Targi On-line z YOGEN FRÜZ
Redakcja: Witamy wszystkich, o godz 10.00 rozpocznie się spotkanie z Waldemarem Lipińskim, prezesem YF Zdrowe Desery, operatora YOGEN FRUZ w Polsce.
Mariusz: Czy firma YF Zdrowe Desery pomaga swoim przyszłym biorcom w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji w Centrach i Galeriach Handlowych?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej w miarę możliwości pomagamy w znalezieniu interesujących lokalizacji, wykorzystując swoje kontakty z sieciasmi hipermarketów.
Kordian: Jakie na chwilę obecną sieć ma do zaproponowania lokalizacje w Centrach i Galeriach Handlowych?
Waldemar Lipiński: Posiadamy zaoferowane lokalizacje we wszystkich nowo otwieranych centrach.
Mariusz: Które centra handlowe uważacie za zajciekawsze?
Waldemar Lipiński: Najciekawsze centra to te, które mają największy przepływ ludzi.Ważne jest też zwrócenie uwagi na głębokość portfela klienta odwiedzającego dane centrum handlowe ( tzw. wielkość koszyka zakupów).
Norbert: Czy firma nie obawia się że w zimę spadnie sprzedaż mrożonych jogurtów i czy w związku z tym swoim biorcom oferuje taki dodatkowy asortyment produktów który pozwoli biorcom przetrwać ten najcięższy okres?
Waldemar Lipiński: Oczywiście zdajemy sobie sprawę z sezonowości naszego produktu, dlatego też mamy podpisane umowy sieciowe z takimi firmami jak Nescafe, Pepsi, Fornetti oraz innymi w celu dopełnienia asortymentu w okresie zimowym.Dzięki temu każdy nasz biorca uzyskuje możliwość zakupu produktów tych firm po preferencyjnych cenach.
Wracając do problemu spadku sprzedaży to w zależności od punktu waha się on od 25 do 50%.
Michał: Prowadzę w jednym ze śląskich centrów handlowych punkt ze sprzedażą lodów czy mogę kupić licencję YOGEN FRUZ i sprzedawać razem z lodami jogurty tej sieci?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej. Takie przypadki występują w sieci, i co ciekawe produkty się wspomagają.
Julcia: Czy YF jest najtańszym w Polsce franchisingiem? Ile wynosi pełna kwota inwestycji?
Waldemar Lipiński: Nie robiliśmy badań na ten temat. Wielkość inwestycji zależy od planowanej wielkości punktu sprzedaży. Punkt sezonowy typu Wózek to inwestycja w granicach 30 tys. złotych. Wydatek na uruchomienie stoiska Yogen Fruz w centrum handlowym może przekroczyć 100 tys. złotych.
Joanna: Jaki jest koszt zmienny 1 porcji (ceny półproduktów, opakowania)? Jaka jest opłata licencyjna - i jak jest kalkulowana?
Waldemar Lipiński: Licencja kosztuje od 3 do 6 tys. USD. Jest to opłata jednorazowa przy podpisaniu umowy. Marża na sprzedaży deserów Yogen Fruz jest wystarczająco atrakcyjna. Bardziej szczegółowe informacje można uzyskać zgłaszając się do naszego działu handlowego.
Julcia: Dlaczego punkt w Galerii Mokotów nazywa się Samo Zdrowie?
Waldemar Lipiński: Istnieje kilka form licencji na używanie Znaków i Systemu Yogen Fruz. Jedną z nich jest koncesja, w tym przypadku biorca działa pod własną nazwą używając Znaków i Systemu Yogen Fruz.
Joanna: W jakich lokalizacjach (markety, rynki, lokalizacje sezonowe) punkty YF osiągają największe obroty?
Waldemar Lipiński: Podstawą sukcesu jest ustawienie punktu sprzedaży jak najbliżej głównych ciągów komunikacyjnych, w miejscach o dużym natężeniu ruchu (galerie handlowe, kina, centra rozrywki). Każdy punkt, który spełni te warunki przynosi duże zyski.
Hary: Czy franchisobiorca systemu YF jest płatnikiem podatku VAT? Czy musi mieć kasę fiskalną?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej.
Julcia: Czy uważa Pan, że lokalizacja punktu w Galerii Mokotów jest korzystna? Czy jest dobrze widoczny dla klientów? Jakie ten punkt ma obroty?
Waldemar Lipiński: Nie mamy prawa do ujawniania obrotów punktów prowadzonych przez biorców licencji.
Punkt w Galerii Mokotów jest prawidłowo zlokalizowany i według nas spełnia oczekiwania.
KK: Jaka jest cena produktów? Czy sieć ma jednolitą politykę cenową czy biorca ma swobodę w ustalaniu cen?
Waldemar Lipiński: Sieć podaje ceny sugerowane. Biorca ma prawo do rozsądnego modyfikowania cen.
