Wiedźmin polubił wege
Marka Bobby Burger zaczynała od food trucka, który w 2012 roku wyjechał na ulice Warszawy. Dziś ma 38 burgerowni w 17 miastach. Od dłuższego czasu spółka założona przez Krzysztofa Kołaszewskiego i Bogumiła Jankiewicza szuka możliwości pozyskania dodatkowego finansowania. Rozważała m.in. sprzedaż pakietu kontrolnego firmie Mex Polska, jednak do tego nie doszło. Już ponad rok temu Krzysztof Kołaszewski w rozmowie z portalem franchising.pl przyznawał, że Bobby Burger zastanawia się nad pozyskaniem środków na dalszy rozwój m.in. poprzez crowdfunding, czyli zbiórkę funduszy na dedykowanych portalach internetowych. I teraz właśnie wprowadza to w życie.
W tym celu została stworzona spółka Real Food, której wspólnikami zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki ten ostatni wspólnik wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 roku.
– Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. To koncept, który zasługuje na to, aby wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało – uważa Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt i wspólnik Real Food.
W najbliższym czasie Real Food chce pozyskać kolejnych akcjonariuszy. Oferta akcji spółki ma być promowana m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Kampania rusza w maju.
– Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy teraz zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.
W ramach finansowania społecznościowego, czyli crowdfundingu, Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Pieniądze mają być przeznaczone na otwarcia kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.
– Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewnia Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
Sieć Bobby Burger chwali się, że w samym 2018 roku jej burgerownie odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o pięć nowych lokali (trzy własne i dwa franczyzowe). Łączne przychody z wszystkich lokali Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem.
– Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski.
W lutym tego roku Bobby Burger otworzył drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. sieć powiększy się przynajmniej o pięć nowych burgerowni.

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali