Pączki osłodzą kryzys
Kroki podjęte w wielu krajach w walce z koronawirusem zaskoczyły niemal wszystkich właścicieli lokali gastronomicznych. Z dnia na dzień zamknięto restauracje, kawiarnie, uniemożliwiając im zarobek. Część restauratorów zamiast załamywać ręce, szybko wprowadziła usługę sprzedaży wraz z dostawą, i dzięki temu umożliwiła zachowanie choć części dotychczasowych przychodów. Tak postąpił m.in. franczyzodawca czeskiej sieci cukierni La Donuteria.
– Klienci nas nie zawiedli i zamawiali ochoczo nasze ciastka. Dzięki temu obecnie notujemy sprzedaż na zbliżonym poziomie co przed pandemią – mówi Peter Straňák, właściciel La Donuteria. Twierdzi też, że nieustanie pracuje nad rozbudową sieci. W ciągu dwunastu miesięcy chce, żeby liczyła ona 50 oddziałów.
Kupnem masterlicencji La Donuteria są obecnie zainteresowani franczyzobiorcy z Niemiec, Holandii, Skandynawii i Rosji. Właściciel marki chciałby także nazwiązać współpracę z licencjobiorcami z krajów z Europy Wschodniej, a także ze Słowakami mieszkającymi w Europie Zachodniej lub Północnej, którzy chcieliby tam zbudować sieć pączkarni La Donuteria. Według Petera Straňáka to świetna okazja, bo w tych regionach nasycenie pączkarniami jest na razie niewielkie. Franczyzodawca planuje rozwijać sieć również w Polsce.
Pomocna dłoń
Właściciel marki La Donuteria stworzył własny system dostaw online, aby zapobiec sytuacji, w której franczyzobiorcy musieliby płacić stosunkowo wysokie prowizje firmom dystrybucyjnym za dostawę pączków do klientów. Jednocześnie zarząd sieci obniżył opłatę franczyzową o 50 proc, aby nie obciążać dodatkowo licencjobiorców. Centrala pomaga także partnerom w analizie umów najmu lokali oraz doradza, jak negocjować z ich właścicielami tymczasowe obniżenie czynszu.
Ale na tym nie koniec. – Wraz z naszymi franczyzobiorcami co tydzień przekazujemy darmowe pączki osobom walczącym w pierwszej linii z koronowariusem, czyli m.in. lekarzom i pielęgniarkom – ujawnia Peter Straňák. W akcji mogą brać udział również klienci La Donuteria, przekazując pieniądze, które zostaną przeznaczone na produkcję pączków dla pracowników służby zdrowia.
Korzyści z pandemii
Według Petra Straňáka kryzys zasadniczo sprzyja franchisingowi. Niektórzy pracownicy korporacji stracą pracę i zaczną myśleć o otwarciu własnej firmy. A nie każdy będzie miał pomysł na intratny biznes, wówczas franczyza przyjdzie z pomocą. Poza tym Straňáka spodziewa się większej dostępności lokali przyulicznych, również tych nadających się na pączkarnie, które przed pandemią było trudno wynająć.
– Sprzedajemy produkt, który jest niedrogi, a kojarzy się z przyjemnością, więc ludzie będą chcieli sobie i bliskim osłodzić tę trudną rzeczywistość, z którą przyszło nam obecnie się zmierzyć. Dlatego nie obawiam się spadków sprzedaży – dodaje Peter Straňák.
Pieniądze na start
Inwestycja w cukiernię La Donuteria wynosi od 85 do 150 tys. zł. Oprócz niezbędnego know-how, w tym szkolenia w zakresie pieczenia donutów i sprzedaży, kwota obejmuje koszty adaptacji i wyposażenia lokalu oraz kuchni. Zawiera się w niej także opłata wstępna i zatowarowanie na pierwszy miesiąc działalności.
Oprócz donutów cukiernie La Donuteria serwują także świeżo paloną kawę, domowe lemoniady, napoje importowane ze Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Tajlandii, a także wina, cydr, prosecco.
– Poza prowadzeniem cukierni franczyzobiorcy mają także inne możliwości zarobku. Na przykład sprzedając produkty klientom korporacyjnym, uczestnicząc w imprezach ulicznych, muzycznych i sportowych lub współpracując z agencjami gastronomicznymi, ślubnymi czy eventowymi – dodaje Straňák.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
New York Hot Dog wchodzi w nowe lokalizacje i ma nowe pomysły na kolejny sezon.
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
We franczyzowe pizzerie Da Grasso zainwestowało prawie 200 franczyzobiorców i norweski koncern Orkla. Co zobaczyli w tym biznesie? Rozmawiamy z Magdaleną Piróg, prezes zarządu sieci Da Grasso.
Salsiccia ma już trzy lokale własne w Warszawie. Teraz startuje z franczyzą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Zachód Nieruchomości notuje wzrost zainteresowania kupujących zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Franczyzodawca coraz prężniej działa też za granicą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....