Otwieramy sieciową kawiarnię

Koszty inwestycji w kawiarnię / Cofix szacuje wydatki na nowo otwierane kawiarnie na kwotę od 200 do 500 tys. zł.
Piątek
17.09.2021
Nowa międzynarodowa sieć kawiarni chce rozwijać się na polskim rynku. Co proponuje franczyzobiorcom?
 

Cofix ma obecnie ponad 300 lokali, głównie w Izraelu i Rosji, ale też w Kazachstanie i na Białorusi. Marka chce też rozwijać sieć nad Wisłą, z pomocą franczyzy.

– Naszym wyróżnikiem jest cena – podkreśla Błażej Małoszuk, główny menedżer Cofix na Europę Centralą. – Najmniejsza kawa kosztuje u nas 6 zł, czyli tyle co np. w automacie w sklepie. Ale jest przygotowana z wysokiej jakości ziaren i przez profesjonalnego baristę. Oferujemy więc najwyższą jakość za uczciwą cenę. Generalnie mamy cztery grupy cenowe: 6, 9 12 i 15 zł.

Różne możliwości

Na początek Cofix postawił na otwieranie lokali własnych w Warszawie.

– Chodzi o zbudowanie rozpoznawalności marki – wyjaśnia Błażej Małoszuk. – Aby brand stał się rozpoznawalny, potrzebne jest kilkanaście kawiarni w stolicy. Obecnie mamy ich trzy, wkrótce otwieramy trzy kolejne.

Jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci, koncept zaplanował ją dwutorowo. Po pierwsze – poprzez pozyskiwanie franczyzobiorców oraz masterfranczyzobiorców i otwieranie lokali na początek w największych polskich miastach. Druga ścieżka to rebranding już działających kawiarni, które zechcą zmienić logo na Cofix. W tym przypadku wielkość miasta nie ma znaczenia.

– To naprawdę duża szansa na rozwój dla lokali, które nie mają pomysłu jak zwiększyć zyski i lepiej zaistnieć na rynku – przekonuje Błażej Maloszuk. – Nie muszą sami tworzyć nowego menu, szukać dostawców, wymyślać nowoczesnych kampanii marketingowych, szukać dróg dotarcia do nowych klientów. My im to zapewniamy. Tchniemy w lokal nowego ducha. Ale musimy widzieć, że partner też jest zaangażowany, że chce pracować.

W przypadku kawiarni decydujących się na rebranding, centrala marki będzie partycypować w jego kosztach. Kwota, jaką Cofix może dołożyć, to od 50 do 100 tys. zł.

Ile na start?

Jeśli chodzi o nowo otwierane lokale, franczyzodawca szacuje, że wydatki na inwestycję powinny zamknąć się w widełkach od 200 do 500 tys. zł. Po zaakceptowaniu lokalizacji franczyzodawca przygotowuje kosztorys, wyceniając wszystkie konieczne do wykonania prace oraz potrzebny sprzęt. Przygotowuje też wszelkie niezbędne projekty, w tym technologiczny dla sanepidu. Przy zakupie sprzętu franczyzobiorcy korzystają z rabatów, wynegocjowanych przez centralę. Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników, organizuje szkolenia.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Cofix standardowo wynosi 30 tys. zł netto, ale w tej chwili koncept jej nie pobiera. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu.

– Jednak zaczynamy ją pobierać dopiero od momentu, gdy kawiarnia uzyska ustalony wcześniej obrót, który zawsze jest wyższy niż poziom rentowności – zapewnia Błażej Maloszuk.

Natomiast od początku licencjobiorca płaci opłatę marketingową, w wysokości 2 proc. od obrotu.

Franczyzodawca zakłada, że oczekiwanie na rentowność trwa średnio sześć miesięcy.

 

WIZYTÓWKA MARKI COFIX

Międzynarodowa sieć kawiarni.

  • ponad 300 kawiarni na świecie
  • 3 kawiarnie w Polsce
  • opłata franczyzowa 6 proc. od obrotu

Najpierw stolica / Na początek Cofix postawił na otwieranie lokali własnych w Warszawie.

POPULARNE NA FORUM

MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022
Bobby Burger

Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2022
MEET & Fit slow Food

Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku

6 wypowiedzi
ostatnia 18.03.2022
MEET & Fit slow Food

Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...

6 wypowiedzi
ostatnia 11.03.2022
Franczyza lody wchodzić czy nie ?

Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?

1 wypowiedzi
ostatnia 16.01.2022