Pizzeria pod światowym szyldem
Papa John’s to jedna z trzech największych na świecie sieci specjalizujących się w dostawie pizzy. Ma ponad 5,2 tys. restauracji w blisko 50 krajach. Z tego 80 proc. lokali prowadzą franczyzobiorcy. Rozwojem marki w Polsce zarządza Lech Pizza, należący do grupy PJ Western. Nad Wisłą Papa John's działa od 2017 roku. Ma obecnie siedem lokali, z czego cztery franczyzowe. Prowadzi je dwóch subfranczyzobiorców.
– Do końca roku planujemy otworzyć około pięciu nowych lokali, głównie poza Warszawą – informuje Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John's w Polsce.
Strefa dostaw
W pierwszej kolejności marka skupia się na miastach liczących ok. 200 tys. mieszkańców lub mniejszych miastach-satelitach, skupionych przy największych aglomeracjach.
– Tak też doradzamy naszym partnerom, którzy zgłaszają się do nas z konkretną kwotą, ale bez pomysłu na lokalizację – dodaje Grzegorz Ziarek.
Zalecane lokalizacje to te z dużym natężeniem ruchu, na terenie dużych nowych osiedli mieszkaniowych, w pobliżu biurowców czy uczelni.
– Na pewno ważna jest dobra zewnętrzna widoczność lokalu, ale nie jest niezbędna, szczególnie jeśli mówimy np. o Warszawie – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Liczy się łatwość podjazdu/parkowania dla dostawców oraz liczba mieszkańców w planowanej strefie dostaw.
Koszty inwestycji to kwota rządu 400 tys. zł. Istnieje też możliwość dołączenia do sieci dla już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Przy rebrandingu należy się liczyć z wydatkami minimum 40 tys. zł. miesięczne opłaty oscylują na poziomie 5-6 proc.
– Towarzyszymy naszemu partnerowi przez cały czas. Może dowolnie korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy – już na etapie planowania, budowania modelu biznesowego, projektowania lokalu, opracowywania strategii i planu działań marketingowych, po rekrutację i szkolenie zespołu. Wspólnie analizujemy wyniki sprzedażowe, optymalizujemy koszty czy pomagamy w dalszym rozwoju – zapewnia Grzegorz Ziarek.
Franczyzobiorca idealny
Jaki jest idealny kandydat na franczyzobiorcę?
– Przede wszystkim szukamy osób otwartych, przedsiębiorczych, znających specyfikę gastronomii – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Nie muszą mieć wieloletniego doświadczenia. Ważne jest nastawienie i gotowość do nauki. Preferujemy model, gdy franczyzobiorca jest również operatorem w swoich lokalach. Jesteśmy też w stanie przygotować model dla franczyzobiorcy – inwestora, gdzie my jako Papa John’s zajmujemy się prowadzeniem i zarządzaniem lokalami. Inwestor zajmuje się wtedy tylko kwestiami formalnymi.
Marka chętnie nawiązuje współpracę z osobami, które chcą otworzyć większą liczbę lokali. Przy ustalaniu wyłączności terytorialnej są ustalane minima dotyczące otwarć.
WIZYTÓWKA PAPA JHON'S
Międzynarodowa sieć pizzeri, specjlaizująca się w dostawie.
- 5,2 tys. lokali na świecie
- 7 lokali w Polsce
- inwestycja w nową restaurację ok. 400 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...