Dolce Lato można otwierać w różnych formatach. Możliwa jest sprzedaż lodów z okienka, uruchomienie wyspy handlowej, a nawet food trucka. Jednym z modeli jest też oczywiście typowa kawiarnia.
Czwartek
12.01.2017
Tradycyjne lody, wyprodukowane na bazie włoskiej receptury to jedna ze specjalności Dolce Lato. Właściciel marki chce rozwijać ją we franczyzie.
 

Pomysłodawcą nowego konceptu jest firma Frubella – producent mrożonek i przetworów owocowych. Teraz, we współpracy z włoską firmą Alvena – wytwórcą składników do lodów – zajęła się też produkcją lodów, zimnych deserów i mrożonych ciast. Wszystkich tych produktów można spróbować w funkcjonującej od kilku miesięcy w Warszawie firmowej lodziarnio-kawiarni, która otrzymała nazwę Dolce Lato.
To nasz pilotażowy lokal – mówi Adam Baczyński, odpowiedzialny za rozwój marki Dolce Lato. – Chcemy, by stał się zaczątkiem sieci franczyzowej.

Dolce Lato można otwierać w różnych formatach. Możliwa jest sprzedaż lodów z okienka, uruchomienie wyspy handlowej, a nawet food trucka. Jednym z modeli jest też oczywiście lodziarnia z miejscami do konsumpcji – jak ta w Warszawie. Potrzeba na nią minimum 12 m2.
Dla każdego modelu współpracy przygotujemy projekt lokalu. Pomożemy w szukaniu lokalizacji, będziemy wspierać franczyzobiorcę przez cały proces przygotowywań, otwarcia oraz później, w trakcie prowadzenia działalności – zapewnia Adam Baczyński. – Jeśli chodzi o koszty inwestycji, to w każdym przypadku przygotujemy indywidualną wycenę. Również naszą warszawską lodziarnię, która już wypracował sobie pozycję na rynku, możemy przekazać w ręce franczyzobiorcy.
Franczyzodawca zapewnia wszystkim lokalom pełne zatowarowanie. Twierdzi, że koncept może sprawdzić się w miastach różnej wielkości, a także w ośrodkach turystycznych, uzdrowiskowych. Ale właściciel konceptu Dolce Lato może podzielić się swoimi produktami także z niezrzeszonymi w jego sieci lokalami.
– Cukiernie i kawiarnie, które już funkcjonują na rynku, mogą sprzedawać u siebie nasze lody oraz inne produkty – zachęca Adam Baczyński.