Różne szyldy / Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski i jest właścicicelem kilku marek.
Poniedziałek
27.04.2020
Sfinks Polska wprowadza na rynek nowe marki, dostępne tylko w kanale delivery. To odpowiedź spółki na aktualną sytuację w gastronomii.
 

Do Sfinks Polska należą m.in. sieci restauracji Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy i WOOK. Teraz Sfinks wprowadza na rynek dwie nowe marki – KEBAPI oraz YOLO Chicken. Są one dostępne wyłącznie w kanale delivery. „ To odpowiedź spółki na aktualną sytuację w kraju i potrzeby rynku” - czytamy w oficjalnym komunikacie.
– Dostosowujemy się do obecnej sytuacji, w ostatnim czasie postawiliśmy więc w całości na usługę delivery, przy zapewnieniu bezkontaktowej dostawy zamówień. Jednocześnie obserwując zapotrzebowanie ze strony klientów na różne grupy dań w dowozie, systematycznie uzupełniamy nasz portfel o nowe brandy, zwiększając atrakcyjność i różnorodność oferty w kanale online – mówi Dorota Cacek, wiceprezes spółki Sfinks Polska.

Kebab i kurczak

Oferta KEBAPI to osiem kebabów, dostępnych w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Dostępne są też zestawy złożone z trzech lub sześciu różnych kebabów, a także przekąski, w tym hummus z pitą i warzywami czy sezamowe kulki z toffi. Dania KEBAPI można zamawiać m.in. w Warszawie, a także w Częstochowie, Łodzi, Poznaniu czy w Zielonej Górze.

Z kolei YOLO Chicken to dania z kurczakiem, m.in. pięć rodzajów kanapek, zestawy ze stripsami bądź ze skrzydełkami barbeque. Oferta jest aktualnie dostępna m.in. w Poznaniu, Malborku oraz w stolicy.
 Zamówienia na dania nowych marek wirtualnych realizowane są przez funkcjonujące w chwili obecnej restauracje sieci Sfinks Polska. Planujemy systematycznie uruchamiać nowe brandy delivery w kolejnych lokalach, w miarę pojawiania się takich możliwości i docelowo będą one dostępne w całej Polsce – dodaje Dorota Cacek.

To nie jest pierwszy wirtualny koncept, jaki wprowadził na rynek Sfinks. Od końca ubiegłego roku w dostawie można zamawiać burgery marki The Burgers, która jest dostępna m.in. w Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Licencja na restaurację

Flagowym i najliczniejszym konceptem należącym do Sfinks Polska jest rozwijana we franczyzie sieć restauracji Sphinx. W ostatnim czasie spółka zamknęła częśc najmniej rentownych lokali, ale cały czas szuka franczyzobiorców. Koszt adaptacji lokalu o powierzchni 250 m2 to mniej więcej 570 tys. zł, z czego dostosowanie sali dla gości to około 250 tys. zł, zaplecza – 170 tys. zł, a zapewnienie odpowiedniej wentylacji – 150 tys. zł. Jeśli mamy do czynienia z lokalem przystosowanym już wcześniej do potrzeb gastronomii, koszty mogą okazać się niższe. Osoba chcąca prowadzić restaurację pod szyldem Sphinx musi ponieść opłatę za know-how w wysokości 55 tys. zł netto, w ramach której otrzymuje od franczyzodawcy kompleksową wiedzę potrzebną do uruchomienia i prowadzenia lokalu. Sfinks nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii.

 

WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA

Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.

  • sieć 87 restauracji Sphinx (segment casual dining),
  • 61pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów),
  • 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining),
  • 2 restauracje WOOK (segment casual dining),
  • 10 restauracji Fabryka Pizzy,
  • 3 lokale działające pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
  • 1 lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining).

Popularne menu / Nowe marki Sfinks Polska serwują najpopularniejsze wśród Polaków dania, czyli kebap i kurczaka.