Tajskie będą lepsze?
Otwierane na licencji lodziarnie Mangatto specjalizowały się w sprzedaży lodów włoskich. Jednak rozwój sieci szedł powoli.
- Ostatni sezon pokazał, że biznes z tradycyjnymi włoskimi lodami nie jest już w modzie – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex, franczyzodawcy marki Mangatto. - Konkurencja w segmencie lodów włoskich i świderków jest poza tym ogromna, więc szanse na powodzenie takiego biznesu maleją. Natomiast zauważyliśmy rosnący trend na lody tajskie, które wkraczają powoli na polski rynek i wciąż są u nas nowością W wielu mniejszych miejscowościach nie ma ani jednego punktu, który by je oferował. Dla nas jest to ogromna szansa na szeroką ekspansję.
Stąd decyzja o wprowadzeniu nowej marki, czyli Tairoll i rebrandingu sieci Mangatto.
- Oczywiście rebranding nie wiąże się z pozostawieniem samym sobie franczyzobiorców, którzy prowadzili punkty z lodami włoskimi - zapewnia Wojciech Goduński. - Ci, którzy wcześniej podpisali z nami umowę na działalność Mangatto, przebranżowili się na lody tajskie Tairoll. Jest to dla nich przede wszystkim bardziej opłacalny biznes. Maszyna do lodów tajskich jest o wiele tańsza niż do lodów włoskich, a zwrot z inwestycji następuje znacznie szybciej. Biznes jest też o wiele bardziej rentowny.
Pod szyldem Tairoll mają działać zarówno lodziarnie mobilne, jak i stacjonarne. Licencjodawca proponuje kilka formatów. Inwestycja w wyspę w galerii handlowej to minimalny wydatek ponad 18,6 tys. zł. Podobnie szacowane są koszty w przypadku w przypadku okienka podawczego. Na lokal stacjonarny, według wyliczeń franczyzodawcy, należy przeznaczyć minimum 31,6 tys. zł, a na przyczepę gastronomiczną najmniej 40,6 tys. zł.
Na wyspę handlową wystarczą już 4 m2 powierzchni, na okienko podawcze 8 m2 , a na lodziarnię stacjonarną potrzeba lokalu o powierzchni przynajmniej 40 m2. Wyposażenie placówek można kupić w hurtowni należącej do Wojtexu, także tutaj franczyzobiorcy zaopatrują się w produkty.
Wojtex ma ambitne plany, jeśli chodzi o rozwój nowej sieci.
- Myślę, że jesteśmy w stanie otworzyć około 30 lodziarni w tym roku. Docelowo marka poszerzy swoja działalność o kilkaset lodziarni w całej Polsce – zapowiada Wojciech Goduński.
Franczyzodawca twierdzi, że placówki mogą osiągnąć potencjalny zysk na poziomie nawet 50 tys. zł miesięcznie. Czy to faktycznie możliwe?
- Oczywiście zyski na takim poziomie możliwe są tylko w punktach o dużym natężeniu ruchu pieszych lub w galeriach handlowych – zastrzega Wojciech Goduński. - Dobrze sprawdzą się też miejscowości turystyczne. Aby odnieść sukces, trzeba zacząć od dobrej lokalizacji. Dobrze usytuowany lokal jest gwarancją tego, że nie musimy martwić się o klienta.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...