Jak otworzyć lodziarnię?

Z przyczepy / 60 proc. franczyzobiorców Lodów Piccolo wybiera przyczepę gastronomiczną.
Wtorek
16.11.2021
Najpopularniejszym formatem wśród franczyzobiorców Lodów Piccolo jest przyczepa gastronomiczna. Ale marka oferuje też inne formaty lodziarni.
 

Autorskie Lody Piccolo mają 21 placówek. Serwują rzemieślniczo robione lody, przygotowywane przez rodzinną firmę z wieloletnią tradycją.

– Właśnie rozszerzyliśmy asortyment naszych punktów o bubble tea, która jest ciekawym uzupełnieniem oferty na okres zimowy. Może bowiem być serwowana także na ciepło – mówi Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.

Mobilnie lub stacjonarnie

Najpopularniejszym formatem lodziarni pod szyldem Lody Piccolo jest przyczepa gastronomiczna. Wybiera ją 60 proc. franczyzobiorców. Większość przyczep działa sezonowo, w miejscach turystycznych, w parkach, przy deptakach. Koszt przyczepy to 69 tys. zł, za wersję podstawową. Są w niej dwa konserwatory z lodami, które pomieszczą 16 smaków. Asortyment można poszerzyć o gofry, kawę, czy wspomnianą bubble tea – ale wprowadzenie każdego produktu kosztuje dodatkowe 5 tys. zł.

Inną możliwością jest lokal stacjonarny. Może być taki tylko z okienkiem podawczym – potrzeba na to min. 15 m2 – albo większa lodziarnia, z miejscami siedzącymi. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł, które jest przeznaczane na sprzęt. Trzeba do tego doliczyć koszty remontu.

– Stacjonarna kawiarnia działa przez cały rok i przez cały rok przynosi dochody – podkreśla Michał Stykowski. – Ma bogatsze menu. Są w nim lody, wyroby cukiernicze, ciastka, kawa, naleśniki, pancake'i. Teraz na zimę będziemy otwierać taki stacjonarny lokal w Łodzi. Jest niewielki, bo ma 45 m2, ale pomieści trzy stoliki.

Jeszcze więcej

Lody Piccolo są elastycznym konceptem i formatów współpracy oferują jeszcze więcej.

– Mamy rower gastronomiczny, który może być zabierany na eventy, albo postawiony wewnątrz galerii handlowej czy jakiegoś lokalu – wylicza Michał Stykowski. - Jest też food truck i właśnie ten format chcemy mocniej wykorzystywać w przyszłym sezonie.

Koncept ma też propozycję dla właścicieli już funkcjonujących lokali gastronomicznych – mogą wstawić u siebie konserwator z lodami i w ten sposób poszerzyć swoją ofertę, np. na lato.

– Konserwatory są bardzo szybkie w montażu i ich wstawienie wiąże się z minimalnym kosztem – zapewnia Michał Stykowski.

Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych.

 

WIZYTÓWKA LODÓW PICCOLO

Franczyzowa sieć lodziarni.

  • 21 placówek
  • minimal;na kwota inwestycji 49 tys.
  • brak opłat wstępnych i miesięcznych

Rodzinny przepis / Lody Piccolo to rzemieślniczo robione lody, przygotowywane przez rodzinną firmę.

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy kebab

Kebab to świetny pomysł na tani i dochodowy biznes. Do otworzenia małej budki nie potrzeba wielkiego kapitału, a jak zdecydujemy się na zakup przyczepy gastronomicznej to...

4 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2021
Franczyza dla inwestora

Model biznesowy, który w 100% finansuje inwestor a Franszyzodawca oddaje udziały w spółce inwestora jakiemuś menagerowi aby zmotywować go do pracy wydaje się dość...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.11.2021
Czy opłaca się otworzyć mobilny kebab?

Jeśli chodzi o tego typu biznes to trzeba trafić z miejscem. Jak jest dobry punkt to można wyciągnąć całkiem sporą dniówkę. No i co najważniejsze wszystko dostaje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.10.2021
Kanapki oscar

Witam, moje pytanie jest skierowane do ludzi z warszawet lub tych co byli i napotkali kanapki Oscary na dworcu centralnym. Jestem zainteresowana otwarcien takiego wlasnie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2021
Zyski na rowerze

ceny rowerów to jakis kosmos hahah. Niezłego idioty szukacie który nie ma kalkulatora

1 wypowiedzi
ostatnia 04.08.2021
Własna firma

A w jakiej lokalizacji są te YamYay'e? :D

3 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2021
Bobby Burger

Co do przydatnych namiarów to ja was odsyłam do zakładów mięsnych Starmeat, mają w ofercie są mięsa kurczaka i indyka, mięsa typu baader oraz mom. My regularnie się u...

15 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2021
Opinie na temat współpracy z Western Chicken

Nie polecam wchodzić w współprace z tą firmą.

9 wypowiedzi
ostatnia 04.07.2021