Licencja w stylu PRL
Setka Bar serwuje gościom polską kuchnię (śniadania, lunche, kolacje, tradycyjne przystawki) i polskie alkohole. Wszystko to we wnętrzu nawiązującym do stylu i klimatu PRL-u. Restauracje są czynne siedem dni w tygodniu, prawie całą dobę (od godz. 9 rano do godz. 6 rano kolejnego dnia). W tej chwili koncept ma dwa lokale własne, we Wrocławiu i w Warszawie. Na początku przyszłego roku w stolicy ruszy trzeci.
– Podpisaliśmy też umowę na pierwszą placówkę franczyzową. W tej chwili szukamy dla niej lokalizacji w Trójmieście – informuje Marek Wąsik, franczyzodawca Setka Bar.
Koncept chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 200 tys. mieszkańców. Najlepsze miejsca na otwarcie lokalu Setka Bar to okolice, w których toczy się rozrywkowe i nocne życie danego miasta. Potrzebne są pomieszczenia wielkości od 200 do 350 m2. Powinny znajdować się na parterze i mieć witryny od ulicy. Według obliczeń licencjodawcy wysokość inwestycji zaczyna się od 300 tys. zł. To kwota, którą albo trzeba mieć w gotówce, albo sfinansować ją kredytem. Sprzęt kuchenny i wyposażenie lokalu można wziąć w leasing.
– Szukamy franczyzobiorców, którzy poza restauracją nie będą prowadzić żadnej innej działalności – podkreśla Marek Wąsik. – Preferujemy małżeństwa, które chciałyby pracować wspólnie, choć nie wykluczamy osób, które samodzielnie prowadzą biznes. Nie wymagamy natomiast doświadczenia w branży gastronomicznej.
To franczyzodawca poszukuje lokalu na restaurację, w okolicy, w której chce działać licencjobiorca. Pomaga też w remoncie i adaptacji lokalu.
– Delegujemy osobę, która przez cały czas jest na miejscu i koordynuje wszelkie działania – wylicza Marek Wąsik. – Dostarczamy gotowe rozwiązania technologiczne, architektoniczne, budowlane, aranżacyjne. Wskazujemy dostawców głównych produktów, u których będą zaopatrywać się franczyzobiorcy. Udostępniamy receptury wszystkich dań, przygotowywanych w kuchni.
Licencjodawca organizuje też szkolenia, dla franczyzobiorcy i jego personelu. A że lokale są czynne bardzo długo, to zatrudnić trzeba w sumie ponad 20 osób. Przedstawiciel centrali zostaje w restauracji jeszcze przez miesiąc po otwarciu, by w razie potrzeby doszkalać pracowników i pomagać rozwiązywać ewentualne problemy.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. Licencjodawca szacuje, że zwrot z inwestycji jest możliwy do osiągnięcia w dwa lata.
Do 2021 roku (włącznie) Setka Bar chce mieć 10 lokali pod swoim szyldem. Czy jednak sentyment do PRL-u jest jeszcze na tyle silny, by budować na nim pomysł na biznes? Zwłaszcza że pokolenia, które osobiście przeżyły ten okres polskiej historii, są coraz starsze.
– Naszą docelową grupą klientów nie są ci, którzy pamiętają PRL – mówi Marek Wójcik. – Swoją ofertę kierujemy do 20-35 latków. A wśród nich sentyment do tej epoki rośnie. W naszych restauracjach kultywujemy polską gościnność, m.in. poprzez pozytywne nastawienie i profesjonalizm. Zapraszamy klientów na miłe spotkania w dobrym towarzystwie, przy dobrym polskim alkoholu pitym w kulturalny sposób. Do tego dochodzą potrawy, które każdy pamięta z domu, jak żurek, flaki czy tatar. Młodym ludziom brakuje takich miejsc na kulinarnych mapach miast. To widać, po osiąganych przez nasz koncept wynikach. W porównaniu z poprzednim rokiem mamy kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali