Pora na lody
Sezon lodowy zaczyna się już w kwietniu. Jeśli więc ktoś myśli o uruchomieniu biznesu w tej branży, to najwyższy czas się za to zabrać. Jedną z możliwości jest współpraca z marką Mini Melts. Koncept wyróżnia się wśród innych ofertą – proponuje lody mrożone ciekłym azotem. Zamrażane w temperaturze – 197 st. C lody mają kształt kolorowych kulek. W ubiegłym sezonie marka Mini Melts sprzedawała je w blisko 300 lokalizacjach.
– Przez ostatnie lata notowaliśmy rok do roku 30-procentowe wzrosty, zarówno jeśli chodzi o liczbę punktów, jak i wysokość sprzedaży – mówi Marek Kordaszewski, prezes zarządu Mini Melts. – W tym roku zamierzamy przekroczyć liczbę 400 lokalizacji.
Współpracę z marką można nawiązać albo w systemie partnerskim, albo franczyzowym. System partnerski jest skierowany do przedsiębiorców, którzy już prowadzą lokal, np. kawiarnię czy cukiernię i chcą poszerzyć swoją ofertę o lody Mini Melts. Centrala firmy udostępni im nieodpłatnie potrzebne do tego urządzenie. Partner pokrywa tylko koszty zatowarowania (przy czym nie ma żadnych zobowiązań zakupowych, limitów z których powinien się wywiązać).
Z kolei franczyzobiorca może kupić lub wydzierżawić stoisko do sprzedaży lodów. Firma proponuje kilka różnych modeli. Wybór zależy m.in. od tego, gdzie chcemy je postawić. Dla lokalizacji zewnętrznych polecane są wersje Kiosk i Compact. Natomiast mniejsze stoiska, które można wstawić np. do galerii handlowych to Mini, Mini Compact i Mini Glass.
– Franczyzobiorcy najczęściej dzierżawią od nas stoiska. Wówczas inwestycja na starcie wynosi 10-15 tys. zł – informuje Marek Kordaszewski. – Ta kwota zawiera kaucję, roczną opłatę za dzierżawę oraz wydatki na pierwsze zatowarowanie.
Obecnie Mini Melts rozbudowuje też sieć automatów vendingowych własnej produkcji. W każdej maszynie mieści się siedem różnych smaków i w sumie 500 porcji lodów.
– Maszyny sprawdzą się w lokalizacjach, w których prowadzenie stoiska z obsługą jest mniej opłacalne – zachęca prezes zarządu Mini Melts. – Nie tylko w galeriach handlowych, ale też w lokalizacjach nastawionych na dzieci, czyli np. aquaparkach, salach zabaw, miejscach wycieczek szkolnych.
W tej chwili marka ma własne automaty oraz kilku wspólpracujących operatorów.
– Chętnie nawiążemy w tym zakresie współpracę z osobami, które mają już doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu – dodaje Marek Kordaszewski. – Chcemy by docelowo budowali własne minisieci, liczące np. 10-20 maszyn.
Franczyzodawca nie pobiera wstępnych opłat licencyjnych ani żadnych miesięcznych. Franczyzobiorcy i partnerzy Mini Melts zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca dostarcza im gotowe stoisko czy maszynę do wybranej lokalizacji, zapewnia również m.in. szkolenia z obsługi sprzętu, utrzymywania odpowiedniego standardu produktu, składania zamówień.
– W ubiegłym roku prowadziliśmy intensywne działania marketingowo-reklamowe, dzięki czemu osiągnęliśmy większą rozpoznawalność marki – mówi Marek Kordaszewski. – W tym roku zamierzamy kontynuować te działania, zwłaszcza w internecie: w social mediach czy we współpracy ze znanymi blogerami i influencerami.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Prezentujemy pomysły na biznes, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie lub prowadzeniem innej firmy.
Marka Mini Melts zapowiada, że w tym roku przekroczy liczbę pół tysiąca punktów franczyzowych i partnerskich.
Już w październiku Targi Franczyza. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli wybierać spośród 200 konceptów franczyzowych. Sprawdź, jakie marki spotkasz w Pałacu Kultury i Nauki.
Coraz więcej franczyzobiorców Mini Melts decyduje się na inwestycję w maszyny vendingowe. Można je kupić lub wydzierżawić.
Ponad jedna trzecia punktów, sprzedających lody Mini Melts działa także poza sezonem letnim. Gdzie znaleźć miejsce, które pozwoli zarabiać w lodowej branży przez cały rok?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
Wzory umów
POPULARNE NA FORUM
North Fish podwojony
Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowni Państwo, Nie jest tak, że byli franczyzobiorcy muszą żyć z piętnem długu do końca życia! W marcu tego roku weszły w życie przepisy o upadłości...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Faktycznie przytoczenie rozwiązań z USA w kontrze do straszenia przeregulowaniem rynku franczyzy trudno uznać za efekt talentu polemicznego, no ale Pan Arkadiusz odwołuje...