Antywirusowa dziesiątka Sfinksa
Od połowy marca lokale gastronomiczne nie przyjmują klientów. Realizują zamówienia tylko w dostawie lub na wynos. Ale być może niedługo to się zmieni. Otwarcie restauracji rząd zapowiedział w tzw. III etapie odmrażania gospodarki. Kiedy on nastąpi dokładnie jeszcze nie wiadomo, ale z ostatnich informacji wynika, że być może za półtora tygodnia, od 18 maja. Na pewno lokale gastronomiczne muszę się jednak liczyć z tym, że ich praca będzie wyglądała teraz inaczej niż przed epidemią koronawirusa. Na razie nie ma co do tego konkretnych wytycznych - pojawiają sie tylko spekulacje, że być może uruchomione zostaną tylko ogródki sezonowe, że stoliki bedą rozstawione w odległości 2m. Niektórzy restauratorzy jednak już przygotowują się na nową rzeczywistość.
Sfinks się szykuje
Restauracyjna spółka Sfinks Polska, zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Fabryka Pizzy, opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizowanie ryzyka nawrotu koronawirusa i zwiększenie bezpieczeństwo gości i pracowników restauracji.
– Zależy nam na tym, aby nasze restauracje były strefami wolnymi od koronawirusa oraz żeby były to miejsca bezpieczne dla naszych gości i pracowników. Stąd „ Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska. – Jest ona efektem pracy zespołów wewnętrznych, dostawców oraz konsultacji z ekspertami zewnętrznymi. Już teraz kończymy przygotowania w zakresie zapewnienia środków dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń dla restauratorów i personelu.
Lista zasad
W ramach „Antywirusowej Dziesiątki Sfinksa”, poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa, firma wdroży we wszystkich sieciach dodatkowe procedury:
- Stoliki będą dezynfekowane po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na prośbę gości.
- Kelnerzy i kucharze będą mieli obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek.
- Restauracje zapewnią gościom płyn dezynfekujący w toaletach oraz w widocznym miejscu na sali konsumpcyjnej.
- Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu.
- Na prośbę gościa udostępniane będą jednorazowe sztućce.
- Przyprawy będą serwowane w jednorazowych opakowaniach.
- Naczynia i sztućce będą podwójnie wyparzane i dezynfekowane.
- Pracownicy restauracji przystąpią do pracy po codziennym pomiarze temperatury.
- Wszystkie klamki oraz włączniki w restauracji będą dezynfekowane kilka razy dziennie.
- Liczba audytów bezpieczeństwa zostanie podwojona w całej sieci.
Zarząd spółki zapowiada, że „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” będzie rozszerzana o kolejne punkty, w tym o nowe zasady, które będą wprowadzane przez rząd, a które nie są jeszcze uwzględnione w nowych procedurach spółki.
WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA
Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.
- sieć 87 restauracji Sphinx (segment casual dining),
- 61pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów),
- 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining),
- 2 restauracje WOOK (segment casual dining),
- 10 restauracji Fabryka Pizzy,
- 3 lokale działające pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
- 1 lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining).
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...