Wiedźmin polubił wege
Marka Bobby Burger zaczynała od food trucka, który w 2012 roku wyjechał na ulice Warszawy. Dziś ma 38 burgerowni w 17 miastach. Od dłuższego czasu spółka założona przez Krzysztofa Kołaszewskiego i Bogumiła Jankiewicza szuka możliwości pozyskania dodatkowego finansowania. Rozważała m.in. sprzedaż pakietu kontrolnego firmie Mex Polska, jednak do tego nie doszło. Już ponad rok temu Krzysztof Kołaszewski w rozmowie z portalem franchising.pl przyznawał, że Bobby Burger zastanawia się nad pozyskaniem środków na dalszy rozwój m.in. poprzez crowdfunding, czyli zbiórkę funduszy na dedykowanych portalach internetowych. I teraz właśnie wprowadza to w życie.
W tym celu została stworzona spółka Real Food, której wspólnikami zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki ten ostatni wspólnik wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 roku.
– Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. To koncept, który zasługuje na to, aby wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało – uważa Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projekt i wspólnik Real Food.
W najbliższym czasie Real Food chce pozyskać kolejnych akcjonariuszy. Oferta akcji spółki ma być promowana m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Kampania rusza w maju.
– Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy teraz zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.
W ramach finansowania społecznościowego, czyli crowdfundingu, Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Pieniądze mają być przeznaczone na otwarcia kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru.
– Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewnia Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.
Sieć Bobby Burger chwali się, że w samym 2018 roku jej burgerownie odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o pięć nowych lokali (trzy własne i dwa franczyzowe). Łączne przychody z wszystkich lokali Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem.
– Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – wyjaśnia Krzysztof Kołaszewski.
W lutym tego roku Bobby Burger otworzył drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. sieć powiększy się przynajmniej o pięć nowych burgerowni.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W styczniowym "FRANCHISING" przedstawiamy koncepty franczyzowe z branży gastronomicznej. Sprawdź, o czym jeszcze przeczytasz w nowym numerze miesięcznika.
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
Bobby Burger otworzył swój 40. lokal. Aktualnie zbiera w internecie pieniądze na dalszy rozwój sieci.
Burgerownie stały się odrębnym segmentem polskiego rynku gastronomicznego. Ile trzeba zainwestować w taki lokal i czy można na tym zarobić?
W styczniowym numerze miesięcznika "FRANCHISING" prezentujemy 25 sprawdzonych pomysłów na zyskowną knajpę, kawiarnię, pizzerię i lodziarnię we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Meet & Fit zmienia nazwę, Frentzza ma nowy lokal, a Żabka promuje przedsiębiorczość wśród młodych. Przegląd tygodnia 21-28 stycznia.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...