowym szyldem, a niektórzy zdecydowali się pójść o krok dalej, wykupując licencję zakładającą wyłączność terytorialną na terenie miasta- Pakiet City (Rzeszów, Katowice). W każdym kwartale uruchamiamy średnio od trzech do nawet pięciu nowych punktów, w których od pierwszego dnia ustawiają się kolejki. To wystarczające dowody na rentowność i perspektywiczność tego biznesu. W 2019 marka przeszła totalny rebranding, dzięki któremu znacznie podniosła swą atrakcyjność.
Na polskim rynku byliśmy pierwsi.I choć doczekaliśmy się już naśladowców, to wciąż chcemy być znani nie tylko z tego powodu, ale również dlatego że jesteśmy najlepsi. Makarun był pierwszym w kraju konceptem franczyzowym oferującym świeży, naturalny włoski makaron spaghetti w formie „take away”, wpisując się w modny w ostatnich latach „street food”.
W 2016 roku zaowocowało to przyznaniem marce prestiżowej nagrody Food Business Award w kategorii “Fast-food”. W 2017 roku zostaliśmy finalistami w tej kategorii, utrzymując pozycję najlepszej sieci serwującej szybkie jedzenie na wynos. Zdobyliśmy też wyróżnienie w kategorii “efektywny rozwój marki”.
Wiemy, że jakość serwowanych przez nas dań wpływa na zadowolenie Klientów dlatego to właśnie jakość jest dla nas najważniejsza. W związku z tym korzystamy z oryginalnych włoskich receptur i produktów cenionych we włoskich kuchniach (makaronu, pomidorów, oliwy, sera). Używamy najlepszych certyfikowanych pomidorów oraz makaronów sprowadzanych prosto z serca Włoch. Wprowadziliśmy do menu sosy miesiąca, bazujące na sezonowych produktach i sałatki. To sprawia, że nasze dania są „fast foodem”, ale w tym najlepszym i najzdrowszym wydaniu.
Nasza marka ma już rozpoznawalny brand, który przyciąga klientów: charakterystyczne pomarańczowe kubeczki, bezpretensjonalny wystrój lokali, prowadzona na bieżąco strona i fanpage na portalu facebook. Wypracowaliśmy nie tylko przepis na dobrą pastę, ale też na dochodowy biznes: oryginalny produkt w niskiej cenie, ciekawie serwowany w dogodnej lokalizacji.
Klienci do nas wracają, bo lubią nasze makarony !
Największymi atutami sieci Makarun są:
- stosunek jakości do ceny - nasze dania posiadają unikalny smak, jest to wynikiem stosowania produktów wysokiej jakości (bez konserwantów) takich jak: włoskiego makaronu z pszenicy Durum, pomidorów ze specjalnym certyfikatem, sera twardego długodojrzewającego. Przystępne ceny (zaczynające się już od 9,90 zł) czynią z nas lidera na rynku małej gastronomii; oferujemy jedną z najtańszych propozycji obiadowo-lunchowych w Polsce. Udowadniamy też, że posiłki mogą być zdrowe mimo konkurencyjnej ceny;
- niskie koszty inwestycyjne z atrakcyjną stopą zwrotu - na podstawie analiz zakładamy, że inwestycja powinna zwrócić się w okresie od roku do dwóch lat. Koszt inwestycji zaczyna się od 110 tys. zł i jest to cena konkurencyjna w porównaniu do innych ofert, dostępnych na rynku. Przy czym trzeba dodać, że jesteśmy jedyną franczyzową spaghetterią typu „take away” w Polsce, która otwiera się na foodcourtach w galeriach handlowych;
- rozpoznawalna marka, atrakcyjna aranżacja wnętrz - miejsce na lokal wybieramy na podstawie sprawdzonych parametrów. Nowoczesna, charakterystyczna, a dzięki zastosowanym kolorom energetyczna aranżacja wnętrza, wpisuje się w ekologiczny styl projektowania i znakomicie trafia w gusta klientów, szczególnie młodszych. Charakterystyczne, pomarańczowe opakowania, wyróżniają się na ulicach i są żywą reklamą naszej marki, podobnie jak nasz pomarańczowy Food Truck.
- wygoda klientów - nasi klienci na podanie zamówionego dnia nie czekają dłużej niż minutę. Wprowadziliśmy także swój własny, autorski system zamawiania on-line poprzez naszą stronę www.makarun.pl. Wiele lokali realizuje dowóz do klienta. Rozpoczęliśmy testowanie mat, na których klienci mogą doładować swoje telefony.
Chcąc dopasować naszą ofertę do preferencji inwestorów i warunków w centrach handlowych, biurowców oraz oczekiwań klientów opracowaliśmy nową koncepcję sprzedaży jaką jest wyspa, która potrzebuje tylko 10 m kw. powierzchni i można ją usytuować nawet w bardzo trudnych lokalizacjach.
JEDNOSTKI WŁASNE
4 własne (Kraków,)
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
30 placówek, w tym zagraniczne w Dubaju i Kalifornii
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
Franczyzobiorcy zapewniamy:
- dołączenie do największej, dynamicznie rozwijającej się sieci spaghetterii w Polsce, rozpoznawalnej i nowoczesnej,
- pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji przed podpisaniem umowy,
- niski poziom ryzyka zapewniony przez wypracowane standardy i sprawdzony przepis na biznes,
- pomoc w oszacowaniu kosztów dostosowania lokalu, załatwieniu niezbędnych formalności, przygotowaniu dokumentów,
- wysokojakościowy produkt w atrakcyjnej cenie, wpisujący się w popularny trend street food,
- różnorodność klientów - od studentów po pracowników korporacji,
- wsparcie marketingowe,
- kompletny pakiet szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji aż po obsługę klientów,
- pomoc w przystosowaniu lokalu oraz standaryzację aranżacji wnętrz,
- merytoryczne wsparcie w prowadzeniu biznesu przez doświadczonych przedsiębiorców.
Tutaj możesz nas znaleźć i polubić:
Opinie w serwisach gastronomicznych:
Firmy z którymi współpracujemy:
- Wizz Air - rozszerzając naszą ofertę franczyzową na kraje Unii Europejskiej reklamowaliśmy naszą ofertę w katalogu linii Wizz Air. Zaowocowało to dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów zagranicznych,
- Pyszne.pl - niektórzy z naszych franczyzobiorców zdecydowali się wprowadzić ofertę w dowozie za pośrednictwem portalu pyszne.pl.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Minimalna kwota inwestycji to 27 tys. zł. Zazwyczaj nie przekracza pułapu 200 tys. zł. Poszczególne modele współpracy franczyzowej dostosowane są do portfela inwestora.
Wstępna opłata franczyzowa wynosi 19 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa – 7% od obrotu, opłata marketingowa – 333 zł miesięcznie.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Powierzchnia lokalu powinna liczyć min. 25 mkw., optymalna to 60-70 mkw. Wskazane jest, by budynek położony był w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Znakomicie sprawdza się lokalizacja w food courtach w galeriach handlowych.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY

