Piwo z kranu
http://lokalnabiznes.pl/artykul/1146/pub-z-kranamiBrowar Pinta założyli trzej przyjaciele: Ziemowit Fałat, Grzegorz Zwierzyna i Marek Semla.
– Wiedzieliśmy, że piwo nie kończy się na europejskim lagerze i że oferuje ogromną różnorodność, której próżno było szukać na naszym rynku w 2010 roku – opowiada Ziemowit Fałat, współtwórca Browaru Pinta. – W małym browarze w Lublinie udało nam się wynająć warzelnię i tank i odtworzyć praktycznie jedyny czysto polski styl piwny – piwo Grodziskie, które swoje korzenie miało jeszcze w średniowieczu.
Rok później przyjaciele wynajęli linię produkcyjną w browarze w Zawierciu i uwarzyli piwo rzemieślnicze, które dla wielu osób stało się symbolem początku piwnej rewolucji w Polsce, czyli Atak Chmielu. Do dziś jest to najpopularniejsze piwo Browaru Pinta. W ciągu kolejnych 8 lat browar uwarzył piwa w ponad 150 stylach i odmianach.
Z browaru do pubu
Zachęceni sukcesem warzonych przez siebie piw właściciele Pinty postanowili pójść o krok dalej i stworzyć lokal, w którym piwa rzemieślnicze będą głównym punktem oferty. W 2014 roku powstał patronacki pub Viva la Pinta w Krakowie. A cztery lata później pierwszy franczyzowy pub Browar Pinta.
– Sieć franczyzowych pubów Pinty będzie pierwszą siecią rzemieślniczych piwiarni w Polsce – mówi Ziemowit Fałat. – Za granicą podobne koncepty działają już od kilku lat.
Pierwszy i na razie jedyny pub pod szyldem Browar Pinta działa we Wrocławiu. I właśnie duże miasta to rynki odpowiednie dla tego konceptu. W każdym franczyzobiorca będzie miał zagwarantowaną wyłączność terytorialną. Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, franczyzodawca nie jest natomiast zainteresowany otwarciami w centrach handlowych. Klienci powinni mieć łatwy dostęp do pubu z poziomu ulicy.
– Dlatego zalecamy lokalizacje przy uczęszczanych ciągach komunikacyjnych, przy ważnych skrzyżowaniach, placach, pasażach, czy skwerach w centrach miast lub dużych dzielnic – radzi Ziemowit Fałat.
Wrocławski lokal ma 320 m2. Według franczyzodawcy wystarczyć może już jednak powierzchnia 150-180 m2, a optymalna wielkość to ok. 250 m2 (więcej o lokalu na pub Browaru Pinta przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl w artykułe Pub z kranami).
Cały proces remontu i adaptacji lokalu może potrwać 2-3 miesiące. Wydatki na pub o powierzchni 150-180 m2 to według szacunków franczyzodawcy ok. 500 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć koszty pierwszego zatowarowania – 60 tys. zł i opłaty licencyjnej w wysokości 20 tys. zł. Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów piwnych. Oprócz piw macierzystego browaru serwowane są też piwa pochodzące z innych browarów rzemieślniczych. W sumie w stałej ofercie jest kilkadziesiąt rodzajów piw z beczek i z butelek. W ofercie powinny się też znaleźć piwa bezalkoholowe oraz napoje dla osób, które nie gustują w bursztynowym trunku, np.: woda, świeżo wyciskane soki, cydr, frizzante.
Sezon na piwo
Puby mają również ofertę gastronomiczną, która napędza obroty. Sprzedaż posiłków stanowi ok. 30 proc. całkowitej sprzedaży i, jak mówi franczyzodawca, stale rośnie.
– Oferta gastronomiczna będzie dostosowywana do możliwości konkretnego lokalu – zapewnia Ziemowit Fałat. – W mniejszych dopuszczane będzie ograniczenie liczby proponowanych dań.
Od kandydatów na franczyzobiorców koncept oczekuje doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Licencjodawca dopuszcza jednak możliwość, że licencjobiorca nie będzie osobiście zarządzał pubem.
– Franczyzobiorca może być tylko inwestorem, a do zarządzania zatrudnić menedżera – potwierdza Ziemowit Fałat.
Lokal powinien zatrudniać minimum dziewięciu pracowników. Przechodzą oni szkolenia m.in.: z zakresu znajomości produktów Pinta, rodzajów i jakości piwa, bezpieczeństwa żywności, zarządzania personelem, obsługi klienta, menu.
Według franczyzodawcy pub staje się rentowny w ciągu kilku miesięcy od otwarcia. Całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu 3-4 lat. Jak w całej gastronomii, w działalności pubów też da się zauważyć sezonowość. Do najlepszych miesięcy należy marzec i sezon letni, od czerwca aż do października. Z kolei najsłabsze miesiące to czas od grudnia do lutego.
– Piwa rzemieślnicze mają w Polsce bardzo dużą grupę fanów. Wychodzą spod ręki zwykłych ludzi, a nie koncernów, są uwarzone metodami naturalnymi, bez sztucznego wspomagania. Na rynek trafia tylko to, co nam samym, jako ich twórcom, smakuje. Może właśnie dlatego nasze produkty cieszą się taką popularnością – dodaje Ziemowit Fałat.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...