Pizza w dowozie
Pierwszy lokal pod szyldem PizzeriaNocna.pl powstał 10 lat temu w Poznaniu.
– Zauważyliśmy, że w mieście brakuje miejsca, gdzie można zamówić jedzenie późną nocą – opowiada Tomasz Wilczyński, franczyzodawca konceptu PizzeriaNocna.pl. – Otworzyliśmy pierwszy lokal, potem kolejne własne, m.in. w Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie. Nie ma drugiej działającej w takim modelu sieci lokali gastronomicznych, co najwyżej pojedyncze placówki.
Lokale Pizzerianocna.pl prowadzą sprzedaż wyłącznie w dowozie lub z odbiorem własnym, bez konsumpcji na miejscu. Są czynne od godz. 17 do 3 lub 4 nad ranem.
Trzy lata temu koncept zdecydował się na wejście we franczyzę. Wszystkie lokale własne zostały przekazane w ręce franczyzobiorców.
– Większość z nich przejęli dotychczasowi menadżerowie lub pracownicy, co tylko potwierdza fakt, że to dobrze prosperujące biznesy – podkreśla Tomasz Wilczyński.
Obecnie działa w sumie siedem pizzerii, wszystkie we franczyzie.
Na wyłączność
PizzeriaNocna.pl chce rozwijać sieć w dużych miastach. W każdym będzie działała tylko jedna placówka. Wyjątkiem ma być Warszawa. Tutaj franczyzodawca widzi miejsce na trzy lokale – albo prowadzone przez jednego franczyzobiorcę, albo przez trzech różnych. Można otwierać pizzerię od podstaw, ale licencjodawca daje także możliwość przyłączenia się do sieci już funkcjonującym lokalom (nie tylko działającym w dowozie, ale też standardowym), które chcą rozszerzyć ofertę i zwiększyć przychody, prowadząc również nocną sprzedaż. Jak szacuje franczyzodawca, w tym ostatnim przypadku na start wystarczy 25 tys. zł. Natomiast jeśli przygotowujemy lokal od podstaw, trzeba się liczyć z wydatkiem przynajmniej 75 tys. zł. W tych kwotach zawiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi od 15 do 25 tys. zł.
W oczekiwaniu na zyski
Franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu lokalizacji, uzyskaniu dofinansowania – w razie takiej potrzeby, szkolenia, w tym spotkania z już działającymi licencjobiorcami.
– Zapewniamy pełne wsparcie i doradztwo przez cały czas trwania współpracy, w zakresie m.in. prowadzenia biznesu, optymalizacji kosztów działalności, prowadzenia księgowości – wylicza Tomasz Wilczyński. – Tworzymy grupę zakupową, co pozwala naszym franczyzobiorcą na wygenerowanie dużych oszczędności.
Jak mówi licencjodawca, niektóre pizzerie zaczęły osiągać zyski już po dwóch - trzech miesiącach działalności. Jednak średni czas oczekiwania na rentowność przyjmuje na maksimum pół roku.
– Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od kilku czynników, m.in. wielkości miasta, poziomu konkurencji. Na początku, kiedy biznes dopiero się rozkręca, są kilkusetzłotowe. Później kształtują się na poziomie od 2 do 8 tys. zł – dodaje Tomasz Wilczyński.
WIZYTÓWKA MARKI PIZZERIANOCNA.PL
Sieć pizzerii specjalizujących się w dowozie.
- 7 lokali franczyzowych
- opłata licencyjna 15-25 tys. zł
- czas oczekiwania na rentowność maksymalnie 6 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...