Pod słońcem Kalifornii / Uruchomiony 20 września lokal Makaruna w Newport Beach powstał w formacie specjalnie zaprojektowanym dla food courtów w centrach handlowych.
Środa
25.09.2019
Koncept Makarun Spaghetti and Salad otworzył lokal na licencji w Kalifornii. Franczyzodawca liczy, że to pierwsza, ale nie ostatnia spaghetteria za oceanem.
 

Kalifornijski lokal Makaruna został otwarty w centrum handlowym Fashion Island w Newport Beach. 
– Naszymi amerykańskimi franczyzobiorcami są Polacy, którzy od ponad dwóch dekad mieszkają w Stanach Zjednoczonych. Wcześniej prowadzili biznes gastronomiczny o profilu cukierniczym. Teraz szukali rokującego konceptu, który zapewniłby im sukces na większą skalę, z możliwością rozwoju franczyzy i zgłosili się do nas – mówi Przemysław Tymczyszyn współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad.
Beata i Piotr Marcinek, bo tak nazywają się inwestorzy z Kalifornii, przyjechali w kwietniu do Polski, by lepiej poznać markę, spróbować makarunowych dań i omówić warunki finansowe. Umowę franczyzową podpisali w maju, a od czerwca ruszyły procedury uruchomienia Makaruna za oceanem. Odbyły się testy produktów, zmodyfikowano menu tak, by spełniało oczekiwania amerykańskich klientów. Nowością jest m.in. wprowadzenie popularnej w Stanach Zjednoczonych pasty z cukinii czy Mac and Cheese. Uruchomiony 20 września lokal w Newport Beach ma ponad 70 m2 powierzchni. Powstał w formacie specjalnie zaprojektowanym dla food courtów w centrach handlowych. Marka wprowadziła go do swojej oferty franczyzowej w ostatnim roku i zastosowała już wcześniej np. w Gliwicach w Galerii Forum czy w Lublinie w Galerii Vivo.
– Kalifornia to piąta gospodarka świata, zaistnienie na tym rynku to dla sieci naprawę duża rzecz – przyznaje Przemysław Tymczyszyn. – Nasi amerykańscy partnerzy podpisali z nami plan rozwoju sieci, dzięki któremu będą w stanie uzyskać wyłączność na Kalifornię oraz możliwość sprzedaży franczyzy na rynku lokalnym na zasadzie masterfranczyzy. Są przekonani, że znajdą inwestorów chętnych do prowadzenia naszych spaghetterii w USA.

Pod szyldem Makaruna działa obecnie blisko 30 lokali w 17 miastach w Polsce. Już wkrótce ma nastąpić zapowiadane od dawna otwarcie w Dubaju. Sieć rozwija sie także w Polsce, w przyszłym tygodniu uruchomi spaghetterię w Pile. Jak szacuje franczyzodawca, inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Ale marka przygotowała też tańszy format, dla inwestorów o mniej zasobnych portfelach. To przenośne pawilony o powierzchni 16 m2. Koszt uruchomienia tego modelu wynosi ok. 100 tys. zł. Ten format – jak zapewnia licencjodawca – sprawdza się np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.


Przemysław Tymczyszyn: / Nasi amerykańscy partnerzy podpisali z nami plan rozwoju sieci, dzięki któremu będą w stanie uzyskać wyłączność na Kalifornię oraz możliwość sprzedaży franczyzy na rynku lokalnym na zasadzie masterfranczyzy.

POPULARNE NA FORUM

Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

A powiedzcie, co tak naprawdę daje franczyza? Bo się zastanawiam nad tym, skoro takie makaroniarki gastronomiczne...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2020
Gastronomia. Czy na tym można zarobić? Pomysły

Na pewno, tylko musisz mieć dobry plan na to, co chcesz robić. Czyli na przykład przydadzą się takie miejsca jak na przykład JAMP, gdzie możesz kupić fajne...

48 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2020
Kotlet w bułce?

Witam, Czy ktoś z forumowiczów otworzył ten koncept? Jeśli tak, bardzo proszę o informacje na temat współpracy, warunków itp. Czy to dobry biznes? Gdy byłaby...

1 wypowiedzi
ostatnia 09.09.2020
Kawiarnia przyjazna dzieciom. Gdynia

Hej hej :) Pytanie do Was moi mili co sądzicie o takiej działalności ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.09.2020
Przyczepa gastronomiczna ze świeżym pieczywem

Witam wszystkich, Myślę nad otwarcie swojego małego biznesu a mianowicie nad przyczepą gastronomiczną w której sprzedawałbym świeże pieczywo, którą postawiłbym w...

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2020
Subway podsumowuje rok

Jestem z Siedlec i to trudny rynek jakby nie bylo. Kiedys tutaj bylo zycie, ale teraz jest jakby nieco inaczej. Wszystkiego niby jest duzo, a moze nawet i za duzo, ale jakoś...

4 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

Rozglądam się za biznesem modowym lub gastronomicznym. pytałem jakiś czas temu na modowym forum franczyzy w co warto inwestowac i jakie sa opinie. Zagladam teraz tutaj i...

20 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Napiszę krótko jako były franczyzobiorca... Zamknąłem lokal z olbrzymią stratą... Szkoda nerwów a sama franczyza to amatorszczyzna jakich mało.

4 wypowiedzi
ostatnia 08.07.2020