Makarun Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków
691 254 638
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Marcin Szworak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie!
Dwa dni wybieraliśmy pomysły na biznes. W sobotę 17X ze względu na rygor czerwonej strefy targi zostały odwołane. Przeczytaj relację z dwóch dni targowych.
W piątek ostatni dzień Targów Franczyza w PKiN w Warszawie. Organizator zapewnił odwiedzającym bezpieczeństwo, spełniając najsurowsze rygory sanitarne. Przyjdź i bezpiecznie wybierz biznes dla siebie!
Prezentujemy pomysły na biznes, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie lub prowadzeniem innej firmy.
– W obecnych czasach zdecydowanie najbezpieczniejszą formą działalności są food trucki – uważa Marcin Szworak, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad.

Otwieramy – stwierdzili przedsiębiorcy z branży gastronomicznej i hotelarskiej. Pomimo zakazu niektórzy zaczynają odmrażać swoje biznesy. Także franczyzowe.
– Nie wymagamy od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w biznesie ani w gastronomii – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju restauracji Chinkalnia.
Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” zapowiada wprowadzenie w tym roku nowego formatu lodziarni.
Domino's Pizza Poland przejmuje sieć pizzerii Dominium.
Posiłki dostarczane do firm – na tym będą zarabiać franczyzobiorcy marki Zjedz. Nie muszą gotować, za to muszą zbudować bazę klientów.

Jak pokonać wirusa, który niszczy restauracje? Wyjaśnia Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy, do której należy sieć pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabbrica.
Kto może zostać franczyzobiorcą McDonald's oraz w jakie koncepty gastronomiczne warto zainwestować – m.in. o tym przeczytasz w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Żaden z partnerów i franczyzobiorców Crazy Bubble nie zamknął biznesu w pandemicznym roku. Co więcej – marka zaczęła rozwój zagraniczny.
Pizza Hut szuka franczyzobiorców, którzy docelowo chcieliby poprowadzić więcej niż jeden lokal. Ile trzeba zainwestować w międzynarodowy koncept?
Są biznesy, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie. Dodatkowe źródło dochodów zabezpiecza budżet domowy i zwiększa bezpieczeństwo finansowe.
Franczyzodawcy marki Falla nie tylko otwierają kolejne wegańskie restauracje. Uruchomili również nowy koncept.

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.