Klienci wrócili do restauracji
Polacy chętnie wrócili do restauracji?
Muszę powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni. Od kiedy pozwolono otworzyć restauracje aż do dziś sezon oceniamy naprawdę dobrze. Może liczbowo gości jest nieco mniej, ale za to wysokości rachunków są większe. I wcale nie chodzi o wzrost cen. Goście po prostu więcej pieniędzy przeznaczają na wyjście do restauracji. Działamy więc pełną parą i w komplecie lokali. Wkrótce otwieramy kolejny lokal własny, przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi..
Starannie dobieracie lokalizacje dla swoich restauracji?
Tak. Stawiamy na lokalizacje w centrach miast, przy rynkach, na starówkach. Pomagamy franczyzobiorcom w poszukiwaniu odpowiedniego lokalu, analizujemy i oceniamy ich propozycje, uczestniczymy w negocjacjach wysokości czynszu. Lokal na restaurację powinien mieć minimum 150 m2 powierzchni, a najlepiej 250-350 m2. Plus ogródek gastronomiczny, optymalnie wielkości 100 m2.
Ile trzeba zainwestować we własną restaurację?
Jak wiadomo, ceny poszły w górę. Szacujemy, że średnie wydatki na inwestycję to ok. 6 tys. zł za 1 m2. Minimalny wydatek to 750 tys. zł. Maksymalnie na otwarcie wydaliśmy nieco ponad 2 mln zł. Pobieramy jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci, w wysokości 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. od obrotu.
A jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?
Poza wspomnianą pomocą przy wyborze lokalizacji, przeprowadzamy franczyzobiorców przez cały proces przygotowania lokalu. Przygotowujemy model finansowy oraz projekt architektoniczny, pomagamy w wyposażeniu lokalu i rekrutacji personelu. Zapewniamy szkolenia, w tym szkolenie dla franczyzobiorcy, w jednostce macierzystej na poszczególnych stanowiskach. Asystujemy podczas otwarcia i pierwszych dni działania pierogarni, na bieżąco służymy konsultacjami i doradztwem. Licencjodawcy korzystają z wynegocjowanych przez nas rabatów u dostawców produktów i usług. Otrzymują też od nas wyłączność terytorialną. Prowadzimy również akcje marketingowe, na taką skale, na jaką pojedynczy lokal nie mógłby sobie pozwolić.
Pierogarnie działają w wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach. Czy turyści to wasza główna grupa docelowa?
Owszem, turyści to ważna grupa naszych klientów. Ale nie nazwałbym jej główną. Przede wszystkim kierujemy ofertę do lokalnych mieszkańców, którzy odwiedzają nasze restauracje przez cały rok. Nasza główna grupa docelowa to osoby w wieku 25 plus oraz rodziny z dziećmi.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji z kuchnią polską.
- 6 lokali własnych
- 3 placówki franczyzowe
- opłata wstępna 20 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka wskakuje na stacje benzynowe, Muszkieterowie przygotowali aplikację mobilną, a Tutti Santi zdradza plany rozwojowe. Przegląd tygodnia 13-20 listopada.
Nowa restauracja Pierogarni Stary Młyn i nowe inteligentne sklepy Żabki. Przegląd tygodnia 2-9 października.
Czy gastronomia przetrwa kolejny lockdown? I jak długo on potrwa? Branża powołała sztab kryzysowy.
Na restaurację z pierogami potrzebny jest duży lokal w centrum miasta, atrakcyjnym i dla turystów, i dla mieszkańców.
W styczniowym "FRANCHISING" przedstawiamy koncepty franczyzowe z branży gastronomicznej. Sprawdź, o czym jeszcze przeczytasz w nowym numerze miesięcznika.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...
Franczyza lody wchodzić czy nie ?
Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?