Coffeeshop Company

INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Koncept kawiarni Coffeeshop Company powstał z końcem lat dziewięćdziesiątych w Austrii. Pierwsza kawiarnia została otwarta w 1999 roku w Wiedniu. Marka Coffeeshop Company jest częścią austriackiej firmy rodzinnej Alexander Scharf und Sohne GmbH, która od ponad pięćdziesięciu lat zajmuje się wszystkim co związane jest z kawą najwyższej jakości, począwszy od opracowania i produkcji opatentowanych ekspresów do kawy po wypalanie własnych mieszanek 100% Arabiki.
To właśnie chęć połączenia tych wszystkich elementów sprawiła, że powstał pomysł stworzenia sieci kawiarni wykorzystującej ekspresy o unikalnej technologii i podającej kawę najwyższej jakości pochodzącą z własnych palarni. Podstawowym składnikiem większości napojów serwowanych w kawiarniach Coffeeshop Company jest kawa parzona z ziaren 100 proc. Arabiki, pochodzących z najlepszych plantacji na świecie. Wszystkie napoje przygotowują wykwalifikowani bariści.
Sieć Coffeeshop Company to w obecnej chwili prawie 300 kawiarni w różnych krajach świata. Oprócz Polski kawiarnie można znaleźć w takich miejscach jak Austria, Niemcy, Egipt, Turcja, Rosja, Francja, Czechy, Słowacja czy Arabia Saudyjska.
Słowacka spółka Tizia spol. s r. o., jest operatorem sieci kawiarni Coffeeshop Company w Polsce. Jesteśmy masterfranczyzobiorcą marki Coffeeshop Company i odpowiadamy za rozwój sieci na terenie Słowacji, Czech, Węgier i Polski.
Pierwszy lokale na terenie państw W4 otworzyliśmy w 2007 roku. Posiadamy 4 kawiarnie franczyzowe w Polsce, 22 na Słowacji, 27 na Węgrzech oraz 9 w Czechach.
JEDNOSTKI WŁASNE
0
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
- Polska 4 ,
- Węgry 27,
- Czechy 9,
- Słowacja 22.
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU

INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- Pomoc metodyczna przy wyborze odpowiednich lokalizacji, ew. ocena istniejącego miejsca
- Analiza zamierzenia inwestycyjnego
- Projekcja finansowa: oszacowanie stopy zwrotu, plan gospodarczy i finansowy na okres zwrotu
- Plan aranżacji wnętrza - sprawdzony zespół austriackich architektów
- Wsparcie projektowe
- Zarządzanie projektowe i nadzór budowlany (konsultacje z administracją państwową i pozyskiwanie odpowiednich zezwoleń)
- Prezentacja systemu w międzynarodowym centrum szkoleniowym w Austrii i oraz trening pracowników w istniejących lokalach sieci.
- Udostępnienie receptur, kalkulacji, podręczników eksploatacji, checklist i formularzy raportowych.
- Metodyczna i praktyczna pomoc przy rozpoczęciu działalności
- Całościowe wsparcie logistyczne i dostawa wszystkich surowców oraz materiału pomocniczego
- Usługi w zakresie controllingu (analiza sprzedaży i kosztów, system kamer i inne metody kontroli pracowników)
- Wsparcie w zakresie marketingu i wsparcie sprzedaży (materiały reklamowe, produkcja spotów, tworzenie cen, wsparcie metodyczne w lokalnym marketingu, wspólne wsparcie ukierunkowane na znajomość i image marki).
- Stałe wsparcie w procesie innowacyjnym, wprowadzenie nowych produktów i produktów sezonowych
- Wykorzystanie kontaktów i pozycji firmy oraz marki w celu zdobycia najlukratywniejszych lokali u deweloperów
- Korzystne zakupy i bonusy u dostawców surowców oraz wykonawców inwestycji (centralne zaopatrzenie)
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Od 80 tys. zł (w zależności od rodzaju konceptu). Nowość! Coffeeshop Company Mobile Shop - tanie, szybkie i atrakcyjne rozwiązanie dla tych, którzy chcą posiadać własną Mini kawiarnię. Idealnie sprawdza się w centrach handlowych, na dworcach kolejowych, lotniskach oraz uczelniach.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- pokrycie min. 30 proc. wstępnych kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych (pokrycie pozostałych kosztów może pochodzić z kredytów, leasingu i innych form finansowania)
- zdolność do pokrycia dodatkowych kosztów inwestycyjnych z kredytowych źródeł finansowania (leasing)
- dysponowanie odpowiednią lokalizacją/nieruchomością do prowadzenia działalności (także najem)
- akceptacja producentów wyposażenia wnętrz oraz dostawców technologii i materiałów pomocniczych ze względu na ich jakość i terminy dostaw
- akceptacja obowiązkowego asortymentu produktów, surowców i sposobu tworzenia cen
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Tizia spol. s r. o. (Sp. z o. o.)
Apollo BC II, Turčianska 2/F, 821 09 Bratislava, Słowacja
503 668 720
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Coffeeshop Company wkrótce otwiera nową kawiarnię w Warszawie. Franczyzobiorcom proponuje trzy modele współpracy.
Odwiedzający Targi Franczyza 2016 mieli szansę w jednym miejscu poznać i porównać oferty 173 marek franczyzowych. Ponad 7 tys. osób skorzystało z tej okazji.
Inwestycja w kawiarnię sieci Coffeeshop Company wynosi mniej więcej 500 tys. zł. Ale franczyzobiorca może też wybrać inny, tańszy, model współpracy.
Polski rynek kawiarniany to łakomy kąsek. Swój kawałek kawowego tortu chcą wykroić światowi giganci i mniejsi gracze, także franczyzowi.
W Polsce ciągle działa więcej niezrzeszonych kawiarni niż sieciowych. Coffeeshop Company chce to zmienić.

Znana marka pizzerii zaczyna w Polsce udzielać licencji na biznes. Ile trzeba mieć na inwestycję?
Koncept DIETdrive wykorzystuje pomysł, który wydawał się zarezerwowany dla fast foodów. O co chodzi?
Franczyzodawca sieci pizzerii Stopiątka twierdzi, że jedna restauracja generuje nawet 200 tys. zł obrotów miesięcznie. Na jakie zyski może liczyć franczyzobiorca?
Marka Bó Burger startuje z franczyzą. Właściciele zapewniają, że burgerownia może być rentowna od pierwszego miesiąca.
Stava szuka franczyzobiorców w Niemczech. Jednocześnie obniżyła próg wejścia w biznes dla partnerów w Polsce.

Nowa nazwa, logo i menu – takie zmiany przeszedł jeden z konceptów firmy Wojtex. Skąd decyzja o rebrandingu i jak będzie teraz wyglądać współpraca franczyzowa?
Szymon Myrlak wszedł w zupełnie nieznaną sobie branżę i zainwestował we franczyzę Chilli Mili. Efekt przekroczył jego oczekiwania.
Koncept Bistro Krówka i Połówka ma już 16 lokali. W tegorocznych planach są jeszcze cztery kolejne otwarcia.
O rozwoju sieci pizzerii Stopiątka i Fitkurier, wyspecjalizowanej w cateringu dietetycznym, opowiada ich właściciel – Marcin Ciesielski.
Właściciele Pierogarni Ciasto i Farsz chcą zbudować sieć lokali ajencyjnych. Na jakich zasadach można współpracować z marką i czy to się opłaca?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
W co zainwestować – to pytanie, które dręczy wielu przedsiębiorców. Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
Otwieramy bar z wiśniówką, sklep z meblami vintage, plantację choinek i firmę z dietetycznym cateringiem.
Zakaz konkurencji to jeden z kluczowych zapisów w umowie franczyzowej. Czy franczyzobiorca powinien się go obawiać?

Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów. Przed podpisaniem umowy o współpracy każdy kandydat powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty każdej z firm. Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.