Pizzeria pod światowym szyldem
Papa John’s to jedna z trzech największych na świecie sieci specjalizujących się w dostawie pizzy. Ma ponad 5,2 tys. restauracji w blisko 50 krajach. Z tego 80 proc. lokali prowadzą franczyzobiorcy. Rozwojem marki w Polsce zarządza Lech Pizza, należący do grupy PJ Western. Nad Wisłą Papa John's działa od 2017 roku. Ma obecnie siedem lokali, z czego cztery franczyzowe. Prowadzi je dwóch subfranczyzobiorców.
– Do końca roku planujemy otworzyć około pięciu nowych lokali, głównie poza Warszawą – informuje Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John's w Polsce.
Strefa dostaw
W pierwszej kolejności marka skupia się na miastach liczących ok. 200 tys. mieszkańców lub mniejszych miastach-satelitach, skupionych przy największych aglomeracjach.
– Tak też doradzamy naszym partnerom, którzy zgłaszają się do nas z konkretną kwotą, ale bez pomysłu na lokalizację – dodaje Grzegorz Ziarek.
Zalecane lokalizacje to te z dużym natężeniem ruchu, na terenie dużych nowych osiedli mieszkaniowych, w pobliżu biurowców czy uczelni.
– Na pewno ważna jest dobra zewnętrzna widoczność lokalu, ale nie jest niezbędna, szczególnie jeśli mówimy np. o Warszawie – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Liczy się łatwość podjazdu/parkowania dla dostawców oraz liczba mieszkańców w planowanej strefie dostaw.
Koszty inwestycji to kwota rządu 400 tys. zł. Istnieje też możliwość dołączenia do sieci dla już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Przy rebrandingu należy się liczyć z wydatkami minimum 40 tys. zł. miesięczne opłaty oscylują na poziomie 5-6 proc.
– Towarzyszymy naszemu partnerowi przez cały czas. Może dowolnie korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy – już na etapie planowania, budowania modelu biznesowego, projektowania lokalu, opracowywania strategii i planu działań marketingowych, po rekrutację i szkolenie zespołu. Wspólnie analizujemy wyniki sprzedażowe, optymalizujemy koszty czy pomagamy w dalszym rozwoju – zapewnia Grzegorz Ziarek.
Franczyzobiorca idealny
Jaki jest idealny kandydat na franczyzobiorcę?
– Przede wszystkim szukamy osób otwartych, przedsiębiorczych, znających specyfikę gastronomii – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Nie muszą mieć wieloletniego doświadczenia. Ważne jest nastawienie i gotowość do nauki. Preferujemy model, gdy franczyzobiorca jest również operatorem w swoich lokalach. Jesteśmy też w stanie przygotować model dla franczyzobiorcy – inwestora, gdzie my jako Papa John’s zajmujemy się prowadzeniem i zarządzaniem lokalami. Inwestor zajmuje się wtedy tylko kwestiami formalnymi.
Marka chętnie nawiązuje współpracę z osobami, które chcą otworzyć większą liczbę lokali. Przy ustalaniu wyłączności terytorialnej są ustalane minima dotyczące otwarć.
WIZYTÓWKA PAPA JHON'S
Międzynarodowa sieć pizzeri, specjlaizująca się w dostawie.
- 5,2 tys. lokali na świecie
- 7 lokali w Polsce
- inwestycja w nową restaurację ok. 400 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali