Targi On-line z YOGEN FRÜZ
Redakcja: Witamy wszystkich, o godz 10.00 rozpocznie się spotkanie z Waldemarem Lipińskim, prezesem YF Zdrowe Desery, operatora YOGEN FRUZ w Polsce.
Mariusz: Czy firma YF Zdrowe Desery pomaga swoim przyszłym biorcom w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji w Centrach i Galeriach Handlowych?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej w miarę możliwości pomagamy w znalezieniu interesujących lokalizacji, wykorzystując swoje kontakty z sieciasmi hipermarketów.
Kordian: Jakie na chwilę obecną sieć ma do zaproponowania lokalizacje w Centrach i Galeriach Handlowych?
Waldemar Lipiński: Posiadamy zaoferowane lokalizacje we wszystkich nowo otwieranych centrach.
Mariusz: Które centra handlowe uważacie za zajciekawsze?
Waldemar Lipiński: Najciekawsze centra to te, które mają największy przepływ ludzi.Ważne jest też zwrócenie uwagi na głębokość portfela klienta odwiedzającego dane centrum handlowe ( tzw. wielkość koszyka zakupów).
Norbert: Czy firma nie obawia się że w zimę spadnie sprzedaż mrożonych jogurtów i czy w związku z tym swoim biorcom oferuje taki dodatkowy asortyment produktów który pozwoli biorcom przetrwać ten najcięższy okres?
Waldemar Lipiński: Oczywiście zdajemy sobie sprawę z sezonowości naszego produktu, dlatego też mamy podpisane umowy sieciowe z takimi firmami jak Nescafe, Pepsi, Fornetti oraz innymi w celu dopełnienia asortymentu w okresie zimowym.Dzięki temu każdy nasz biorca uzyskuje możliwość zakupu produktów tych firm po preferencyjnych cenach.
Wracając do problemu spadku sprzedaży to w zależności od punktu waha się on od 25 do 50%.
Michał: Prowadzę w jednym ze śląskich centrów handlowych punkt ze sprzedażą lodów czy mogę kupić licencję YOGEN FRUZ i sprzedawać razem z lodami jogurty tej sieci?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej. Takie przypadki występują w sieci, i co ciekawe produkty się wspomagają.
Julcia: Czy YF jest najtańszym w Polsce franchisingiem? Ile wynosi pełna kwota inwestycji?
Waldemar Lipiński: Nie robiliśmy badań na ten temat. Wielkość inwestycji zależy od planowanej wielkości punktu sprzedaży. Punkt sezonowy typu Wózek to inwestycja w granicach 30 tys. złotych. Wydatek na uruchomienie stoiska Yogen Fruz w centrum handlowym może przekroczyć 100 tys. złotych.
Joanna: Jaki jest koszt zmienny 1 porcji (ceny półproduktów, opakowania)? Jaka jest opłata licencyjna - i jak jest kalkulowana?
Waldemar Lipiński: Licencja kosztuje od 3 do 6 tys. USD. Jest to opłata jednorazowa przy podpisaniu umowy. Marża na sprzedaży deserów Yogen Fruz jest wystarczająco atrakcyjna. Bardziej szczegółowe informacje można uzyskać zgłaszając się do naszego działu handlowego.
Julcia: Dlaczego punkt w Galerii Mokotów nazywa się Samo Zdrowie?
Waldemar Lipiński: Istnieje kilka form licencji na używanie Znaków i Systemu Yogen Fruz. Jedną z nich jest koncesja, w tym przypadku biorca działa pod własną nazwą używając Znaków i Systemu Yogen Fruz.
Joanna: W jakich lokalizacjach (markety, rynki, lokalizacje sezonowe) punkty YF osiągają największe obroty?
Waldemar Lipiński: Podstawą sukcesu jest ustawienie punktu sprzedaży jak najbliżej głównych ciągów komunikacyjnych, w miejscach o dużym natężeniu ruchu (galerie handlowe, kina, centra rozrywki). Każdy punkt, który spełni te warunki przynosi duże zyski.
Hary: Czy franchisobiorca systemu YF jest płatnikiem podatku VAT? Czy musi mieć kasę fiskalną?
Waldemar Lipiński: Tak, jak najbardziej.
Julcia: Czy uważa Pan, że lokalizacja punktu w Galerii Mokotów jest korzystna? Czy jest dobrze widoczny dla klientów? Jakie ten punkt ma obroty?
Waldemar Lipiński: Nie mamy prawa do ujawniania obrotów punktów prowadzonych przez biorców licencji.