Robert: Dlaczego kilka lat temu YF zrezygnował z działalności w Polsce? Skąd teraz decyzja o powrocie? Czy zmieniliście strategię?
Waldemar Lipiński: Yogen Fruz nigdy nie zrezygnował z działalności w Polsce. Ówczesny Master Franchise zawiesił swoją działalność. Pod koniec lat 90 - ch polski rynek nie był jeszcze gotów na wprowadzenie produktów Yogen Fruz. Nie było infrastruktury, na której opiera się sieć Yogen Fruz na całym świecie. W tym roku licencja została przejęta przez firmę Zdrowe Desery II.
KK: Nie odpowiedział Pan na pierwszą część mojego pytania: ile kosztują desery YF?
Waldemar Lipiński: Sugerowane przez nas ceny to 3 zł za małą porcję i 5 zł za dużą porcję.
Waldemar Lipiński: W naszym sektorze rynku nie posiadamy bezpośredniej konkurencji. Jesteśmy produktem konkurencyjnym dla lodów. Na rynku amerykańskim w okresie ostatnich kilkunastu lat mrożone desery jogurtowe zdobyły prawie 60% rynku. Ten sam trend zauważalny jest od kilku lat w Europie.Potwierdzeniem trendu jest coraz częstsze oferowanie w asrtymencie lodów tzw. lodów jogurtowych.
Artur: Jakie są pozafinansowe warunki przystąpienia do sieci?
Waldemar Lipiński: Trzeba posiadać doświadczenie w branży gastronomicznej. Potencjalny biorca musi rozumieć i akceptować konieczność podporządkowania się zasadom panujacym w sieci.
Xawier: Ile punktów sieć chce otworzyć w Polsce i w jakim czasie? Ile w najbliższym czasie otworzycie lokali?
Waldemar Lipiński: Planowana wielkość sieci w Polsce to 200 punktów do roku 2005, wliczając punkty sezonowe. W najbliższym czasie planujemy otwarcie 5 nowych punktów.
Xawier: Jeżeli ktoś nie posiada doświadczenia w branży gastronomicznej a np. w innej, czy nie może zostać waszym biorcą?
Waldemar Lipiński: Chociaż w sieci preferujemy osoby z doświadczeniem w branży to czasami biorcy bez doświadczenia, wykazujący duże zaangażowanie mogą uzyskać licencję po ukończeniu szkolenia.
Asia: Czy istnieje możliwość zakupu licencji YOGEN FRUZ na np. całe miasto lub województwo (tak wynika z ulotki rozdawanej w lokalach sieci), z zachowaniem wyłączności terytorialnej?
Waldemar Lipiński: Oczywiście. Taka możliwość istnieje, jednak potencjalny biorca powinien pamiętać, iż koszt takiej licencji jest wielokrotnością jednorazowej licencji.
Janusz: Czy licencję i wyposażenie sieciowe można kupić od was np. w leasingu?
Waldemar Lipiński: Jak najbardziej. Staramy się nawiązać bardziej ścisłą współpracę z EFL. Nie udzielamy gwarancji.
Redakcja: Prosimy o zadawanie ostatnich pytań, nasze spotkanie skończy się za 10 minut.
Jurij: Jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność w Rosji. Czy Yogen Fruz jest już obecny w tym kraju? A jeżeli nie, to czy są Państwo zainteresowani rozpoczęciem działalności w Rosji?
Waldemar Lipiński: Yogen Fruz Int. sprzedaje licencje na dany kraj. Nasza firma posiada ekskluzywną licencję na terytorium Polski bez prawa działalności na terenie innego kraju. Oczywiście możemy pomóc w nawiązaniem kontaktu z centralą w Kanadzie.
Waldemar Lipiński: Dziękuję wszystkim za zadane pytania. Wszystkich zainteresowanych nabyciem licencji Yogen Fruz proszę o kontakt z panem Maciejem Golnowskim - telefon komórkowy 691 667 804 lub telefon biurowy: (22)618 88 11 lub 618 77 66. Wesołych Świąt.

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Na Targi Franczyza mamy dla franczyzobiorców specjalną promocję – zapowiada Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak.
Sushi Story do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych miastach. Franczyzobiorców będzie szukać m.in. na Targach Franczyza, 13-14 marca.
Chinkalnia dopina umowy najmu na kolejne własne restauracje, ale nie rezygnuje też z rozwoju we franczyzie. Franczyzowy lokal marka otworzyła nawet na Cyprze.
Sahar Kebab chce rozwinąć sieć swoich przyczep gastronomicznych w całej Polsce. Czym się wyróżnia na tle konkurencji?
Maxipizza szuka franczyzobiorców już w średniej wielkości miastach. Oprócz sieci pizzerii rozwija też drugi, oryginalny koncept.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali