Droga na szczyt / Koncepcja La Donuteria została opracowana przez jej właścicieli w Wielkiej Brytanii. W ciągu trzech lat stała się drugą co do wielkości siecią specjalizującą się w ręcznej produkcji pączków w całej Unii Europejskiej.
Środa
06.05.2020
Franczyzodawca La Donuteria przekonał się, że dobra jakość produktów oraz lojalność klientów procentują w trudnych czasach. Mimo pandemii nie koryguje planów rozwoju firmy.
 

Kroki podjęte w wielu krajach w walce z koronawirusem zaskoczyły niemal wszystkich właścicieli lokali gastronomicznych. Z dnia na dzień zamknięto restauracje, kawiarnie, uniemożliwiając im zarobek. Część restauratorów zamiast załamywać ręce, szybko wprowadziła usługę sprzedaży wraz z dostawą, i dzięki temu umożliwiła zachowanie choć części dotychczasowych przychodów. Tak postąpił m.in. franczyzodawca czeskiej sieci cukierni La Donuteria.

– Klienci nas nie zawiedli i zamawiali ochoczo nasze ciastka. Dzięki temu obecnie notujemy sprzedaż na zbliżonym poziomie co przed pandemią – mówi Peter Straňák, właściciel La Donuteria. Twierdzi też, że nieustanie pracuje nad rozbudową sieci. W ciągu dwunastu miesięcy chce, żeby liczyła ona 50 oddziałów.

Kupnem masterlicencji La Donuteria są obecnie zainteresowani franczyzobiorcy z Niemiec, Holandii, Skandynawii i Rosji. Właściciel marki chciałby także nazwiązać współpracę z licencjobiorcami z krajów z Europy Wschodniej, a także ze Słowakami mieszkającymi w Europie Zachodniej lub Północnej, którzy chcieliby tam zbudować sieć pączkarni La Donuteria. Według Petera Straňáka to świetna okazja, bo w tych regionach nasycenie pączkarniami jest na razie niewielkie. Franczyzodawca planuje rozwijać sieć również w Polsce.

Pomocna dłoń

Właściciel marki La Donuteria stworzył własny system dostaw online, aby zapobiec sytuacji, w której franczyzobiorcy musieliby płacić stosunkowo wysokie prowizje firmom dystrybucyjnym za dostawę pączków do klientów. Jednocześnie zarząd sieci obniżył opłatę franczyzową o 50 proc, aby nie obciążać dodatkowo licencjobiorców. Centrala pomaga także partnerom w analizie umów najmu lokali oraz doradza, jak negocjować z ich właścicielami tymczasowe obniżenie czynszu.

Ale na tym nie koniec. – Wraz z naszymi franczyzobiorcami co tydzień przekazujemy darmowe pączki osobom walczącym w pierwszej linii z koronowariusem, czyli m.in. lekarzom i pielęgniarkom – ujawnia Peter Straňák. W akcji mogą brać udział również klienci La Donuteria, przekazując pieniądze, które zostaną przeznaczone na produkcję pączków dla pracowników służby zdrowia.

Korzyści z pandemii

Według Petra Straňáka kryzys zasadniczo sprzyja franchisingowi. Niektórzy pracownicy korporacji stracą pracę i zaczną myśleć o otwarciu własnej firmy. A nie każdy będzie miał pomysł na intratny biznes, wówczas franczyza przyjdzie z pomocą. Poza tym Straňáka spodziewa się większej dostępności lokali przyulicznych, również tych nadających się na pączkarnie, które przed pandemią było trudno wynająć.

– Sprzedajemy produkt, który jest niedrogi, a kojarzy się z przyjemnością, więc ludzie będą chcieli sobie i bliskim osłodzić tę trudną rzeczywistość, z którą przyszło nam obecnie się zmierzyć. Dlatego nie obawiam się spadków sprzedaży – dodaje Peter Straňák.

Pieniądze na start

Inwestycja w cukiernię La Donuteria wynosi od 85 do 150 tys. zł. Oprócz niezbędnego know-how, w tym szkolenia w zakresie pieczenia donutów i sprzedaży, kwota obejmuje koszty adaptacji i wyposażenia lokalu oraz kuchni. Zawiera się w niej także opłata wstępna i zatowarowanie na pierwszy miesiąc działalności.

Oprócz donutów cukiernie La Donuteria serwują także świeżo paloną kawę, domowe lemoniady, napoje importowane ze Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Tajlandii, a także wina, cydr, prosecco. 

Poza prowadzeniem cukierni franczyzobiorcy mają także inne możliwości zarobku. Na przykład sprzedając produkty klientom korporacyjnym, uczestnicząc w imprezach ulicznych, muzycznych i sportowych lub współpracując z agencjami gastronomicznymi, ślubnymi czy eventowymi – dodaje Straňák.


Ile na cukiernię? / Na inwestycję w koncept La Donuteria trzeba mieć co najmniej 85 tys. zł.

ZOBACZ W KATALOGU

7 Street - Bar & Grill
Am Am Kebab
Amori Pomodori
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Bao Dao
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
Boston Wings
BuBu Bubble Tea
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Cafe Słodziak
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili Crispy Chicken & Chill
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Comparello Bello
Crazy Bubble
Crazy Dog
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
Dobra Pączkarnia
Dolci Sapori - Mniami
Domino’s Pizza
Donuterie
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Pizza American Style
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Frentzza – Pizza & Friends
Gruby Benek
Hej Pizza
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kebab Yum Yum
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Krowarzywa
Kurcze Pieczone
Little Caesars Pizza
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Los Chupitos
Lviv Croissant
Lviv Handmade Chocolate
Maxipizza
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Meron
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Pączki Mamy
Pączkownia
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
PINTA
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria La Patata
Pizzeria Stopiątka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sayuri Sushi
SETA DISCO 24/7
SiGelato
So Coffee
Speedy Romano
Stava - niezawodne dowozy
Steiku Haoss
Sushi Bistro
Sushi Kushi
The White Bear Coffee
The William Wallace whisky bar & restaurant
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Zamrożeni
ŻarWOK
Zdrowa Krowa

POPULARNE NA FORUM

Dolci Sapori - Mniami

Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
Dolci Sapori - Mniami

OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
McDonalds opinie o franczyzie

Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2022
MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022
Bobby Burger

Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2022