Punkt w Galerii Mokotów jest prawidłowo zlokalizowany i według nas spełnia oczekiwania.
KK: Jaka jest cena produktów? Czy sieć ma jednolitą politykę cenową czy biorca ma swobodę w ustalaniu cen?
Waldemar Lipiński: Sieć podaje ceny sugerowane. Biorca ma prawo do rozsądnego modyfikowania cen.
Robert: Dlaczego kilka lat temu YF zrezygnował z działalności w Polsce? Skąd teraz decyzja o powrocie? Czy zmieniliście strategię?
Waldemar Lipiński: Yogen Fruz nigdy nie zrezygnował z działalności w Polsce. Ówczesny Master Franchise zawiesił swoją działalność. Pod koniec lat 90 - ch polski rynek nie był jeszcze gotów na wprowadzenie produktów Yogen Fruz. Nie było infrastruktury, na której opiera się sieć Yogen Fruz na całym świecie. W tym roku licencja została przejęta przez firmę Zdrowe Desery II.
KK: Nie odpowiedział Pan na pierwszą część mojego pytania: ile kosztują desery YF?
Waldemar Lipiński: Sugerowane przez nas ceny to 3 zł za małą porcję i 5 zł za dużą porcję.
Waldemar Lipiński: W naszym sektorze rynku nie posiadamy bezpośredniej konkurencji. Jesteśmy produktem konkurencyjnym dla lodów. Na rynku amerykańskim w okresie ostatnich kilkunastu lat mrożone desery jogurtowe zdobyły prawie 60% rynku. Ten sam trend zauważalny jest od kilku lat w Europie.Potwierdzeniem trendu jest coraz częstsze oferowanie w asrtymencie lodów tzw. lodów jogurtowych.
Artur: Jakie są pozafinansowe warunki przystąpienia do sieci?
Waldemar Lipiński: Trzeba posiadać doświadczenie w branży gastronomicznej. Potencjalny biorca musi rozumieć i akceptować konieczność podporządkowania się zasadom panujacym w sieci.
Xawier: Ile punktów sieć chce otworzyć w Polsce i w jakim czasie? Ile w najbliższym czasie otworzycie lokali?
Waldemar Lipiński: Planowana wielkość sieci w Polsce to 200 punktów do roku 2005, wliczając punkty sezonowe. W najbliższym czasie planujemy otwarcie 5 nowych punktów.
Xawier: Jeżeli ktoś nie posiada doświadczenia w branży gastronomicznej a np. w innej, czy nie może zostać waszym biorcą?
Waldemar Lipiński: Chociaż w sieci preferujemy osoby z doświadczeniem w branży to czasami biorcy bez doświadczenia, wykazujący duże zaangażowanie mogą uzyskać licencję po ukończeniu szkolenia.
Asia: Czy istnieje możliwość zakupu licencji YOGEN FRUZ na np. całe miasto lub województwo (tak wynika z ulotki rozdawanej w lokalach sieci), z zachowaniem wyłączności terytorialnej?
Waldemar Lipiński: Oczywiście. Taka możliwość istnieje, jednak potencjalny biorca powinien pamiętać, iż koszt takiej licencji jest wielokrotnością jednorazowej licencji.
Janusz: Czy licencję i wyposażenie sieciowe można kupić od was np. w leasingu?
Waldemar Lipiński: Jak najbardziej. Staramy się nawiązać bardziej ścisłą współpracę z EFL. Nie udzielamy gwarancji.
Redakcja: Prosimy o zadawanie ostatnich pytań, nasze spotkanie skończy się za 10 minut.
Jurij: Jestem przedsiębiorcą prowadzącym działalność w Rosji. Czy Yogen Fruz jest już obecny w tym kraju? A jeżeli nie, to czy są Państwo zainteresowani rozpoczęciem działalności w Rosji?
Waldemar Lipiński: Yogen Fruz Int. sprzedaje licencje na dany kraj. Nasza firma posiada ekskluzywną licencję na terytorium Polski bez prawa działalności na terenie innego kraju. Oczywiście możemy pomóc w nawiązaniem kontaktu z centralą w Kanadzie.
Waldemar Lipiński: Dziękuję wszystkim za zadane pytania. Wszystkich zainteresowanych nabyciem licencji Yogen Fruz proszę o kontakt z panem Maciejem Golnowskim - telefon komórkowy 691 667 804 lub telefon biurowy: (22)618 88 11 lub 618 77 66. Wesołych Świąt.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...