Antywirusowa dziesiątka Sfinksa
Od połowy marca lokale gastronomiczne nie przyjmują klientów. Realizują zamówienia tylko w dostawie lub na wynos. Ale być może niedługo to się zmieni. Otwarcie restauracji rząd zapowiedział w tzw. III etapie odmrażania gospodarki. Kiedy on nastąpi dokładnie jeszcze nie wiadomo, ale z ostatnich informacji wynika, że być może za półtora tygodnia, od 18 maja. Na pewno lokale gastronomiczne muszę się jednak liczyć z tym, że ich praca będzie wyglądała teraz inaczej niż przed epidemią koronawirusa. Na razie nie ma co do tego konkretnych wytycznych - pojawiają sie tylko spekulacje, że być może uruchomione zostaną tylko ogródki sezonowe, że stoliki bedą rozstawione w odległości 2m. Niektórzy restauratorzy jednak już przygotowują się na nową rzeczywistość.
Sfinks się szykuje
Restauracyjna spółka Sfinks Polska, zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Fabryka Pizzy, opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizowanie ryzyka nawrotu koronawirusa i zwiększenie bezpieczeństwo gości i pracowników restauracji.
– Zależy nam na tym, aby nasze restauracje były strefami wolnymi od koronawirusa oraz żeby były to miejsca bezpieczne dla naszych gości i pracowników. Stąd „ Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska. – Jest ona efektem pracy zespołów wewnętrznych, dostawców oraz konsultacji z ekspertami zewnętrznymi. Już teraz kończymy przygotowania w zakresie zapewnienia środków dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń dla restauratorów i personelu.
Lista zasad
W ramach „Antywirusowej Dziesiątki Sfinksa”, poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa, firma wdroży we wszystkich sieciach dodatkowe procedury:
- Stoliki będą dezynfekowane po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na prośbę gości.
- Kelnerzy i kucharze będą mieli obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek.
- Restauracje zapewnią gościom płyn dezynfekujący w toaletach oraz w widocznym miejscu na sali konsumpcyjnej.
- Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu.
- Na prośbę gościa udostępniane będą jednorazowe sztućce.
- Przyprawy będą serwowane w jednorazowych opakowaniach.
- Naczynia i sztućce będą podwójnie wyparzane i dezynfekowane.
- Pracownicy restauracji przystąpią do pracy po codziennym pomiarze temperatury.
- Wszystkie klamki oraz włączniki w restauracji będą dezynfekowane kilka razy dziennie.
- Liczba audytów bezpieczeństwa zostanie podwojona w całej sieci.
Zarząd spółki zapowiada, że „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” będzie rozszerzana o kolejne punkty, w tym o nowe zasady, które będą wprowadzane przez rząd, a które nie są jeszcze uwzględnione w nowych procedurach spółki.
WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA
Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.
- sieć 87 restauracji Sphinx (segment casual dining),
- 61pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów),
- 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining),
- 2 restauracje WOOK (segment casual dining),
- 10 restauracji Fabryka Pizzy,
- 3 lokale działające pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
- 1 lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining).
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali