Otwieramy sieciową kawiarnię
Cofix ma obecnie ponad 300 lokali, głównie w Izraelu i Rosji, ale też w Kazachstanie i na Białorusi. Marka chce też rozwijać sieć nad Wisłą, z pomocą franczyzy.
– Naszym wyróżnikiem jest cena – podkreśla Błażej Małoszuk, główny menedżer Cofix na Europę Centralą. – Najmniejsza kawa kosztuje u nas 6 zł, czyli tyle co np. w automacie w sklepie. Ale jest przygotowana z wysokiej jakości ziaren i przez profesjonalnego baristę. Oferujemy więc najwyższą jakość za uczciwą cenę. Generalnie mamy cztery grupy cenowe: 6, 9 12 i 15 zł.
Różne możliwości
Na początek Cofix postawił na otwieranie lokali własnych w Warszawie.
– Chodzi o zbudowanie rozpoznawalności marki – wyjaśnia Błażej Małoszuk. – Aby brand stał się rozpoznawalny, potrzebne jest kilkanaście kawiarni w stolicy. Obecnie mamy ich trzy, wkrótce otwieramy trzy kolejne.
Jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci, koncept zaplanował ją dwutorowo. Po pierwsze – poprzez pozyskiwanie franczyzobiorców oraz masterfranczyzobiorców i otwieranie lokali na początek w największych polskich miastach. Druga ścieżka to rebranding już działających kawiarni, które zechcą zmienić logo na Cofix. W tym przypadku wielkość miasta nie ma znaczenia.
– To naprawdę duża szansa na rozwój dla lokali, które nie mają pomysłu jak zwiększyć zyski i lepiej zaistnieć na rynku – przekonuje Błażej Maloszuk. – Nie muszą sami tworzyć nowego menu, szukać dostawców, wymyślać nowoczesnych kampanii marketingowych, szukać dróg dotarcia do nowych klientów. My im to zapewniamy. Tchniemy w lokal nowego ducha. Ale musimy widzieć, że partner też jest zaangażowany, że chce pracować.
W przypadku kawiarni decydujących się na rebranding, centrala marki będzie partycypować w jego kosztach. Kwota, jaką Cofix może dołożyć, to od 50 do 100 tys. zł.
Ile na start?
Jeśli chodzi o nowo otwierane lokale, franczyzodawca szacuje, że wydatki na inwestycję powinny zamknąć się w widełkach od 200 do 500 tys. zł. Po zaakceptowaniu lokalizacji franczyzodawca przygotowuje kosztorys, wyceniając wszystkie konieczne do wykonania prace oraz potrzebny sprzęt. Przygotowuje też wszelkie niezbędne projekty, w tym technologiczny dla sanepidu. Przy zakupie sprzętu franczyzobiorcy korzystają z rabatów, wynegocjowanych przez centralę. Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników, organizuje szkolenia.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Cofix standardowo wynosi 30 tys. zł netto, ale w tej chwili koncept jej nie pobiera. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu.
– Jednak zaczynamy ją pobierać dopiero od momentu, gdy kawiarnia uzyska ustalony wcześniej obrót, który zawsze jest wyższy niż poziom rentowności – zapewnia Błażej Maloszuk.
Natomiast od początku licencjobiorca płaci opłatę marketingową, w wysokości 2 proc. od obrotu.
Franczyzodawca zakłada, że oczekiwanie na rentowność trwa średnio sześć miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI COFIX
Międzynarodowa sieć kawiarni.
- ponad 300 kawiarni na świecie
- 3 kawiarnie w Polsce
- opłata franczyzowa 6 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
Sprawdź, czy franczyza jest dla ciebie, dowiedz się w co warto zainwestować i wybierz biznes dla siebie! W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
Happy Dog, Hej Pizza oraz Cofix startują z franczyzą, KOKU Sushi stawia na multifranczyzę a Chilli Mili rozszerza menu. Przegląd tygodnia 13-19 września.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Wzory umów
Echa artykułu w Gazecie Wyborczej
POPULARNE NA FORUM
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...
Franczyza lody wchodzić czy nie ?
Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?